Gå til innhold

jeg kutter vekk all kontakt med venner og familie, absolutt alle går meg på nervene


Anbefalte innlegg

jeg er et ganske unormalt menneske- ivertfall i forhold til alle jeg kjenner og vet om. jeg har svært sterke meninger- noe som så godt som ingen er enige med meg om.

dette resulterer i at jeg kutter all kontakt med folk i min hverdag- som.. ja for å si det mildt- "står i veien for mine meninger", jeg føler meg ikke menneskelig og møter ofte motstand i hva jeg mener om samfunnet, samliv, meningen med livet osv..

dette høres virkelig ut som et typisk fjortiss emne, men jeg er 24 og har hele livet følt dette helt siden jeg begynte i barnehagen- så lengte jeg kan huske.

min mor sier at jeg rett og slett bare er et "indigo barn"

Jeg kan lett si at jeg ikke har noen venner, kun bekjentskap med folk jeg egentlig aldri snakker med.

folk irriterer meg så grenseløst!!

 

litt om meg:

24 år, eier bolig, men som jeg leier ut.

for øyeblikket arbeidledig, men ellers jobber som sveiser on- og offshore i utlandet.

barnløs, glad i dyr- har 2 katter.

hatt 3 forhold, men aldri opplevd forelskelse- kun spenning over noe nytt.

har 5 eldre storesøstre- som er overhodet ikke lik meg personlighetsmessigt.

 

mine meninger: (dette emnet inneholder provoserende innhold)

jeg skal aldri ha barn, skal sterilisere meg når jeg blir 26 (minstealderen for å få dette gjort) jeg ergrer meg over folk som tror at livet består av å formere seg, varte opp andre og bli gammel og dø, folk sier til meg at hvis jeg ikke får barn så dør jeg alene, men vi er alle alene uansett, hadde jeg fått unger og blitt gammel så hadde de gitt blaffen i å besøke meg- og DET hadde gjort meg ensom siden jeg vet at det er en mulighet for at noen kan holde meg med hyggeligt selskap, men lar være. får jeg ikke unger- så finner jeg såklart andre alternativer for å ikke føle meg ensom, som f.eks ha masse spennende hobbyer, yrker, reise rundt i verden osv.

Min mening med livet er å tjene penger, jobbe så mye som muligt, bli godt likt av bedrifter pga hvor arbeidsivrig jeg er og aldri gir opp. Jeg har en stor lidenskap for sveising- hvor konkurranseinstinktet mitt ganske så ofte lyser rødt.

ingen av mine søsken bryr seg om å jobbe, de synes det er veldigt greit å finne en mann, slutte jobben sin på matbutikken, sette seg på ræva og verpe unger i 10-15 år, og la mannen stå for all økonomisk inntekt. dette gjør meg kvalm så det holder...

Jeg synes at mennesker er det verste som har skjedd planeten og har erklært planeten som sin egen og satt dyr og alt som lever i andre rekke.

kjører man ned et dyr så er det bare "jaja, sånt skjer, who cares", men kjører man ned et menneske- så er helvette løs! :S

jeg synes ikke synd på de stakkars menneskene i afrika og andre fattige land, hadde de bare gitt faen i å føde så sinnsykt mange barn- så hadde det vært mer mat til de andre, de får kondomer utlevert, men de nekter å bruke dem pga de rett og slett er egoistiske og dumme! man SKAL ikke føde barn i fattigdom- er det så vanskeligt å fatte!? skal jeg bidra noensinne så donerer jeg penger for å få dem sterilisert til all fattigdommen ble mer stabil.

jeg bryr meg ikke om religion, det er religion som har gjort verden til et elendig sted å være, fremmedfrykt er noe som hører de dumme gamle dager til da de trodde jorda var flat og talentfulle folk ble sett på som hekser og demoner.

 

jah... dette var vel en stor bit av meg, så nå venter jeg nok en god del kjeft og drittslenging på alle svarinnleggene under her, og ikke minst endel nerdete kommentarer om at jeg feilskriver ting *himler med øynene*

 

men poenget her er: jeg ønsker kontakt med mennesker som er enig i mye av det jeg skriver, rett og slett så er det ingen som meg i min hverdag- så hvis jeg treffer menensker som meg selv så hadde jeg kanskje ikke vært så irritert :)

men mest sannsynligt så sletter jeg alt sammen og lager en ny konto pga jeg ikke orker å lese igjennom alt hatet folk slenger på meg (noe jeg egentlig begynner å bli vandt til)

til disse: problemet i verden er alle fordommene deres, godta at folk er forskjelligt ifra hva dere er vandt med! det er fordommer som gjør verden til et urettferdigt sted!

 

here we go...

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synnes langt ifra at du provoserer, derimot ser jeg at du er ganske korttenkt og greier ikke å se hele bildet.

 

I og med du allerede har funnet meningen med livet ditt anbefaler jeg deg å følge det og slutte å diskutere med folk, de kan jo umulig ha noe å komme med siden du allerede vet best?

 

Hva er forresten årsaken til at du poster her når du vet du vil få svar som vil gå deg på nervene?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alle mennesker er forskjellige, og jeg synes det er flott at ikke alle gjør som alle andre.

At du har en jobb du synes er magisk morsomt og som du elsker er en stor gave, jeg beundrer deg det. Ser du har lyst til å finne en morsom hobby osv. finner du en hobby du syns er kjempe moro og møter noen via det så er det et god vei på et godt bekjent/vennskap. Men prøv å vær positiv på hva andre mennesker gjør med livet sitt, du skriver at man skal godta at folk er forskjellige, men du blir kvalm over at din søster vil få en mann og barn, bli gammel og dø. Aksepter det og gi faen rett og slett, ikke erg deg over at noen folk kan være litt innsnevra og ha lyst til å leve som kvinner på 50-60tallet.

 

Helt enig at religion er teit, omtrent all krig er pga religion og fremmedkulturer.

NB: Alle arter bortsett fra homosapiens lever livet sitt for å spise, sove, parre seg, oppdra, dø.

 

Jobb mye, opplev mye, lev et anderledes liv. Og nyt det.

Lenke til kommentar

Det er litt rart kineking poster under Helse, for det er vel ingen helsespørsmål hun vil diskutere eller ha råd i forhold til. Hun har noen holdninger til livet, og så velger hun å ta konsekvensene av dem.

 

Mange vil nok mene mangt og mye om hennes synspunkt, og mange - deriblant jeg er sterkt uenig med henne - men det ligger jo slik jeg leser det, ikke noe helseplager til grunn for hennes holdninger. Høres mer ut som livssynsytring, politikk eller noe sånt. Eller?

Dag

Lenke til kommentar

Det er litt rart kineking poster under Helse, for det er vel ingen helsespørsmål hun vil diskutere eller ha råd i forhold til. Hun har noen holdninger til livet, og så velger hun å ta konsekvensene av dem.

 

Mange vil nok mene mangt og mye om hennes synspunkt, og mange - deriblant jeg er sterkt uenig med henne - men det ligger jo slik jeg leser det, ikke noe helseplager til grunn for hennes holdninger. Høres mer ut som livssynsytring, politikk eller noe sånt. Eller?

Dag

 

jeg stusset lenge på i hvilken kategori jeg skulle legge dette innlegget- siden jeg syntes ingenting helt passet, men men..

 

Har valgt det samme selv.

 

Er svært fornøyd med valget.

 

 

(age 30-50)

 

:thumbup: tommel opp for at det er flere slik som meg :)

 

Har valgt det samme selv.

 

Er svært fornøyd med valget.

 

 

(age 30-50)

 

:thumbup: tommel opp for at det er flere slik som meg :)

Lenke til kommentar

Meningene dine virker ikke veldig spesielle. Mange av dem er ganske norske verdier. Det eneste må være det om å tjene mest mulig og det med sterilisering. Du har bare noen meninger som ikke er helt vanlig å ha samtidig. Det er ikke vanlig å mene at mennesker er det verste som har skjedd planeten og i tilegg dedikerer livet ditt til å tjene mest mulig penger og ikke synes synd på mennesker i Afrika. Men du har tross alt ganske mange "norske" meninger.

 

F.eks.

Jeg synes at mennesker er det verste som har skjedd planeten og har erklært planeten som sin egen og satt dyr og alt som lever i andre rekke.

og

jeg bryr meg ikke om religion, det er religion som har gjort verden til et elendig sted å være,

Fokuser på hva som er politisk korrekt å si i Norge.

 

Prøv å ha mine meninger, f.eks. å ikke like fagforeninger, å ønske større inntektforskjeller, for studieavgift på universitetet, å ikke mene at menneskenheten er på vei til å utslette seg selv. Men jeg har forsatt god kontakt med min familie og venner i Norge. Men jeg bor ikke i Norge og her er folk enige med meg.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hva er dette for noe egentlig? Hele innlegget ser ut som en selvoppfyllende profeti. Det går jo an å være litt selvkritisk, og spørre seg hvorfor man for enhver pris skal ha så sterke og polariserende meninger. Nynazister søker også kontakt med meningsfeller, siden de ikke er åpne for alternative synspunkter. Men de får kanskje problemer med å skaffe venner på andre områder. Samme hvor sære oppfatninger man måtte ha, vil det alltids finnes noen som mener det samme, bare man leter nok.

 

Som man reder, så ligger man.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes ikke dette var spesielt provoserende, snarere tvert i mot. Er faktisk enig med det meste du sier, men målet mitt er ikke å tjene mest mulig penger, bare å tjene så mye at jeg kan gjøre hva jeg vil uten å tenke på økonomien. Passiv inntekt helst. Dessutten synes jeg synd på de som bor i Afrika fordi landet styres på en grusom måte. Men er enig i at å få barn når du allerede er så fattig virker temmelig teit. Men folk flest er dumme, er bare å gå inn på vg.no å lese litt, er til å bli kvalm av.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Hvis noen absolutt vil ha et barn, så synes jeg de burde adoptere noen. Da blir ikke menneskerasen mer overbefolka enn den faktisk er.. Det er tross alt altfor mange som får barn som aldri burde fått det..

Tenk da, studenter sliter med å finne et sted å bo.. det er overflod av arbeidssøkere kontra utlyste stillinger. Det blir stadig mer populært med blokkleiligheter. Man må faktisk bygge i høyden for å få plass til dritten.

Mennesker ødelegger naturen, jorda, og enkelte dyreraser forsvinner. Men det er tross alt ingen hjelp i å være naturverner og hippie heller. Man får bare utnytte tiden, og følge systemet til jorda en gang utsletter menneskene. Hurra hurra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...