Gå til innhold

Se film på TV?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Signalet ut fra pc'en av av typen svhs - hvis tv'en din ikke støtter dette kan det være et problem. Selv om du da bruker en scart-omformer er det mange tv'er som ikke takler dette signalet, og det blir svart/hvitt.

En mulighet er som andre her sier å sjekke om du har valgt PAL i avanserte innstillinger for tv-ut.

En annen mulighet er å kjøpe en liten omformer fra SVHS til Compositt.. denne får du kjøpt på biltema for 30,-. Skal da fungere utmerket - hadde samme problemet selv med samme skjermkort!

Hvis du søker i forumet finner du sikkert 100 poster om det samme temaet!

Lenke til kommentar
Hei. Kjøpte en kabel i dag som går i fra s-vhs til scart. På tv'en får jeg bare svart hvitt bilde... Hva kan problemet være? Maskinen er en dell 4150 med ati radeon 7500 :lol:

Svarer som vanlig:

Det kan være mange grunner til at fargene mangler, men de vanligste er:

- Skjermkort ikke stilt til PAL.

- Bruker s-videokabel med overgang til scart på TV som ikke støtter s-video.

- Bruker s-videokabel med overgang til scart og ikke stille TV til å bruke s-videosignal på scartinngangen.

- Bruker s-videokabel med overgang til scart på feil scartkontakt (hvis TV har 2 eller 3 scart er det ofte bare 1 som støtter s-video).

Lenke til kommentar

Beklager at jeg klager på deg igjen, men det holder jo også å opprette en tråd om gangen. Du har vel rukket å lese retningslinjene i løpet av den tiden du har vært medlem av forumet?

Dette er den andre tråden din, og jeg bitchet litt i den også gitt..

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...