Gå til innhold

Hvor mye skal ps3 slim bråke?


Bråker din ps3 slim?  

17 stemmer

  1. 1. Bråker din ps3?

  2. 2. Burde jeg klage til elkjøp?



Anbefalte innlegg

Gikk akkurat fra ps3 phat til ps3 slim pga reklamasjonsak! men merket emd en gang maskinen bråket litt mer. viftene lager annen lyd en den gamle. mer uleaktik. hører den svakt i bakgrunnen når jeg ser film og spiller. men mest når det er stille rundt med. er det normalt å høre maskinen fra sitteavstand?

 

butikken jeg fikk den av er elkjøp. fikk den da de ikke klarte å fikse min og den ble kreditert. en en bedre maskin pga harddiskstørrelsen så glad jeg fikk slimmen. er kjipt å sende den inn igjen og eventuelt få en swap ellerno eller gå lenge uten konsoll igjen.

 

 

denne lyden komme:

http://www.youtube.com/watch?v=d_qCoFOD3j4&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=Zquzx5-rHk8&feature=related

 

 

på siste video ser du den gamle bråker litt og. men lyden på slim er mer irreiterende

 

 

burde jeg klage?

Endret av Cosmo Kramer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du burde klage!, jeg har hatt PS3 Slim en stund nå, å den lager ikkje halvparten så myke bråk, Din hørres jo ut som en X-box 360 noe den ikke skal!

 

Du skal ikke hørre den på sitte avstand! men jeg ser den, att du ikke har noe lust til å gå uten konsoll, du kan eventuelt spør om du kan låne en mens de har den inne og ser på den?

Lenke til kommentar

Får vel sende den inn igjen, men tenker jeg venter med det til i morgen eller mandag. skal spørre om å få byttet til ny siden jeg fikk den for noen dager siden.

 

 

 

xboxen har mindre irriterende lyd:P

 

jeg er redd for å sende den inn og få en som bråker mer tilbake:P hvordan er det med ps3, fikser de eller swapper de? kjipt å få en swap når maskinen er 100% ny

Lenke til kommentar

jeg er redd for å sende den inn og få en som bråker mer tilbake:P hvordan er det med ps3, fikser de eller swapper de? kjipt å få en swap når maskinen er 100% ny

 

Det vet jeg ikke, jeg har ikke att behov for å senne inn noe av Sony, PS1 PS2 PS3 PSP, ikke hatt et enesteporblem med noen av de.

Men jeg vill tro de prøve å fikse det, vis det ikke klare det bytter de det. Vis du seier att det er PGA att den bråker du senner den tilbake tviler jeg på att du før en som bråker mer tilbake:P

Lenke til kommentar

jeg vill egentlig tippe det er en baggatell, som tar 10 min og fikse.

Men ka den gji deg reinga, vis du er den som kommer inn og påstår att det er en feil på PS3en din?, da må de jo sjekke den og se om de finner den, å vis det ikke finner noe feil på den må de jo bare gi den tilbake?

Du har jo garanti som skal dekke sånne ting.

Det er vertfall son jeg har oppfatta det.

Lenke til kommentar

det er jeg og litt usikekr på. forid på mobiltlf så skriver man unner på at man må betale om den ikke dekkes av garanti og sendes tilbake. men vet ikke om bare sjekk da

 

 

fra youtube:

Returned mine to Sony because of this noise, replacement makes exactly the same noise so I assume thats how they are..

 

Äntligen efter 6 stycken PS3 SLIM har jag fått en tyst, denna gång ifrån england. Mycket nöjd

 

 

så vet ikke om det hjelper å bytte. men igjen så kan jeg være heldig å få en stillegående. min blir veldig fort varm

Endret av Cosmo Kramer
Lenke til kommentar

Hmm, Ingen jeg kjenner har hatt Porblemer med Sin PS3 Slim, ikke lyd lager, blir ikke fort varm.

 

Garntien gjeller ikke vis du har hoppet på den og seier att det e Sony sin feil, Vis du har skrud den opp for å se inni selv ect, vis det har kommet av "Naturlig årskaer" skal den telle, å i ditt tilfelle, vil jeg si att det e Naturlige årskaer. Men det vett du bedre en meg.

 

Er det feil med den har du rett på å få det fikset, eller nye av samme sort, eller bedre.

så.. Får jeg noe eg ikke er fornød med klager jeg, å Det brude du og!

men det opp til deg;)

Lenke til kommentar

Du kan kjøpe beholder med komprimert luft og blåse.

