meg0709 Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Ser at intel X25-V er kansje hakket bedre og hakket billigere men det er jo bare 40GB mot 64GB på corsair sin disk. Så nå er vel ikke corsair sin så værst alikevel tror jeg, men har lyst å hoppe på SSd bølgen men veit ikke helt hvorfor jeg skal gjøre det liksom om dere skjønner. Men noe må jo jeg bruke pengene mine på, kunne vel brukt de på ting som er mye, mye verre enn PC deler. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Men hvordan er det med den TRIM greiene på den der? Cricial C300 støtter TRIM. Alt for dyrt for gammel teknologi som stammer 60 år tilbake. Hva? Du kan jo også sjekke ut OCZ Agility 2 50GB. Bra ytelse/pris forhold. Prisguide her Lavere kapasitet og dårligere ytelse enn Crucial C300 64 GB gjør Agility 2 50 GB til et dårlig valg. Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 Men TRIM greiene er vel bare i w7 eller? Hva gjør TRIM egentlig? Lenke til kommentar
findon Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 TRIM bærer ut søpla, før den begynner å lukte :-) Når du sletter ting på SSD så merkes det som ledig for ny bruk, men det er ikke tomt. TRIM tømmer det som ikke er i bruk og klargjør for kjapp skriving underveis, istedetfor at samme jobben ryddejobben blir gjort samtidig som du skriver til disken. Bare i windows 7, dersom disken støtter det (usikker på om man også må legge inn program fra produsenten) Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 (endret) Aah ok, da skjønner jeg litt bedre hva TRIM er for noe ja, folk sier det er så fint å flott men hjelper jo lite det når man ikke veit hva det er. Det vil si at når du sletter noe så gjør disken slik at det blir borte med en gang enn at ting blir gradvis borte når man legger inn nye ting? Så da slipper man på en måte dobbel jobb når man legger inn ye ting, elelr dobbel slette jobb liksom. Endret 30. juli 2010 av meg0709 Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Men TRIM greiene er vel bare i w7 eller? Hva gjør TRIM egentlig? En eller annen form for automatisk disk allokering av noe slag. Poenget er at det hjelper kraftig på ytelsen, da disken ikke vil bli slitt like mye på skriveytelsen som uten. PS: Bare Windows kaller systemet sitt "TRIM", OS X og Linux kaller ikke sin version med noe spesielt "buzzword" enda. Lenke til kommentar
bjalle Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Bruker daglig intel x25v2 80gb,Denne oppgraderingen av pc var som å putte inn den råeste cpuen på markedet,muligens mye bedre,virus scan av disken på ett øyeblikk,nero 10 som før brukte ca 20-30 sekunder å starte skvetter fram øyeblikkelig,gleder meg til enda raskere disker faller i pris,vil bare si at SSD er den beste oppgradering man kan gjøre med en pc i dag. Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Men jeg har forstått det riktig at man man MÅ ha w7 for å få TRIM tingen til å fungerer? Også kansje gjøre noe ting i w7 eller funker det bare med en gang uten å installere noe ekstra? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå