Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Å gi og ta, eller å bøye seg?


Gjest Undrende

Anbefalte innlegg

Gjest Undrende

Som emnetittel sier, å gi og ta, eller å bøye seg?

Hva er egentlig forskjellen? Hva er egentlig det som passer best inn i et forhold?

 

 

Nylig slo min kjæreste opp med meg, og jeg har ikke vært den samme siden. Mest trolig fordi hun gjorde alt for å få meg til å koke. Feilen hennes, var at hun var alt for stolt, og nektet å kaste inn håndkleet for de tingene jeg sa jeg trengte. Var dette riktig gjort av henne?

Jeg er ikke en person som liker fester. Synes det er alt for løst og bare bull. Nok om det. Min kjæreste ville ofte ut, noe jeg taklet meget dårlig. Er det jeg som er feilen i en sliksituasjon? Burde hun ha sagt: "ok, dette er ikke noe jeg trenger", eller burde jeg ha trosset sjalusien og alt som følger med?

 

Dette var ikke det eneste problemet. Mye annet også, som følge av at hun gjorde det som hun ville, mens jeg ble sittende igjen.

 

 

handler det om å gi eller ta? Noe jeg tolker som at man gjør det man har lyst til selv, og det som ligger til overs kan gies til andre

Eller handler det om å bøye seg? Noe jeg tolker som å høre på hva hver part i et forhold trenger, og at begge to gir rom for den andre til å utfolde seg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest gutt 21

Høres ut som hun ville ut å ha det gøy, da synes jeg det blir feil å nekte henne/være konstant negativ til dette. Du burde enten latt henne gå å ha det gøy med venninnene, vært med selv om det ikke intresserer deg så mye, eller kommet med noen andre kjekke forslag til ting dere kunne gjort i steden. Det handler som du sier å respektere den andres ønsker, og møtes litt på halvveien.

Lenke til kommentar

I et forhold så skal man gi og få, inngå kompromisser og komme til enighet.

 

Hva var det med det at hun likte å feste som var et problem for deg?

 

Om for eks hun liker å gå ut men du ikke gjør det, så kunne dere inngått et kompromiss om at hun ikke gikk ut så ofte, mot at dere fant på ting dere begge likte minst en gang i uken sammen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...