 

Eller prøve på dette:

 

 

My PS3 Noise Problem

 

After boot up, the console starts out pretty quiet. It's when I started playing a game, say after 15 minutes, is when the fan noise begin to pick up. At first, I did not really notice the problem because I was having so much fun with Metal Gear Solid 4. I started to become concerned that maybe it was a defect when a couple of months later I bought my first Xbox 360 and I found it to make less noise than my PS3. Everyone always said how quiet the PS3 is and how the Xbox 360 sounded like a jet taking off. I must have lucked out buying my Xbox360 later than everyone else considering mine isn't loud at all. It was nothing like what I heard on those Youtube demonstrations. Now, my PS3 dosen't sound like a jet taking off, but it is was loud in a different way.

 

It Wasn't Dust

 

People online came up with a whole bunch of other reasons why people's PS3s were loud; there's too much dust in it, the temperature sensor was defective, there is too much or too little thermapaste being used, the fans are defective, etc.

 

The Solution

 

After listening to a Michael Jackson song on a SD Card and hearing the fan ramping up in matter of 15 minutes, I got extremely pissed and became active in looking for a solution to the problem. I finally solved it when I found Psyn's post on the Playstation3.com forums.

 

He said:

 

 

Simply put an item underneath the base of the ps3

Preferabbly hollow or metal so it doesent retain heat as well. That way the fans have more room to breath, and the vents have more cool air to pull in. I use a xbox 360 controller tin (hahah) to hold my ps3 about 5 inches off the ground and it has been working great. It has yet to go into that mode where the fans speed up, it continues to run at the original starting speed no matter how long i play it. Doing this may keep your ps3 healthier, which is important if your warranty is up. Heat of any kind is not good for any electronic, doing this little thing may keep your ps3 alive for years to come.

 

 

 

 

 

 

His explaination was this:

 

It works, the vents which are located all around base of the ps3. These vents are the sources of cool air from which keeps your ps3 cool. When it is low to the ground hot hair can be sucked back into the ps3 due to less area around the system. Doing this Allow vents to suck in cool air, in fact more air altogether. Plus it allows the fans more room to blow heated air away from the system.

 

I just got done playing COD4 for a little over 2 hours and never once heard the fan speed up. Before doing this my systems fans would speed up in less then 20 mins of gameplay in order to meet airflow demand to keep the system cool.

 

Lenke til kommentar

Kast hele stygge slim dritten på sjøen og skaff deg en feit en.

 

Haha.

Hadde du ikke sakt om du hadde en fin slim selv, sexy!

 

Håndkontrollen skal ikke bare vare i noen timer, det gjør vertfall ikke min. Men det sto noe i bruker veiledingen att du skule la den lade en stund første gang du bruker den, vis jeg ikke husker feil.

Lenke til kommentar

 

 

Haha.

Hadde du ikke sakt om du hadde en fin slim selv, sexy!

 

Jo, det haddde eg, for den feite har bedre utseende, stilren og blank svart lakk, ikke ei pizzaeske som ser ut som den har blitt voldtatt av ett sandpapir.

 

 

Håndkontrollen skal ikke bare vare i noen timer, det gjør vertfall ikke min. Men det sto noe i bruker veiledingen att du skule la den lade en stund første gang du bruker den, vis jeg ikke husker feil.

 

Det er riktig, er som med ett mobilbatteri, det skal lades X antall timer før den tas i bruk.

Lenke til kommentar

Da får du ta deg en tlf samtale eller sende en mail, til Samsung, Nokia, Sony E osv å fortelle dem nettopp det.For du sier akuratt det motsatte av det som det står i brukermanualene til telefonene.

 

Og vet en kan ta de i bruk med en gang, men de første gangene skal telefonene brukes til de er HELT tomme, så skal batteriet lades i minimum 12 timer.

 

Og viss det er mange år siden det var sånn så må Sony Ericsson oppdatere manulene sine, for eg fikk ny tlf for 3 uker siden, og der står det det eg nettopp sa.

Endret av LunaticFanatic
Lenke til kommentar

Var mobilselger så det der kan jeg. Sålenge det ikke står i brukermanualen trengs det ikke å spesialbehandle batteriet. Annbefalingen er å tømme batteriet og lade helt opp. Det går ikke ann å overlade batteriene pga det er en stopper i batteriet som kobles inn når det er fult i de fleste nå. Er ytterst få bruksanvisning som i dag nevner noe om lading. Jeg har sjekket x antall bruksanvisninger og snakket med produsenter og levrandører

Lenke til kommentar

Spesielt SE skriver ikkno om det. men det har ikke noe å si å bruke den med en gang sålenge den brukes helt ned og så helt op til 100% over det er det ingen vits i da batteriet er fult og ikke kommer seg lengre opp. hvis det står i bruksanvisningen den skal lades i 12 timer så gjøres det. ellers ikke. dette er fordi på de forskjellige fabrikkene behandles batteriene anderledes og kanskje ikke innkjøres der på samme måte som andre fabrikker

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...