Nathalie_H Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 Vet ikke om jeg er på riktig sted nå, men prøver likevel. Jeg har nevnte blits, og ønsker å ha den på et stativ seperat fra kamera. Hva anbefaler folket her å bruke når det kommer til trådløse sendere? Og hvordan blir det med festet for å få montert blitsen på stativet dersom det er en mottaker under? Finnes det egne løsninger for det? Budsjettet har begynt å stramme seg litt, så trådløst er ingen nødvendighet dersom det finnes alternativer som er en del billigere. På forhånd takk. Lenke til kommentar
CoconutJoiner Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 Canons ST-E2 kan styre blitzen din uten ekstra dingser på selve blitzen. Brukte den når jeg hadde Canon, gav vel rundt 1200 kroner for den. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 (endret) Hvis trådløst ikke er et krav for deg, er OC-E3 tingen. Den overfører full TTL-funksjonalitet, er utstyrt med 60 cm lang krølledning og enden som blitsen skal festes i har hull til stativskrue så du kan enkelt og greit sette den på stativ. EDIT: Hvis du bestemmer deg for at trådløst er tingen, så husk at med ST-E2 trenger du ikke noen ekstra mottager til blitsen din. Den har det innebygget. For å få festet blitsen på et stativ kan imidlertid noe a la Hama 6951 være en tanke. Endret 23. juli 2010 av Aetius Lenke til kommentar
Nathalie_H Skrevet 23. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2010 Da ble jeg en god del klokere, takk skal dere ha Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 24. juli 2010 Del Skrevet 24. juli 2010 (endret) Jeg har selv ST-E2 og den fungerer kjempefint,ikke bare sender den signaler til 430/580 EX blitsene den gir deg fokushjelp i tillegg. Hvis du dynes den er for dyr samt at den orginale kabelen "OC-E3"er for kort og du ikke har problemer med å bestille fra utlandet kan denne forlengelsekabelen på 5 meter være et alternativ. Endret 24. juli 2010 av Nautica Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå