Elwani Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 Hei ! jeg fant akkurat en grønn, sirka 1 - 1,5cm stor edderkopp i diameter med beinlengen så klart. Beina var delvis gjennomsiktige, og den krabbet gjennom min samboers hår, som så klart fikk litt panikk Det jeg lurer på er hva slags edderkopp kan det her være ? Vi bor midt i byen, men litt ute på bygda, vi har akkurat kommet fra skogen etter en badetur. Og når vi drepte edderkoppen (Huff ja vi er mordere ) så virket det som den var fylt med vann, fordi det ble en "dam" med gjennomsiktig veske større en edderkoppen der vi drepte den. Sorry hvis det her er offtipic, fant ikke ut hvor jeg skulle poste det. Vi er bare nyskjerrige på hva slags edderkopp det kan være, og om de er farlige Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 Vi har ikke edderkopper i Norge som er farlige for mennesker. Mange arter er giftige men som sagt så vil ett bitt fra f.eks en Korsedderkopp kun føles mildt ubehagelig. Det hender dog at det blir funnet Sorte Enker i Norge også men dette er eksemplarer som har fulgt med importvarer eller paller fra Australia, og de overlever ikke lenge i Norge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå