Gå til innhold

Remakes og gamle nintendo klassikere på 3ds

Vil 3ds bli en remake-maskin?  

7 stemmer

1. 1. Hvilke av disse platformene og platformtypene ønsker du mest?

• Flere n64 spill!!
      3
    • Gamecube
      3
    • Gba
      0
    • virtual console fra nes til gamecube
      0
    • virtual console fra nes til gba
      0
    • Nintendo burde heller konsentrere seg om nye spill!
      1
    • Haha! Optimist...
      0
    • Bryr meg ikke
      0

Anbefalte innlegg

Nintendo har siden Gba portert sine tidligere spill og kommet med remakes. f.eks "Loz: a link to the past" på gba og "super mario 64 ds" på DS.

To n64 spill, Loz:Ocarina of time of starfox 64 får en 3d-overhaling for 3ds.Dermed blir loz:ocarina of time spillbart på 4 av nintendos konsoller.

Men det er mer kraft i 3ds enn det. De brukte gamecubespillet "luigis manison" for å se om

den hardwaren de nå bruker i 3ds var noe tess. En fyr fra nintendo har snakket på han vil ta luigis manisjon til 3ds.

Info om 3ds

Bekreftede 3ds spill

Hvilke gamle spill vil gjøre seg bra på 3ds? Ville en virtual console helt opp til gba vært supert? Eller skikkelige overhalinger? (Loz:oot 3ds og sf 64)

gjøre seg bedre? Er det for tidlig å ta gamecube med seg i lomma? Hvilke spill ønsker du portert/omgjort til 3ds?

Ville ikke Super Mario Sunshine tatt seg bra ut på 3ds? :new_woot:

Endret av gingerviking
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil helst ha en remake av N64-spill. Ser ikke helt vitsen med å lage en remake av GC-spill, da de funker helt fint på Wii.

Men nå mener jeg ikke en port, som på f.eks Virtual Console. Jeg vil heller ha dem bygd opp igjen fra grunnen til 3DS og virkelig utnytte den, og gjerne slenge på en drøss ekstragreier. Nå kan det jo selvsagt høres ut som blasfemi å endre på gamle klassikere, men prøv Super Mario 64 DS, så ser du hva jeg mener. I den originale spiller du kun som Mario, mens i DS-versjonen kan du spille som Mario, Luigi, Wario og Yoshi. Brettene er veldig like originalen, men forbedret en god del og tilpasset de fire karakterene. Det hadde vært tøft om de gjorde noe lignende med flere spill til 3DS. :)

Lenke til kommentar

Gc spill funker helt fint på Wii, men det hadde jo vært fantastisk bare som en slags "show-off" for å vise hva en 3ds er i stand til. At de sier at grafikken kan sammenliknes med gamecube er en ting, men at de lager en remake av et gc spill vil overbevise folk om at dette faktisk er sant, akkurat som med "Super Mario 64 Ds".

Det ryktes faktisk at vi vil få Luigis Mansion på 3ds

Personlig synes jeg Windwaker og Super Mario Sunshine også bør portes. Heller det enn Loz:oot som allerede har blii portet to ganger eller mer.

Når det gjelder de eldre platformene som N64, gba osv. vil disse komme i form av emulatorer på hackede 3dser, akkurat som vi har sett på wii.

Endret av gingerviking
Lenke til kommentar

De trenger ikke porte GC-spill for å vise seg. Jeg ville foretrukket om de kunne ta et N64-spill, eller gå enda lengre tilbake til f.eks Metroid og lage det fra grunnen opp til 3DS. Vi får jo for eksempel Star Fox 64 til 3DS, så hvorfor ikke gjøre det skikkelig og lage det 100% fra grunnen?

At N64 og eldre plattformer ikke er vits å porte ikke er vits fordi de kommer til hackede 3DSer uansett holder ikke. For det første vil det bare bety at de bøyer seg for piratkopiering, og ikke piratkopiering som må ta hensyn til dem, og for det andre vil det bare være en emulator. Jeg snakker om å bygge spillet helt opp igjen fra grunnen, som f.eks Super Mario 64 DS. At de lager en ny versjon av LoZ: OoT er fordi det er vanvittig populært, men de har vel ennå ikke laget en skikkelig remake? Det er vel bare en og annen port? Final Fantasy 4 er nok et av de som er laget flest versjoner av, men selv det er stort sett bare bedre grafikk og sånt tull. De har ennå til gode å lage det i skikkelig 3D fra grunnen opp. Da ville det nok vært noe alà Final Fantasy XIII. :D

Lenke til kommentar

Forstår hva du mener, men det er bare mange typer muligheter med en så kraftig maskin som 3ds. En type visual console vil gå ann. Men de vil nok ikke porte for n64 til vc, fordi det vil svekke loz:oot 3ds og sf 64 som er jeg tror vil bli ganske mye bedre enn før.

Med vc er det 50/50 tror jeg. Men det blir i så fall for å minske sjansen for at 3ds blir "hacket" og vi får noe a la homebrew channel på wii.

Men i hvertfall et gamecube spill burde komme til 3ds synes nå jeg.

Hacket blir 3ds sikkert. Bare det ikke blir like vanskelig som det har blitt på wii.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

At vi får mange remakes til å begynne med, er ganske sikkert. Grafikken, 3d, og alt har jo fått enorm ansiktsløft sammenliknet med ds systemet. Tenker vi får en del "mens vi venter" spill til 3ds før det kommer noen orginale spill som f.eks mario og super smash bros. Det tar rett og slett lengre tid enn det gjorde med ds.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...