Gå til innhold

Smakebit på Kingdoms of Amalur: Reckoning (PC/PS3/X360)

Anbefalte innlegg

Stillbilder begynner å bli rimelig utistrekkelig presentasjon av et spill. Grafikk i dag er stort sett alltid bra og det som er mer avslørende for spillkvalitet er å vise lengre sekvenser av gameplay. Det er den reelle spillfølelsen og atmosfæren som betyr noe i dag.

Trailere og stillbilder er for meg like missvisende i dag.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

umm, oblivion er et av tidenes spill. Om du ikke har fått med deg det.

Elder Scrolls: Arena: Jeg måtte inn i en dør i en dungeon, men den var låst med en gåte. For å åpne den måtte jeg skrive inn svaret på tastaturet. Dette var lenge før internett, så noen FAQ kunne jeg bare glemme. Men jeg fant aldri noe svar, så jeg brukte heller magi for å ødelegge veggen rundt døren. :p Husker vi fikk velge hvilken rase vi ville starte med, men hver eneste rase startet i sitt eget hjemland. Nå var verden ikke akkurat den største, men det var helt klart suverent overlegent origin-greia til Dragon Age.

Elder Scrolls: Morrowind: Første gang jeg kom ut av båten og så verden var det noe av det vakreste jeg har sett. Selv Oblivion var ingenting i forhold. Vi hadde gigantiske biller for å hurtig reise frem og tilbake, men jeg foretrakk å bare gå frem og tilbake i stedet og nye den vakre verden rundt meg. Og hvem kan glemme han fjotten som ramlet ned fra himmelen i starten? :p Fiendene var flinke til å følge levelet mitt, men da jeg kom litt opp i level ble en del av dem plutselig veldig høyt level... Legg til de to expansionene Tribunal og Bloodmoon, så har du noe å gjøre en stund.

Elder Scrolls: Oblivion: Gå dit, bank dem, gjenta til du går lei. Joda, det var morsomt å utforske, men etter å ha sett alle tre stedene var det bare gjentagelse etter gjentagelse. Og da jeg endelig kom inn i portalen til helvete og møtte "demoner" fant jeg nøyaktig samme "demon" jeg møtte til stadighet i Morrowind, bortsett fra at der var de bare vanlige monstre. Fiendene fulgte levelet mitt hele veien, så våpen og rustning var meningsløst. Får du bedre våpen får de bedre armor. Det er bra for kidsa som bare vil denge løs på ting og tror bra grafikk og bra spill er det samme, men vi som er litt oppe i årene vet bedre.

Har aldri prøvd Daggerfall, men har hørt mye positivt om det.

Har aldri spilt arean men har spilt Daggerfall, meget speielt og meget bra: så si alt var random ikke bare monstere men også dungeon design, med noen vanvittig store dungeons. Monstere og NPC var 2d ikke rendered men det funket fint den gangen, drop var også random ikke det du så som i senere spill. level scaling men meget bred hadde du uflaks kunne du møte en daedra lord eller tilsvarednde rundt level 10.

Anbefaler å prøve det om du takler gamle spill.

Vil si at Oblivion var mer likt Daggerfall en Morrowind, respawning av steder og gjenstander i butikker og andre steder, level scaling på alle fiender ikke bare monster, klasisk fantasi verden. Samme svaket som Morrowind dvs at at det ble lett på høyere levels.

Meget bra men overpowered system for styrker/ svakheter samt magi og magiske våpen.

Når det gjelder Morrowind mot Oblivion mener jeg at Morrowind hadde en bedre verden, mer orginal og mer logisk, main quest var litt kronglete men bedre en i oblivion redde verden igjen. Oblivion var mye mer balansert med mye bedre slossing, mye i Morrowind som var alt for kraftig som alkemy eller cast on use magiske gjenstander.

Oblivion, morrowind og daggerfall hadde alle level scaling, Problemet med den i Oblivion var at den fungte deg for tett, liten sjangse for å få en skikkelig utfordring om du ikke løp in i flere mostere samtidig. Morrwind hadde ikke level scaling på npc, samt få høy level fiender noe som gjorde det lett etter level 15.

Level scaling på gjenstander hadde jeg lite problemer med, ja daeric armor ble alt for vanlig på høye levler, men dette virket bedre en i Morrowind der du kunne få det beste utstyret på lav level om du viste hvor det var. Quests i Oblivion var generelt bedre en i Morrowind, mindre fedex og mer flesk på dem men quest pila i kompasset ble brukt for mye. Greit nok at den peker til en dungeon som også skulle vært angitt på kartet, men ikke til fienden inni.

Virker som de lærer siden fallout 3 var godt balansert, nå var det et enklere spill å balansere, færre fiende typer og du kunne ikke lage egene våpen.

Lenke til kommentar

Stillbilder begynner å bli rimelig utistrekkelig presentasjon av et spill. Grafikk i dag er stort sett alltid bra og det som er mer avslørende for spillkvalitet er å vise lengre sekvenser av gameplay. Det er den reelle spillfølelsen og atmosfæren som betyr noe i dag.

Trailere og stillbilder er for meg like missvisende i dag.

Stillbilder sier ofte noe om stil og miljø i spillet, men den traileren var rimelig meningsløs viser kun en kamp og noen animasjoner. Noen minutter virkelig spill hadde vært mye bedre.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...