Tmz Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 Hei Jeg har en veldig god venninne som jeg planla en sydenreise med. Det var i utgangspunktet en tur med mye festing, men ogsa avslapping pa stranda, dra ut a spise osv. Vi planla a dra 4 stk sammen. Men de andre backet ut og vi bestemte oss for a reise aleine. Det hqrer med i historien at i ukene fqr reisen var det mye dilemma mellom oss, men vi klarte og skvaere opp, men det var skikkelige alvorlige krangler, men vi bestemte oss for a legge alt bak oss og bare ha det gqy. Jeg og denne venninnen er/var ogsa pulekompiser og har alltid vart utrolig gode venner som er sammen hver eneste dag og setter hverandre fremfor alt, ihvertfall var det slik. Det som er problemet er at mens vi har vart her synes ikke jeg hun har oppfqrt seg riktig. Det som har skjedd er det at vi drar ut, guttene star jo i kq etter jentene her, sa hun bruker ikke lang tid fqr hun fant seg en gutt hun henger seg helt opp i hele kvelden. Jeg synes ikke det var sa utrolig kult, en ting er sjalusi, men en annen ting er det at vi reiser to stykker sammen pa sydenreise og at hun da gir fullstendig f i meg nar vi drar ut og jeg star der aleine i den varste pqlsefesten uten noen a snakke med eller vare med var ikke sa veldig kult. Jeg prqvde a ta det opp med henne og hun sa hun skjqnte hva jeg mente og lovte a skjerpe seg. Neste dag sa er hun mer med meg, og vi har det ganske kult, helt til hun kommer i snakk med et par gutter, de skal videre og inviterer henne pa nach, hun vil bli med jeg vil ikke. Hun velger a dra uten meg. Jeg har gitt henne sjanse pa sjanse, flere dager har hun ikke kommet tilbake fqr dagen etter, uten a si ifra om hvor hun drar hen og uten noen mate for meg a fa tak i henne. Er dette greit, eller er det bare jeg som overreagerer? Lenke til kommentar
Marius5051 Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 Først og fremst, nei. Dette er ikke greit. Uansett om det var en venn eller ei venninne som behandlet meg slik ville ikke det vennskapet vart lenge. Men, etter din reaksjon å dømme, er kun kanskje litt mer enn bare ei venninne i dine øyne? Og etter hva du forteller om hennes handlinger kan jeg ikke se at hun føler det samme. Jeg er enig i at hun ikke oppfører seg noe særlig mtp deg, men dette kan være en vanskelig situasjon for dere begge. Hun er sikkert usikker på dine følelser også, og jeg har ikke vansker med å tro at hun kan finne på å oppføre seg på denne måten for at du skal like henne mindre, har sett eksempler på sli "jente-logikk" før. Hvis dette er tilfellet vil jeg anbefale litt avstand mellom dere, og heller satse på å holde det på vennenivå. Finn ei ny "venninne", men da skal du ikke se bort ifra at hun blir sjalu og sint, herlig dobbelmoral på sitt beste! Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 23. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2010 Altsa ja det kan virke som om jeg liker henne, men gjqr faktisk ikke det. Men hva hun tror er noe annet, jeg har fatt hqre av andre her at hun tror jeg liker henne ihvertfall, men det var etter en krangel fqr vi reiste at ting ikke ble sa bra lenger, altsa vi skvaera opp men ting var ikke som fqr, men jeg tenkte det ville bli bedre med tiden og istedet begynner hun med det her. Igar hadde vi en alvorlig samtale der jeg sa jeg fqlte vi begynte a skli fra hverandre, at jeg fqlte hun kanskje var lei av meg og at hun ikke brydde seg like mye om meg lenger. Og det er av den enkle grunn at hun ikke har tatt insiativ til a ta tak i problemer som har skjedd, hun har begynt a bare overse det istedenfor akkurat som hun ikke bryr seg. Uansett sa sa hun til meg igar at jeg fortsatt betydde like mye for henne og alt det der og at hun absolutt ikke ville gli fra meg og at vi skulle prqve pa nytt og at vi da begge to skulle prqve mye bedre a fa det til a funke. Det hun reagerte pa pa meg var at jeg ofte kan bli drittsekk i fylla, slenge dritt og sann, fa folkene vi er med imot henne osv fordi som oftest pleier de a ta min side. Ogsa sa hun at grunnen til at vi hadde glidd litt fra hverandre var fordi vi hadde kranglet sa mye. Uasett sa skulle vi prqve a dra ut sammen en gang til, hun lovte at hun skulle komme hjem om kvelden, en fyr hun har mqtt her og sovet over hos en gang fqr lovte hun at hun bare skulle overse. Og det var ikke jeg som ba henne gjqre det, jeg sa vi godt kunne feste med de fordi jeg synes de er alreite, men hun sa hun bare ville vaere med meg. ogsa lovte jeg at jeg ikke skulle slenge noe dritt eller lage noe kvalme mot henne. Og vi bestemte oss for at vi skulle dra fra bar til bar og sjekke ut mange steder. Og det som skjer er at vi fqrst drar pa en bar, mqter noen folk hun har blitt kjent med tidligere, etter en stund vil de stikke videre og jeg blir med. Pa det nye utestedet var det bare kjipt, sa jeg spurte hun om vi kunne dra videre. Men hun ville bli der litt