Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettproblemer ved bruk av fildelingsprogram

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg sliter litt med nett-problemer i forbindelse med bruk av fildelingsprogrammer og prøver lykken her. Problemet er at nettet faller ut ved bruk av fildelingsprogrammet. Det vil si, jeg mister jo ikke forbindelsen helt for selve programmet fungerer og har nett-forbindelse, men all annen internett-programmer slutter å fungere. Nettleserne vil ikke hente opp nettsider, msn virker dårligere (noen ganger har msn fortsatt å fungere, men i det siste faller også denne ut). Spotify fungerer om det allerede var startet før fildelingsprogrammet ble startet.

Er gruelig sikker på at det er fildelingsprogrammet som gjør at det faller ut, ettersom nettet kommer tilbake igjen når jeg avslutter programmet helt. Det er et veldig vanlig fildelingsprogram, men er usikker på reglene her om det er lov å nevnes ved navn?

Så mitt spørsmål er da, er det noen som vet hva dette kan skyldes og om det går an å fikses? Det pleier å funke å restarte routeren, men så går det ikke lang tid før nettet faller ut igjen (fortsatt kun i andre programmer, ikke til fildelingsprogrammet).

Setter pris på all tilbakemelding! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er snakk om utorrent, men opplevde samme problem også med bitorrent.

Hmm, ISP? Det er trådløst nettverk, PC-en jeg bruker er som regel en 5-10 meter fra routeren, samme etasje. Routeren er en Linksys Wireless-G 2,4 GHz 54 Mbps. Det er også en Rutermodem tilknyttet, vet ikke hva det er/hva den gjør, men den heter speedtouch 546T2.

Jeg er ganske blank på dette selv, så vet ikke helt hvilke opplysninger som er relevante. Noe annet som kan hjelpe?

Lenke til kommentar

Sett ned antall forbindelser i utorrent.

Reduser antall "connections global" til f.eks 50.

Slå også av DHT.

Grunnen til at nettet faller ut er at router eller routermodem blir overbelastet med masse forbindelser.

Endret av Kjell-arne
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...