Gå til innhold

Å komme seg til Ålesund?


Tigerhaien

Anbefalte innlegg

Hvis du ikke får miniprisbillett, koster togreise Horten-Åndalsnes 845 kr, for én vei, og man må deretter kjøre halvannen time for å komme seg til Ålesund. Er det noen som vet om et billigere alternativ til Ålesund, med unntak av egen bil, sykkel eller å bruke beina. Hvor lang tid det tar spiller liten rolle.

 

Dessuten, finnes det noen togstasjon som er nærmere Ålesund enn Åndalsnes togstasjon?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom du ikke er eldre enn 25 år kan du få ungdomsbillett på SAS, som har direktefly fra Oslo til Ålesund. Den 25. juli (for å ta en dato) koster dette 463 kr. Flybuss til Ålesund sentrum koster 90 kr hvis jeg ikke husker helt feil, så hvis du klarer å komme deg fra Horten til Oslo for mindre enn 292 kr har du en billigere reisemåte der, som også tar kortere tid (og får deg helt til Ålesund, ikke bare til Åndalsnes) ;)

 

edit: Minipris med NSB Skoppum - Gardermoen samme dato kl 13:13 koster 199 kr, så hvis du da kommer deg fra Horten til Skoppum for mindre enn 93 kr, har du en billigere reisemåte ;)

 

Jeg er altså ikke noe særlig kjent på Østlandet, og ut ifra det jeg finner på Google ser Skoppum ut til å være nærmeste togstasjon. Det ser ut til å bli endel bytte av transport, samt at det ikke er alle dager man får ungdomsbillett hos SAS, men nå fokuserer jeg på billigste reisemåte.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Dersom du ikke er eldre enn 25 år kan du få ungdomsbillett på SAS, som har direktefly fra Oslo til Ålesund. Den 25. juli (for å ta en dato) koster dette 463 kr. Flybuss til Ålesund sentrum koster 90 kr hvis jeg ikke husker helt feil, så hvis du klarer å komme deg fra Horten til Oslo for mindre enn 292 kr har du en billigere reisemåte der, som også tar kortere tid (og får deg helt til Ålesund, ikke bare til Åndalsnes) ;)

 

edit: Minipris med NSB Skoppum - Gardermoen samme dato kl 13:13 koster 199 kr, så hvis du da kommer deg fra Horten til Skoppum for mindre enn 93 kr, har du en billigere reisemåte ;)

 

Jeg er altså ikke noe særlig kjent på Østlandet, og ut ifra det jeg finner på Google ser Skoppum ut til å være nærmeste togstasjon. Det ser ut til å bli endel bytte av transport, samt at det ikke er alle dager man får ungdomsbillett hos SAS, men nå fokuserer jeg på billigste reisemåte.

 

Hjertelig takk for svar. (: Jo, jeg kan bli kjørt til Skoppum (det er et tettsted i Horten hvis du skulle være interessert) og sannsynligvis bli hentet på flyplassen, så det høres flott ut! Jeg har liten erfaring med å reise alene, spesielt med fly, så du kunne vel ikke linket til hvor du fant ut av det med flybillettene? Jeg lette etter billig fly, men jeg lette åpenbart ikke godt nok. Som sagt har jeg liten erfaring.

Endret av Tigerhaien
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...