til, og da sier jeg at jeg ihvertfall stikker videre. Da blir hun bare oppgitt og ber meg bare ga. Jeg stakk forqvrig hjem, neste dag vakner jeg og hun er ikke der, jeg regner med at hun kommer litt etterhvert fordi jeg var jo ikke sikker pa hvor hun var eller noe. Sender henne melding litt seinere og far svar at hun er hos han kompisen som hun lovte a overse dagen fqr og at hun kom tilbake til hotellet seinere. Og na er klokka 3 og hun har ikke dukket opp enda, og vi hadde avtalt a dra pa stranda. Det er liksom ikke bare det at jeg blir lei meg fordi hun gir sa fullstendig faen, jeg kjeder meg som en gris, er ikke noe kult a sitte pa hotell rommet og bare vente og vente og vente. heldigvis er det bare 3 dager igjen na. Tanken pa a bryte vennskapet liker jeg heller ikke fordi jeg er utrolig glad i henne, men er nok det jeg kommer til a gjqre fordi jeg fqler meg helt jaevli. Og at dette er noe hun gjqr fordi hun vil at jeg skal like henne mindre eller whatever er jeg litt skeptisk til fordi hun kysser meg og slikt fortsatt, og det er kanskje ikke sa lurt hvis hun tror jeg liker henne og ikke vil noe? Lenke til kommentar
Marius5051 Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 Som Robert Jordan sier "I'd try to understand the sun, rather than the mind of a woman" (Wheel of time). Av og til føler jeg at han er inne på noe der. Jeg lurer, siden dere fortsatt kysser og deler seng fra tid til annen, vil du ikke kunne kalle dette et åpent forhold? Isåfall er disse ofte vanskelige, og ender ikke særlig pent. Jeg vet om mange jenter som har problemer med å gi slipp på sine tidligere "erobringer", til tross for at de selv ønsker å finne noen andre. Heh, jeg husker for mange år siden, da jeg snakket med en ekskjæreste av meg. Hun hadde en ny kjæreste, men når jeg fortalte at jeg hadde møtt ei ny ei, ja da ble hun illsint på meg, og hun ignorerte meg i over en uke Forstå det den som kan! Nå kjenner jeg bare din side av historien, og det blir feil å ta en side i saken. Men, uansett om du er en skikkelig drittsekk eller tidenes tøffel ovenfor henne er dette åpenbart ikke lenger et godt vennskap. Jeg personlig hadde ikke tolerert dette, og jeg er en svært tolmodig mann, til tider dumsnill som sådan. Spør deg selv, hva får dere ut av dette vennskapet? Lenke til kommentar
formann Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 Som Robert Jordan sier "I'd try to understand the sun, rather than the mind of a woman" (Wheel of time). Av og til føler jeg at han er inne på noe der. Å lære seg hvordan stjerner dannes og fungerer er mye lettere en å forstå kvinnelogikk. Om vi skal matche vanskelighetsgraden tror jeg vi må over på relativitetsteorien eller partikkelfysikk. Jeg har selv vært borti et par sånne damer, og den eneste løsningen var å ligge langt unna når det var alkohol inne i bildet. Det er mange som blir løse i fylla (i likhet med oss gutter), men at det endrer seg har jeg aldri hørt om. De som tar seg sammen gjør det ved å ikke drikke. Lenke til kommentar
Marius5051 Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 Å lære seg hvordan stjerner dannes og fungerer er mye lettere en å forstå kvinnelogikk. Om vi skal matche vanskelighetsgraden tror jeg vi må over på relativitetsteorien eller partikkelfysikk. Et litt utdatert ordtak, ja. Men husk at dette ordtaket ble sagt av en bonde i en tid hvor hest og kjerre var greia (en fiktiv bonde, vel og merke) Lenke til kommentar
DMN Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 (endret) No offense, men det her var mye syting.. Begynn og prat med folk du og da vel? Finnes garantert mer enn nok jenter der med sosiale antenner du kan ha det gøy med. Istedet for å sitte og synes synd på deg selv fordi en tidligere fuck friend har det morsomt? Selvfølgelig blir det kjedelig for deg når du sitter der og tenker; "uff, nå gikk hun igjen, ja, hva skal jeg finne på..". Uansett hvor du er, du får det ikke mere gøy enn du gjør det til selv. Endret 23. juli 2010 av DMN Lenke til kommentar
blured Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 Poeng. Men mange festeplasser i syden for unge er en eneste stor pølsefest, det er ikke å komme bort ifra. Lenke til kommentar
Marius5051 Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 Det er jo fott for de som liker pølser da Jeg ville latt henne holde på. Kanskje jeg er av den gammeldags typen, men i dine sko ville jeg utnyttet de siste dagene bedre ved å spise god mat, dykke (hvis det lar seg gjøre), lese en bok og svi huden på stranda Lenke til kommentar
