Solefald Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 Hei folkens! Mitt trufaste 3870 X2 gir meg "display driver has stopped responding" i hytt og pine. Mount & Blade Warband er eit av dei få spela eg kan spele uten at skjermen mister forbindelse, og eg må restarte pc'n. Køyrer W7 64bit og har 4gb ram. 500W Mist PSU CPU Phenom 9850 BE Det virker sannsynlig at skjermkortet begynner å ta kvelden, så da lurer eg på kva som er den billigste løsninga på markedet som gir meg omtrent like bra ytelse? Eg er ingen HC gamer lenger, og skjermkortet gir fortsatt god ytelse på mange spel uten å måtte lempe så alt for mykje på grafikken, ettersom eg sitter på en 19" skjerm. Vil kun ha ATI kort Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 hva legger du i billig? 1000-1500 eller lavere? Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 22. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2010 Kan vel sei lavast mulig. Men er det sannsynlig at det er skjermkortet som er dårlig ? Windows 7 64bit og ATI har jo rykte for å vere dårlig team. Har prøvd alle drivera fra 9.12 til 10.6 som er installert no. Og får det problemet her uansett. Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 vel, jeg har jo sett en del som nevner at de har hatt problemer med det samme, men det begynner å bli en stund siden jeg leste noe om det nå. Så enten har det blitt fikset eller så har de bare sluttet å klage:P har selv et 5970 (win7 x64) og har opplevd 1 gang at skjermkortdriveren har sluttet å svare o.s.v. nåbruker jeg en 10.5 beta tror jeg (ligger et stykke tilbake i den store ATI tråden 8.74x ettellerannet tror jeg den heter) og har ikke opplevd noe problemer med det. Det er jo en sannsynlighet at kortet(ene) begynner å takke for seg, men kan ikke si at jeg har så mye peiling at jeg kan svare deg på det på stående fot da jeg aldri har hatt et ATI skjermkort som har tatt kvelden. Vet jo at de fleste opplever artifacts o.l. på skjermen før kort tar kvelden, men det er ikke sikkert det er nødvendig at det skjer. ville vel egentlig tittet litt på 5770 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=575711 koster rett under 1500 penger har støtte for DX11 vil gi deg om jeg leste benchmarkene rett litt bedre ytelse en det du har pr dags dato uten at det sluker strøm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå