Markus1802 Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 Hei. Jeg har nå fått tak i et knall videokamera, og skal begynne med diverse filmprosjekter. Og selv om videokameraet tar opptak i 5.1 surround, så blir det for mye bakgrunnstøy i visse situasjoner. Så derfor tenke jeg det kunne være smart å spørre noen som kanskje har litt mere peiling enn det jeg har. Filme en samtale mellom to kanskje tre personer, type videopodkast. Lønner det seg å kanskje å ha mygger(skjortemikrofoner) til hver person? Eller ha en god mic foran personene? Hvilke mygger(merke, forhandler) eller mikrofoner passer seg til dette? Ønsker gjerne lenker til nettbutikker. Filme en scene til en film i diverse miljøer, ute, inne, by osv. Tenker det må være mer praktisk å ha en slik bom-mikrofon på en stang? Eller lønner det seg med trådløse mygger? Lenke? Kom gjerne med forslag, fordi jeg vet lite om lydproduksjon og mikrofontyper, merker osv. Mvh Markus Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 (endret) Hvilket kamera dreier det seg om? Et "knall" videokamera har i mine øyne XLR-innganger, så det hadde vært greit å vite om dette er tilfellet hos deg. Røde sine mikrofoner er ganske rimelige og kvaliteten er god (snakker av erfaring). Røde NTG-2 er ganske praktisk, da denne kan brukes på kamera som ikke greier å levere ut strøm til mikrofonen, grunnet eget batteri. Dette betyr også at mikrofonen kan brukes på "vanlige" kamera ved hjelp av en XLR-hun til minijack-han-kabel. Endret 28. juli 2010 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
Markus1802 Skrevet 29. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2010 Ok da, ikke så knall Det er et Panasonic HDC-SD700, så det har kun vanlig mini-jack inngang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå