stian94 Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 min venn har et problem med at pcen hans fryser i noen sekunder når han spiller spill. vi har prøvd google problemet men vi fant ingen løsninger. vi trodde at det kunne være en feil med skjermkortet(gtx285) så vi prøvde og oppdatere til nyeste driver og det endte bare med at pcen frøs når han spilte enda oftere så vi håper at noen her kan hjelpe oss med og fikse dette Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 Dere må avinnstallere de gamle driverene samt kjøre en driver cleaner før dere legger inn en ny driver da rester av uinnstallerte drivere kan rotte opp ytelsen betydelig. Jeg vill også prøvd med litt forskjellige drivere for å se om kanskje en eldre versjon kan funke bedre enn de nyeste noe som ikke er helt uvanlig. En latency sjekk på nettverket kan også være på sin plass hvis det er snakk om online spill. Lenke til kommentar
stian94 Skrevet 23. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2010 Dere må avinnstallere de gamle driverene samt kjøre en driver cleaner før dere legger inn en ny driver da rester av uinnstallerte drivere kan rotte opp ytelsen betydelig. Jeg vill også prøvd med litt forskjellige drivere for å se om kanskje en eldre versjon kan funke bedre enn de nyeste noe som ikke er helt uvanlig. En latency sjekk på nettverket kan også være på sin plass hvis det er snakk om online spill. har prøvd dette(untatt driver cleaner) og det skjer når han spiller offline spill også Lenke til kommentar
Dkdaffy Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 Er det en laptop? Åssen HDD har han? Hadde selv dette problemet på min laptop helt til jeg kjøpte en ny disk. De hadde stappa inn en eller annen elendig WD disk som var totalt useless til alt annet enn lagring... Lenke til kommentar
stian94 Skrevet 24. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2010 (endret) Er det en laptop? Åssen HDD har han? Hadde selv dette problemet på min laptop helt til jeg kjøpte en ny disk. De hadde stappa inn en eller annen elendig WD disk som var totalt useless til alt annet enn lagring... nei det er ikke laptop, link til harddisk http://netshop.net/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=105206 den var på tilbud på 489kr eller noe sånt, men det har vel ikke noe og si Endret 24. juli 2010 av stian94 Lenke til kommentar
Dkdaffy Skrevet 24. juli 2010 Del Skrevet 24. juli 2010 Etter et kort søk på google fant jeg denne tråden hvor en person har samme type hdd som vennen din. Sjekk tipsene han har fått, eventuelt test en annen disk om mulig. Lenke til kommentar
stian94 Skrevet 24. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2010 Etter et kort søk på google fant jeg denne tråden hvor en person har samme type hdd som vennen din. Sjekk tipsene han har fått, eventuelt test en annen disk om mulig. hm det kan hende, men har ingen harddisk som vi kan teste med så for spørre noen venner om de har en som vi kan prøve Lenke til kommentar
Dkdaffy Skrevet 24. juli 2010 Del Skrevet 24. juli 2010 Prøv med en defrag som ble foreslått i den tråden jeg linket til før du prøver å låne en disk Lenke til kommentar
stian94 Skrevet 24. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2010 (endret) har kjørt defrag alt det funka ikke Endret 24. juli 2010 av stian94 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Hvis dere aldri har kjørt en driver cleaner/sweaper så kan det faktisk løse problemet. Hvis det ligger rester av gamle drivere inne på maskinen så er det nok til at man kan få slike uforklarlige problemer. Noen hovedkort kan også være litt inkompatible med forskjellige skjermkort, noe som kan gi litt merkelige problemer og ofte er det veldig vanskelig å konkludere at dette er feilen uten at man har andre skjermkort man kan kryssbytte med. Lenke til kommentar
stian94 Skrevet 30. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2010 Hvis dere aldri har kjørt en driver cleaner/sweaper så kan det faktisk løse problemet. Hvis det ligger rester av gamle drivere inne på maskinen så er det nok til at man kan få slike uforklarlige problemer. Noen hovedkort kan også være litt inkompatible med forskjellige skjermkort, noe som kan gi litt merkelige problemer og ofte er det veldig vanskelig å konkludere at dette er feilen uten at man har andre skjermkort man kan kryssbytte med. har prøvd med et ati 4890 kort som jeg hadde hjemme, det hjalp på noen spill men etter en dag så frøs det igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå