asyrst Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 Lurte bare på hvorfor folk alltid tar feil av dette. Tilmed gamlelæreren tok feil. Jeg måtte fortelle han det. Han trodde meg ikke engang Dette er så forbasket irritabelt! di brukes f. eks. i: "musa di" og er eiendomspronomen de brukes f. eks. i : "De bilene" og er flertall av det eller den. måtte bare skrive dette... noen innvendinger her? Lenke til kommentar
OlaTK Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 måtte DU forklare lærern det? nå er jo dette ting du lærer veldig tidlig på skolen da ganske oblig spør du meg Lenke til kommentar
dimetho Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 Correct me if im wrong, men det heter Musen din! Ikke musa di, det blir reneste nynorsk/dialekt. Hater Nynorsk/dialekt :-? Lenke til kommentar
dimetho Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 OG, for å legge til en ANNEN IRRITERENDE TING, så heter den MER!!! M.E.R, IKKE MERE!!! Hater virkelig folk som sier mere! Baaahhhgr :oops: Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 Heter nå væffal ikke "musa de", men heller ingenting som heter "musa di" om en skal skrive korrekt. Lenke til kommentar
PeNtA Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 hm.. det heter vel musa di.. fordi det heter ei mus? eller er det en mus? tror det går ann å skrive/si begge deler.. Lenke til kommentar
tadcomp Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Mus er egentlig et ho-kjønnsord, men som vi vet kan alle ho-kjønnsord også skrives med han-kjønnsform, uten at det blir (på papiret) feil (høres bare dumt ut). ei mus - en mus - begge er riktig ei dame - en dame - begge disse er også riktig... Lenke til kommentar
ludvig Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 måtte DU forklare lærern det? nå er jo dette ting du lærer veldig tidlig på skolen da ganske oblig spør du meg Vet om en lærer som skriver: uke lekse= ukelekse, time plan = timeplan + flere grove grammatikk og rettskrivings feil. Hun er Norsklærer attpåtil Lenke til kommentar
asyrst Skrevet 22. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2003 måtte DU forklare lærern det? nå er jo dette ting du lærer veldig tidlig på skolen da ganske oblig spør du meg der ser du hvordan norske lærere er. kan ikke en shit dessuten mener jeg at det heter musa di. mus er hunkjønn. så det så. Lenke til kommentar
Exeter Skrevet 22. juni 2003 Del Skrevet 22. juni 2003 Jeg skal nå skrive de riktige termene, så godt som 60% av alle brukeren skriver feil. Hvis Hvilken Hvordan Hvor Hvem Hva Været - ikke hveret Har vært - ikke Har vert Hver og en - ikke ver og en Div andre godt brukte termer!! vis viss vilken vem vemm Lenke til kommentar
JoeDohn Skrevet 22. juni 2003 Del Skrevet 22. juni 2003 Correct me if im wrong, men det heter Musen din! Ikke musa di, det blir reneste nynorsk/dialekt. Hater Nynorsk/dialekt :-? Bor ikke i Holmenkollen eller noe sånt, vel? Det må jo være det eneste stedet hvor man faktisk gidder å si "en mus - musen", det er jo så sliiiiiitsomt! Er vel i verste fall valgfritt, ja... [Raymond] De' dær ær en ting jæ har lura litteranne på. Asså, jæ menær vel på at de' skulle være ille teit å si atte en hatær dialekt å sånt, får atte nesten ALLE prekær jo en eller a'an slags dialekt, gjør'øm ente det'æ? [/Raymond] Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 Lurte bare på hvorfor folk alltid tar feil av dette. Tilmed gamlelæreren tok feil. Jeg måtte fortelle han det. Han trodde meg ikke engang Dette er så forbasket irritabelt! di brukes f. eks. i: "musa di" og er eiendomspronomen de brukes f. eks. i : "De bilene" og er flertall av det eller den. måtte bare skrive dette... noen innvendinger her? Oh, the sorry state of Norwegian education... tsk. Ting har virkelig gått nedover siden jeg gikk på grunnskolen... Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 For å ikke snakke om 'hvem hovedkort skal jeg velge'. Og fjortis(les sms) forkortelsene. Gidder ikke svare på tråder som er skrevet på fjortis språk. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 For å ikke snakke om 'hvem hovedkort skal jeg velge'. Huff ja... lurer litt på det der, er det en eller annen banal dialekt? eller er det bare manglende hjernekapasitet? Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 førsteklasses norsk... på en måte 8) Lenke til kommentar
Thanatos Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 For å ikke snakke om 'hvem hovedkort skal jeg velge'. Hvem?!? Er det folk som sier hvem hovedkort? dummeste jeg har hørt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå