hanneaasbak Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 Hei.. I stad fant eg igjen den gamle spillkonsollen; Sega master system 2. Den har ligget og støvet ned i mange år,og tenkte eg skulle se om den fortsatt virka,og det gjorde den!! Men kontrollen er litt ødelagt.Eg må trykke ekstra hardt på knappene for å få dem til å virke. Går det ann å fikses,eller må eg kjøpe ny kontroll?? Selger dei Sega master system fortsatt?? Bilde er tatt ifra google.. Takk på forhånd:) Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 (endret) Svaret til det blir dessverre nei. Sega har for lengst droppet ut av konsollmarkedet, så det produseres ikke lenger konsoller eller tilbehør til konsoller. Eneste måte du kan få håndkontroller til SMS/SMS II, er om du finner en annen person som har Sega Master System og er villig til å selge deg en kontroller. Endret 22. juli 2010 av Svenni212000 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 Du må se rundt på bruktmarked / auksjoner og slik viss du skal finne kontroller og diverse til gamle konsoller. Jeg vet ikke om det med kontrolleren din kan fikses.. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Det du kan prøve er å skru opp kontrollene og gjøre skikkelig rent inne i dem, sjekke at ikke noe er knekt, at alt er det skal være (ikke noe løs fjær osv). Dette er kanskje et dumt spørsmål, men har du prøvd kontrollen i den andre porten? (har ikke hatt SMS2 selv, men det er vel to porter til kontrolleren?) Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Det du opplever var dessverre en svakhet med disse, hadde selv en Sega master system (Forgjengeren til den som du har) og begge kontrollene takket for seg etter noe tid (gummien under selve padden gikk i oppløsning. Det finnes dog andre spillkonsoller som brukte samme 9 pins gamepad som kan brukes på denne deriblandt fra Amiga og Atari. Jeg kjøpte med en aftermarketvariant med turboknapper på som var mye mer solid en den orginale. Sega master system ble forresten tatt ut av salg i 1996. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå