Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC'n min starter ikke! Viftene bare går og går uten at jeg får noe skjermbilde!

Anbefalte innlegg

Heisan! Jeg sliter litt med pc'n min! Når jeg starter den, så hører/ser jeg at viftene starter, men de blir bare gående på høyt "turtall" uten at det blir noe skjermbilde. Jeg kan heller ikke høre at den teller opp RAM'n. Eneste jeg kan se som er litt merkelig, er at det tar litt tid før CPU vifta starter.

Jeg har et Gigabyte FSB1333 Multi-Core CPU hovedkort, med støtte for DDR2 og DDR3 RAM.

Jeg vet ikke helt hva slags CPU jeg har.(da jeg ikke har cpu'n foran meg) Eneste jeg veit sikkert er at det er Intel Core 2 duo 2.66GHz.

Jeg kjører pr i dag DDR2 ram, hvor jeg har 2x 1GB Corsair Dominator brikker.

Skjermkortet jeg har er ATI RADEON x1950.

Problemet startet med at jeg fikk blåskjerm i ny og ne, men denne gangen fryste hele pc'n, så ble skjermen svart, og maskinen prøvde å starte på nytt, men da ble som sagt viftene stående å gå..

Noen ideer?

Takk på forhånd! :D

Endret av Astrax
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som en start kan du ta ut alt untatt cpu og starte opp.

Da vil du høre om den når post og kan lese av feilkodene.

Hvis du får feil på 'No ram' så setter du i denne og starter på nytt.

Om den fortsatt booter, så sett inn vga.

Takk for svar! Dette gjorde jeg i går, og jeg kan ikke si jeg hørte noe annet enn hva jeg gjorde da alt stod i. Jeg prøvde så med kun 1 ram-brikke, for å høre om han telte opp ram'n, men jeg hørte fortsatt ikke noe. Så jeg har en liten mistanke om at det kan være hovedkortet, men vil bare spørre om folk har noen gode forslag til hva jeg kan teste, eller om de har hatt lignende problemer. Men igjen, takk for svar! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...