Kubjelle Skrevet 24. juli 2010 Del Skrevet 24. juli 2010 Jeg syns du syter som en liten unge. Skal hun dra hjem fordi du syns det er kjedelig? Hvis du har lyst til å dra hjem, da kan vel du dra hjem. Om hun har lyst til å feste og ha det gøy bør du for all del la henne gjøre det. Jeg regner uansett med at du har henne store deler av dagen. Dette hadde vært mye enklere om du bare hadde gitt faen i denne jenta og gått ut for å ha det gøy. Kom i prat med andre folk. Gi faen om det er 100 guter og 1 jente, det er mye morsommere å henge med gutter uansett. Det er bare innstillingen din det er noe feil med. Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 25. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2010 (endret) Jeg syter kanskje, men vi dro sammen 2stk aleine til syden og da synes jeg ikke det er sa veldig alreit nar hun drar ut og overnatter uten a si ifra hvor osv. Jeg har jo et ansvar ovenfor hu, og blir jo redd for henne , hun er jo tross alt ei ung jente i syden aleine. Uansett, vi snakket sammen og hun har tydeligvis ikke turt a apne seg for meg a si hva som plager henne, og det var at hun synes jeg var for kontrollerene. Dessuten liker hun han ene fyren, hun sier det er tungt for henne fordi hun ma velge mellom han eller meg. Hun sa hun valgte meg, men ville prate med han for a forklare hvordan ting var. Vet ikke helt om jeg kan tilgi alt det hun har gjort jeg, sa vi far se. Og tidligere fuckfriends er vel litt rart a si, vi har vart fuckfriends hele tiden selv om det 2 uker siden sist. Nar man hadde en fuckfriend trodde jeg ikke man skulle ha sex med andre, men uansett det er ikke noe forpliktelser sa det at hun har sex med andre gjqr ikke noe salenge hun forstar at da er det slutt pa sex mellom meg og hun Endret 25. juli 2010 av Tmz Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Er mange som drar til syden sammen og nesten ikke ser hverandre hele ferien, hvis hun finner seg gutter å henge med er det vel bare å finne seg ei jente å henge med istedenfor da? Er party ferie tross alt er ikke SÅ vanskelig å møte folk. Lenke til kommentar
H5N1 Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Virker som du er jenta og hun gutten. Selv om det er pølsefest kan du finne på mange kule ting, og da kommer jentene. 2 Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 25. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2010 Vel problemstillingen min var egentlig den om jeg skulle beholde hun som venn eller ikke. Jeg fqler jeg har ofret mye for hun men far lite tilbake. Det er ikke det at jeg ikke klarer a snakke med andre folk eller ha det gqy, det var liksom ikke festing som var hovedmalet nar vi skulle dra pa ferie, og hvis det var det hun ville burde hun jo sagt ifra om det pa forhand. Vi snakket sammen skikkelig alvorlig ikveld som sagt, og hun sa at hun fqlte noe spessielt for han, men at hun ville droppe han for meg. Hun skulle bare dra a snakke med han fqr hun kom tilbake til hotellet, og gjett hva, jeg far melding om at hun sover over der istedet for hun er sa trqtt. Enda hun veit at det var viktig for meg at hun kom hjem. Jeg fqler liksom at hun vil bli sammen med han, men ikke helt tqrr a si til meg at hun vil droppe meg. Jeg skrev en melding om at jeg ikke orket mer og at jeg qnsket dem lykke til, men fikk ikke noe svar sa regner egentlig med at hun var enig i den der. Og far a gjqre ting litt lettere a forsta, vi er venner, men det er nesten som et forhold, vi kysser, har sex, er sammen hver dag, sover i sammen osv. Sa synes ikke det er sa drastisk av meg a reagere pa hvordan hun oppfqrer seg. Lenke til kommentar
H5N1 Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Poenget mitt var at du har solgt deg, og det liker ikke jenter. Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 25. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2010 Jaja, har andre jenter nar jeg kommer hjem til norge, er ikke det. Men er ikke riktig av meg og tilgi etter a ha blitt behandlet slik? uavhengi om jeg har solgt meg eller hva jeg har gjort. Lenke til kommentar
KarlRoger Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Du kan sikkert slutte å kalle henne bestevenninne etter dette. Men når dere ikke har et monogamt forhold, så bør du ikke være overrasket over at slikt skjer. Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 25. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2010 Overrasket og overrasket, jeg har sett den komme de siste ukene, det var en stor krangel pga et par ting som ikke burde skjedd og etter det har ting aldri blitt det samme. Jeg har tydeligvis mine darlige sider jeg ogsa, ihvertfall ifqlge hun. Lenke til kommentar
Sevenfold Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Skjønner deg jævli godt Tmz, men slik som mange andre sier så burde kanskje du gjøre nettopp det hun gjør - heng med andre folk og fokuser på å ha det morsomt, selv om det kanskje er vanskelig akkurat nå Lenke til kommentar
Nash Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Man lar ikke en venn sitte alene i et hotellrom mens man flyr rundt med ukjente gutter. Og hun prøver å gi deg litt av skylden? Ikke noe å spare på imo, prøv å få en fin brunfarge heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå