Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

trådløst nettverk på ca.90meter...

Anbefalte innlegg

Jeg og en kamerat bor i samme gaten, han har ADSL, og vi ble enige om at vi skulle sette opp et nettverk mellom oss...

Vi tenkte først på kabel, men det er ikke aktuelt pga assfalt*vei som går mellom oss...

Derfor tenkte vi på å sette opp et 22mb trådløst netverk, men spørsmålet er da: Hvor stor rekkevidde er det på et trådløst netverk?

Jeg tenkte på ved bruk av denne Ruteren/Switchen: http://www.psdata.no/prodSearch.asp?IT=100...lAction=details og med et trådløst netverkskort i min maskin, eller med to slike Rutere/Switcher(en hos han og en hos meg) vil det fungere over ca 90meter slik som det er fra han til meg? :woot:

Takk for alle svar... :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

på 90 meter vil du nok få problemer med å holde 22mbs, viss du leser litt tester og vil du nok sjå at det er litt problem, men burde gå med 11 mb....

Uansett som allerede foreslått, bør du nok bruke ekstrene anntenner både hos sender og mottaker og gjerne retningsbestemt, det bedrer ting betraktelig.

Bør kunne finne litt forskjellig utstyr viss du leiter litt, koster nok litt.

Bruker trådlaust nettverk sjølv internt i eit hus med base ant. og kort på laptopen og det hender rett som det er at nettverket ramler ut og kjem inn igjen rett etterpå, så det er ikkje heilt som eit kabelnettverk.

Men fint, det er det.

Lenke til kommentar
Burde fyre opp en retningsbestemt antenne, for å sikre hastighet og stabilitet..

Å bruke bare basestasjonens antenne, kan funke, men blir erfaringsmessig ustabilt.

VRØVL...

2x Dlink DWL AP900+ med orginalantenner i brigde modus fungerer fint på 3-400 meter i 22 mbits modus (reelt ca 6 mbit) UTEN packetloss. (dette betinger selvsagt 100% fri sikt, bortsett fra 1 stk vindusrute i hver ende)

Disse koster ca 900 kr stk.

Lenke til kommentar

vel, her er det ikke akuratt bare vindusrute i mellom, det er 3 vegger i mitt hus, og en vegg på hannes, og et halvt hus imellom oss.. hehe.. Men jeg vil helst ikke betale så altfor mye for å få opp et netverk mellom oss...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...