Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pcen fryser seg

Anbefalte innlegg

Flere ganger om dagen opplever jeg at pcen min fryser seg totalt. Dette skjer uten forvarsel. Alle prosesser stopper totalt og alle funksjoner lammes, selv om pcen fortsetter å gå og alle vifter ser ut til å virke. Det er fortsatt bilde på skjermen, men ingen bevegelse. PCen er hjemmebygd fra komplett, men alt er kontrollert av efarne og pcen fungerer ellers fint. Den er ganske kraftig, med i7 2,8ghz Quad core core prosessor fra intel, 6gb ram fra Corsair og ATI XFX radeon HD 5850, montert i et CM 690 advanced II kabinett. Når det gjelder programvare, har jeg bare det man kan finne på en hvilken som helst pc, som Steam, AVG, ad-aware, MSN, + diverse spill som BFBC2, WoW osv. Jeg kan forsikre om at det ikke er noe suspekt på den, og det virker usannsynlig at det kan være virus. PCen er brukt veldig lite, og har fungert knirkefritt inntil nå nylig. Hva er galt og hvordan kan jeg fikse det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nettverkskortet mitt er et zyXEL Wireless N PCI Adapter. Det er faktisk nylig installert, men det er ordentlig montert, og programvaren fungere fint, så jeg vet ikke hvordan det kan være årsaken.

Lenke til kommentar

Til Repac: Nei, jeg hadde ikke dette problemet før jeg installerte nettverkskortet. Men jeg var på todagersLAN med det rett etter installasjonen uten problemer.

Til neruen: Nei, jeg har ikke prøvd. Er ikke så pro på data xD det er derfor jeg la ut denne tråden. Alle hint og tips blir mottatt med takknemlighet :) vennligst forklar nærmere.

Lenke til kommentar

Jeg bruker W7 ultimate. Frysingen er ikke avhengig av at pcen har stått på lenge. Det kan gjerne skje nesten med en gang. Men, det virker som at sjansen for frysing øker når man gjør noe som krever litt av pcen. Jeg vil si at minnet holder seg lavt uansett hva man kjører på den xD Nei, jeg opplever ikke at minnet er høyt etter gaming.

Lenke til kommentar

i windows 7/vista: trykk på startknappen - skriv CMD - trykk enter - nytt vindu vil åpne seg - trykk chkdsk /f - spørsmålet: vil du at dette volumet skal kontrolleres neste gang systemet startes på nytt? <J/N> trykker du bare J og så enter på. start maskinen på nytt og la disk kontrollen kjøre.

Lenke til kommentar

Jeg har gjennomført disk kontrollen. Ingen problemer ble oppdaget. Btw, hvor høyt skal minnet være når man ikke kjører noen spesielle programmer? Med bare msn og Opera oppe, er minnet på 28 prosent. Mye?

Lenke til kommentar

Nå har jeg testet lydkort, nettverkskort, harddisk, og gjort et patetisk forsøk på å sjekke rammen. Funka dårlig. Kjørte memtest, men den ville ikke lenger en 7 prosent, selv om jeg hadde den på i 18 timer, så da ga jeg opp. Flere ting jeg kan sjekke? Jeg har ikke noen gamle CPUer eller skjermkort liggende, så det må jeg teste på en annen måte. Åpen for forslag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...