Gå til innhold

Spørsmål om rettigheter som ansatt? (etterbetaling av lønn)

Anbefalte innlegg

Jeg har sagt opp min jobb og har noen spørsmål om rettigheter og hvem jeg må henvende meg til.

Problemet er at jeg ikke har motatt lønn for helligdagene jeg jobbet i mai og for helgetillegg, kveldstillegg og diverse andre tillegg i mars. Totalt blir dette over 8000,-

I arbeidskontrakten min står det at de ikke er ansvarlige dersom arbeidstaker ikke opplyser om feil i lønn seneste innen neste lønning.

En sak som er verdt å nevne er at jeg ikke har motatt disse lønnslippene og har måttet mase og vente leeenge på å få de. Derfor har jeg ikke fått sjekket hva som var feil i lønnen før nå.

Jeg har varskudd om dette og håper på å få det etterbetalt til neste lønning.. Men er stygt redd de roter det til eller prøver å fucke meg.

Hva om jeg ikke får det? Hva blir da mine alternativer for å få disse pengene? arbeidstilsynet? (Er ikke organisert)

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo vanskelig å finne ut om man har fått korrekt lønnsutbetaling hvis man ikke har fått lønnsslippen. Og hvis du får lønnsslippenene så seint at du ikke kan klage ved feil, ja så kan det se ut som om arbeidsgiver bevisst prøver å lure deg.

Jeg foreslår at du ringer ditt lokale arbeidstilsyn, og fremlegger saken. Det skader jo ikke å prøve. Det er synd at du ikke er organisert, for i saker som dette er det godt å ha et forbund i ryggen. Det kan jeg selv skrive under på.

Radlekatt

Lenke til kommentar

De går aktivt inn for å hindre folk i å organisere seg ved denne bedriften.

Jeg vet at de har hatt trøbbel med fagforbundet tidligere.

Får vel bare vente å se om jeg for pengene på siste lønning, for så å kontakte arbeidstilynet om jeg ikke har fått dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...