laksekongen Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 (endret) Hei.. Jeg har prøvd i hele dag på å installere windows xp home edition, men jeg har en tidligere windows versjon som er windows 7. Derfor kan jeg ikke installere windows xp.. Prøvd å boota opp med 2 windows xp cder (orginale) men ingenting skjer. Satt boot til cd, men den står bare " Booting from cd " en stund så går den rett til windows 7. Funker med andre disker jeg har prøvd å boote. Den booter bare opp med windows 7. Har også prøvd med noen som jeg har kopiert. Ble så frustert at jeg prøvde å slette hele windows mappen, men det gikk ikke Noen som har noe raskt eller enkelt jeg kan gjøre? Thx! Endret 22. juli 2010 av exlan Lenke til kommentar
johome Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 Hva slags modus står din BIOS i ? Lenke til kommentar
laksekongen Skrevet 22. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2010 Hva mener du med det? Lenke til kommentar
johome Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 Det er vanligvis 3 moduser : AHCI, RAID eller IDE. Vanlig at W7 blir installert i AHCI modus. XP trenger drivere for å bli installert i AHCI. Er naturlig for den å velge IDE. Hva slags hovedkort har du ? Lenke til kommentar
laksekongen Skrevet 22. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2010 (endret) Vet ikke hvordan jeg finner ut hvilket hovedkort jeg har Alt jeg vet er: AMD Athlon 64 processor 3550+, 1,0GB RAM, NVIDIA GeForce 6800 GS Endret 22. juli 2010 av exlan Lenke til kommentar
johome Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 Kommer du deg inn i BIOS ? En annen løsning er kanskje å bruke et sletteprogram, da blir alt fjernet fra harddisken. Lenke til kommentar
laksekongen Skrevet 22. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2010 Nå ville den ene cden plutselig boote opp! Innstalerer windows xp nå. Thx Lenke til kommentar
laksekongen Skrevet 22. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2010 Gjorde ingenting, plutselig bootet den opp Lenke til kommentar
johome Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 (endret) Noe har du nok gjort, siden du har prøvd å installere dette i hele dag.... Tipper på at du har vært inne i BIOS.... Endret 22. juli 2010 av johome Lenke til kommentar
laksekongen Skrevet 22. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2010 Tror ikke jeg forandret noeder inne i allefall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå