ikjell Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 Tiden er kommet for å oppgradere skjermkortet igjen, da det gamle (GTS8800 320MB) skal få hvile litt, etter lang og tro tjeneste. Titter litt på GTX 470, men er usikker på om dette bråker mer enn jeg setter pris på. Under load spiller det forsåvidt ingen rolle hvor mye det bråker, men ved idle, så må det ikke overgå resten av PC'en nevneverdig. Noen som har erfaringer med hvordan støyen på GTX 470 oppleves? Mitt nåværende kort, GTS8800 320MB hører jeg aldri, hverken under load eller idle, og det var vesentlig bedre hva støy angår, enn GF2 GTS som jeg hadde før der igjen. Evt hva med GTX 460? Er det vesentlig bedre på støy? Hvor mye ytelse må jeg evt regne med å gå glipp av? Skjermkortet står på oppgraderingslista ca hvert 3. år, så jeg hadde håpet på et kort som ikke er fullstending ubrukelig om bare 2 år (GTS8800-kortet synes jeg holder overraskende godt følge enda ) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 Idle støyer det neppe mer en resten av pcn, har 2 gtx 480 og legger ikke merke til de idle. anbefaler faktisk gtx 460 før 470 pga den nye gf104 chipen. go 4 it Lenke til kommentar
ikjell Skrevet 24. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2010 Ok. De nyeste GTX460-kortene som kommer overklokket til 800Mhz, er vel kanskje ikke så altfor langt bak GTX470 i ytelse heller? Ser Asus i tillegg har kommet/kommer med vesentlig forbedret kjøling i forhold til referansekort, slik at evt støyproblemer bør være eliminert på GTX460. Heller mot et slikt et da... Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 24. juli 2010 Del Skrevet 24. juli 2010 Spørsmålet er faktisk om du har en eller flere skjermer, for bla. GTX 480 produserer MYE mer strøm, og viften kjører betraktelig høyere i Idle med to skjermer. Tipper dette gjelder GTX 470 også. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt Skrevet 24. juli 2010 Del Skrevet 24. juli 2010 Anbefaler deg å sjekke fermi tråden, er en som har 2 460 i sli og er kun 4000 poeng bak meg på gpu score. link https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1216155&st=740 Andrull: Alle nvidia kort kjører med høyere klokk idle hvis du har 2 skjermer koblet til, dog er det mye lettere å merke dette på 400 serien. Uansett så tror jeg 460 er veien å gå siden ytelsen er syk iforhold til prisen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå