jpsalvesen Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 Jeg har sjekka tre vanlige steder å måle hastigheten på linja i rask rekkefølge og flere ganger. Linja er på 8mbit. Hardware.no oppga 6.2mbit Dinside.no oppga 7.8mbit Speedtest.net oppga 7.9 mbit. Whoa. Pass på hvordan dere måler, folkens! Lenke til kommentar
Bjørnar (Rait) Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 (endret) Bruker selv Speedtest liker det at man kan måle opp med forskjellige ISPer. -- Bjørnar Rait.no Endret 30. juli 2010 av Bjørnar (Rait) Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Det er en kjent ting at resultatene varierer, og det er mange faktorer inne i bildet. Man kan ikke sikre seg mot alle, men å teste mot diverse servere på Speedtest er en god idé, og Uninett sine NDT-tjenere kan også anbefales. Personlig pleier jeg å bruke den som står på NTNU. Lenke til kommentar
Solaris Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 ^ Knall! Testet nettopp med Uninett sin NDT-tjener i Oslo (UIO) og fikk følgende resultat: Lenke til kommentar
formann Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Båndbredde koster, og folk er generelt sett utålmodige. Resultatet er at testene bruker alt for små datamengder. TPtest.se var faktisk veldig nøyaktig før, men så tok det litt tid å kjøre den. Nå om dagen er den like verdiløs som alle de andre speedometerene. En av de beste måtene å teste bredbåndet sitt på er å laste ned en stor fil fra en server som står på en skikkelig linje. Selv laster jeg alltid ned en iso på 100+MB fra ftp.uio.no når jeg skal teste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå