foton Skrevet 22. juli 2003 Del Skrevet 22. juli 2003 Hei, Det er riktig at man kan stille skarpheten manuelt. Man kan også velge spotfokus på v1, men hvis jeg ikke husker feil går instillingene tilbake til default når man velger autoprogrammet, eller når man slår av kameraet. Når det gjelder autofokusen så er det helt klart at v1 er bedre enn g5, men mitt poeng var at jeg fra min eldgamle eos var vant til den måten å fokusere på, så for meg var ikke det et så stort draw-back. Det er også mulig at erfaringen med min gamle eos gjør at jeg favoriserer betjeningsfunksjonene av g5 i forhold til v1 selv om de objektivt sett kanskje er like gode. Ett lite irritasjonsmoment med v1'en var at knappen for makro modus satt sånn til at tommelen på høyre hånd kom borti den når jeg holdt kameraet. Det viktigste argumentet når jeg valgte g5 var nok det mer lyssterke objektivet og bedre blitz, samt at det var litt mer å holde i. I ettertid kan jeg heller ikke få lovprist den vridbare skjermen også. Hvis jeg skulle bært med meg en blitz i en stor veske kunne jeg kanskje like godt kjøpt en d10 :wink:. Den perfekte løsningen hadde vært noe midt i mellom v1 og g5 i størrelse, hologram AF, vridbar skjerm og lyssterkt objektiv. Da hadde det ikke spilt noen rolle om den het canon eller sony Lenke til kommentar
terjed Skrevet 22. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2003 Det er riktig at man kan stille skarpheten manuelt. Man kan også velge spotfokus på v1, men hvis jeg ikke husker feil går instillingene tilbake til default når man velger autoprogrammet, eller når man slår av kameraet. Håper det ikke fungerer som du beskriver. At endringene blir resatt om man slår av kameraet, eller velger autoprogrammet... (kan man ikke endre innstillinger i autoprogrammet?). Kan noen bekrefte/avkrefte om dette stemmer... ? Lenke til kommentar
Xmag Skrevet 22. juli 2003 Del Skrevet 22. juli 2003 Det er riktig at man kan stille skarpheten manuelt. Man kan også velge spotfokus på v1, men hvis jeg ikke husker feil går instillingene tilbake til default når man velger autoprogrammet, eller når man slår av kameraet foton husker feil: Innstillingene går ikke tilbake til default når kameraet skrus av. Innstillingene går ikke tilbake til default etter å ha brukt autoprogrammet (P). Nar man skrur hjulet til "grønt kamerasymbol" kan man ikke gjøre noen inntillinger i det hele tatt, bortsett fra oppløsning, blitz og makro, så akkurat i denne modusen er det kameraet som styrer alle innstillinger. Hvis dette er plagsomt bruker man ganske enkelt ikke denne funksjonen. Lenke til kommentar
foton Skrevet 22. juli 2003 Del Skrevet 22. juli 2003 Hei, Ja, Xmag har sikkert rett i at jeg husker feil. Det var nok det at jeg ikke hadde mulighet til å stille skarphet manuelt når den var i autofunksjon som irriterte meg. Ellers vil jeg si at jeg var veldig i tvil om jeg skulle beholde v1'en. Det var etter min mening et veldig bra kamera, så hvis man kan leve med de få anmerkningene jeg hadde, så er det nok definitivt det rette kameraet. Lenke til kommentar
terjed Skrevet 22. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2003 Betryggende. Da fungerer kameraet som jeg forventet, og som jeg synes det skal virke. "Go Sony" Lenke til kommentar
bluescreen Skrevet 22. juli 2003 Del Skrevet 22. juli 2003 Ett lite irritasjonsmoment med v1'en var at knappen for makro modus satt sånn til at tommelen på høyre hånd kom borti den når jeg holdt kameraet. Enten har du STORE hender, eller så er det en vanesak 8) Jeg har ingen problemer med hverken blitz eller andre betjeningsfunksjoner, så jeg synes ikke det kvalifiserer som et "drawback". Til syvende og sist er jo alt en smakssak. Man blir nødt til å stole på seg selv i "alvorets" time... Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå