FrihetensRegn Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 Skal begynne på denne kjøreskolen. Ble fortalt at grunnpris for 12 obligatoriske timer var på 20 000 kr, og at bare glattkjøringen kommer på 7 000 kr. Utenom disse obligatoriske timene kom kjøretimene på 600 kr timen. Er dette normale priser? Lenke til kommentar
dignitasViper Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 Jeg har ikke alle prisene på kjøreskolen min i hodet akkurat nå, men jeg kan si så mye som at de tar 530kr timen. Selv det er jo hårete spør du meg. Lenke til kommentar
snape Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 Skal begynne på denne kjøreskolen. Ble fortalt at grunnpris for 12 obligatoriske timer var på 20 000 kr, og at bare glattkjøringen kommer på 7 000 kr. Utenom disse obligatoriske timene kom kjøretimene på 600 kr timen. Er dette normale priser? dette er helt på trynnet han tar 20 000 for 12 timer? dvs 1666 kr per time :O, her skal jeg gi deg noen normale priser: Kjøretime (45 min) : Kr. 550,- Veiledningstime (45 min) : Kr. 550,- Kjøretime etter kl. 16.00 (45 min) : Kr. 650,- Sikkerhetskurs på bane, uten baneleie til NAF : Kr. 3050,- Sikkerhetskurs på vei (2 dager) : Kr. 6000,- Mørkekjøring : Kr. 1400,- Utleie av bil til førerprøve (oppvarm. i tillegg): Kr. 2300,- Trafikalt grunnkurs : Kr. 1600,- Førstehjelpskurs : Kr. 700,- PAKKELØSNING Kr. 14000,- 10 kjøretimer Sikkerhetskurs på bane (uten baneleie til NAF) Sikkerhetskurs på vei som du ser over koster glattkjøringen 3050 kr som oftest + 950 kr i gebyr som du betaler for baneleie. Kilde: Oslo Team Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 23. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2010 (endret) Hvilken skole er det? Er de i Bergen? BTW, syns det er alt for dyrt jeg også, skjønner ikke hvorfor det skal være dyrest å ta lappen i hele verden akkurat her i Norge. Ser også mange kjøreskoler kjører rundt i Audi Q7 og BMW 5 serie etc, biler til rundt millionen. WTF Hmm @ Snape, jeg skal forresten ikke ta mørkekjøring, trafikalt grunnkurs eller førstehjelpskurs for det har jeg allerede tatt... Allikevel kom de prisene jeg oppførte. Endret 23. juli 2010 av FrihetensRegn Lenke til kommentar
snape Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 Hmm @ Snape, jeg skal forresten ikke ta mørkekjøring, trafikalt grunnkurs eller førstehjelpskurs for det har jeg allerede tatt... Allikevel kom de prisene jeg oppførte. Hei, nei denne skolen er i Oslo, bor du i bergen? jeg har satt opp et regnestykket for deg, altså dyrest mulig, jeg har tatt med 650 kr per kjøretime. Kjøretime (45 min) : Kr. 650 x 12 = 7800 Veiledningstime (45 min) : Kr. 550,- Sikkerhetskurs på bane, uten baneleie til NAF : Kr. 3050,- Sikkerhetskurs på vei (2 dager) : Kr. 6000,- Utleie av bil til førerprøve (oppvarm. i tillegg): Kr. 2300,- SUM: 19 700 19 700 kr for ALT. gebyrer som du må betale kommer i tillegg: Teoriprøve : Kr. 335,- Praktisk prøve : Kr. 720,- Utstedelse av førerkort : Kr. 200,- Gebyr NAF v/sikkerhetskurs på bane : Kr. 950,- Sum: 2205 19700 + 2205 = 21 905 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 23. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2010 Ja bor i Bergen. Hvis noen fra det området vet om en god kjøreskole og priser hadde det vært bra. Skal selv kontakte noen kjøreskoler ang. priser. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 Sammenlign pakkeprisene og hør hva de kan gjøre. Så at Positivt Trafikkskole sin minste pakke hadde 20 kjøretimer og kostet rundt 27.000, men her fikk du refundert de timene du ikke brukte. De kunne også lage en pakke med 10 timer, og prisene virket nokså greie her, så de er kanskje verdt et forsøk. Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 (endret) (...)BTW, syns det er alt for dyrt jeg også, skjønner ikke hvorfor det skal være dyrest å ta lappen i hele verden akkurat her i Norge. Ser også mange kjøreskoler kjører rundt i Audi Q7 og BMW 5 serie etc, biler til rundt millionen. WTF (...) Er helt enig, dog er det mulig at bilene benyttes privat i tillegg. Litt anpå distriktet kan det likevel være et poeng å lære seg å kjøre stor bil, da mange kanskje vil kjøre en av familiens biler på fritiden. Litt på siden: Hadde landeveisoppkjøring med en Oslo/Drøbakbasert trafikkskole, hvor sistnevnte stilte med en 2000 Daewoo Nubira og en BMW E30, som på den tiden antagelig fylte rundt 25 år. Sterk kontrast selv til 'min' kjøreskole, som brukte nye Volvoer. Finner dessverre ikke priser for denne kjøreskolen, men det kunne vært artig å sammenligne. Dog mente de elevene jeg pratet med at han var en svært god lærer, til tross for et litt sjuskete inntrykk. Trådstarter: Nevn gjerne noen tall om det var mye forskjell mellom kjøreskolene. Har lurt på om en liten oversikt over anbefalte/billige kjøreskoler kunne vært en ide for en tråd. Endret 23. juli 2010 av Aiki Lenke til kommentar
hilfiger Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 Ser også mange kjøreskoler kjører rundt i Audi Q7 og BMW 5 serie etc, biler til rundt millionen. WTF joda men en kjøreskole har en helt annen pris på kjøretøy og lignende enn en privatperson. det er noen av godene de har for og drive kjøreskole. Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 24. juli 2010 Del Skrevet 24. juli 2010 Når jeg tok lappen kjørte jeg en Honda Acord 2002 mod. 20k for de lille du skulle ha er helt galt. Det er latterlig at det er så dyrt med lappen i Norge. Må komme noen maks priser for førerkort ettervert. Sverige koster lappen knappe 16,000 SEK. De er også flinkere til og kjøre enn mange norske nyfødte førerkort. De burde vertfall ha Trafikalt GK Gratis i normal skolegang. (første klasse VGS) passer helt fint. Lenke til kommentar
TechTiger Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 (endret) Ser også mange kjøreskoler kjører rundt i Audi Q7 og BMW 5 serie etc, biler til rundt millionen. WTF joda men en kjøreskole har en helt annen pris på kjøretøy og lignende enn en privatperson. det er noen av godene de har for og drive kjøreskole. Lurer på hvor ofte de bytter clutch... Uansett er dette veldig hårete. Jeg betalte 15 000 totalt for mitt opplegg med det nye systemet og alle kurs og avgifter, samt obligatoriske veiledningstimer og noen ekstra for å gå igjennom hovedprinsippene som rundkjøring osv. Og det var uten en eneste øvelseskjøring i forkant eller under. Riktig nok på Lillehammer, 2 år siden. Endret 26. juli 2010 av TechTiger Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 (endret) da jeg tok "lappen" for 5 år siden, kom totalprisen på ca. 12-14.000(tror jeg) fra første kjøretime til jeg stod med "lappen" i hånda. jeg brukte minimum av alle typer kjøretimer. jeg brukte UFO i kristiansand http://www.ufo-trafikk.no/?vis=artikkel&fid=5681&id=0411200815283314665&menymagasin=nei&t=KRISTIANSAND edit: er det vanlig at man har førstehjelpskurs med dagens kjøreskoler? og hva er Sikkerhetskurs på vei (2 dager) : Kr. 6000,- ? kosta jo fryktelig mye! Endret 27. juli 2010 av Sangesland Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 Blir så sint å forbannet av å lese om prisene på oppkjøring her i landet at det ikke blir med det første for min del. synes synd på folk som tar lappen Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 Min kjøreskole: http://www.grorudtrafikkskole.no/ Lenke til kommentar
GLOCK05 Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 Jeg tror ikke forholdet mellom egen timesbetaling og trafikkskolenes timesbetaling har endret seg så mye i løpet av årene. Da jeg tok kjøretimer for mange år siden kostet en kjøretime ca 5x egen brutto timelønn. Forholdet er vel noenlunde likt i dag vil jeg tro. Eller for å snu det litt på hodet: Hva betaler en for en håndverkertime i dag i forhold til en kjøreskoletime! 1 Lenke til kommentar
misteroe Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 ska du ha lappen i bergen kan eg anbefale www.kjørpent.no og trenger man info om trafikalt grunnkurs bergen sjekk ut siden dere om trafikalt grunnkurs Lenke til kommentar
xdxdxd_hola_amigo Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Betalt ca. 5000 for lappen jeg. Kjørelærer har glemt å sende regning, etter 3 purringer fra min del har jeg ikke dårlig samvittighet. Fikk vel lappen for 14mnd. Selvfølgelig kan han jo enda sende regning, though. Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 (endret) 7000,- for glattkjøringen kan umulig stemme Regnet ut at det obliratoriske koster 11270,- (leie av bil til oppkjøring inkl.) til en av kjøreskolene der jeg bor. Gebyrer til SV kommer i tillegg Endret 11. desember 2010 av Fjernsyn Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 11. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2010 Kan jo bare melde om at jeg nå har lappen, bestod etter første forsøk, på både teori og oppkjøring. Brukte mindre timer/penger enn gjennomsnittet, men så har jeg jo også hatt mye trening utenom. Anbefaler Ride trafikkskole på det sterkeste, de har veldig god kompetanse innenfor det de driver med. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Min kjøreskole: http://www.grorudtrafikkskole.no/ Tror jeg tok Mc kurs hos deg, veldig fornøyd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå