Runspack Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 Hey, har satt sammen en billig gamer og da er det noen få ting jeg lurer på. Håper det er noen som har tid til å svare meg Vil denne Pc'n funke fint og vil den kjøre css, cod4 og slike spill som ikke krever spesielt mye og kan jeg da kjøre disse spillene på full guffe ? Link - Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 Den burde funke rimelig greit på Cod4. http://www.techpowerup.com/reviews/HIS/Radeon_HD_5670_IceQ/8.html Lenke til kommentar
qwert Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 På trangt budsjett ville jeg vurdert dette skjermkortet. Klart best ytelse per krone av det som er tilgjengelig i dag. Ikke like fremtidsrettet som HD 5xx0-serien til ATI, men i denne prisklassen er neppe DX11-støtte eller Eyefinity særlig aktuelt uansett(?). Lenke til kommentar
Runspack Skrevet 22. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2010 På trangt budsjett ville jeg vurdert dette skjermkortet. Klart best ytelse per krone av det som er tilgjengelig i dag. Ikke like fremtidsrettet som HD 5xx0-serien til ATI, men i denne prisklassen er neppe DX11-støtte eller Eyefinity særlig aktuelt uansett(?). Skal se på dette Tusen takk for svar folkens Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 (endret) God cpu, godt HK. Om noe skulle forandres på, så hadde jeg lagt til xigmatech 1284 (heter noe sånt). Da får du mye mer ut av overklokkingen. Denne cpu-kjøleren koster ca 280kr tror jeg. Ble meget positivt overasket da jeg monterte og testet den. Klar over at du da går 100kr over, men en cpu-kjøler kan du kanskje kjøpe i ettertid. Den er enkel å montere. EDIT: merkelige skrivefeil... EDIT2: så at noen linket til et 4850 kort, og jeg støtter den. Har et slikt kort i AMD-maskinen jeg har bygget selv og selv om det ikke er like fremtidsrettet (dx11) - så er det en meget bra chip. Endret 23. juli 2010 av Killer_DT Lenke til kommentar
Runspack Skrevet 23. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2010 God cpu, godt HK. Om noe skulle forandres på, så hadde jeg lagt til xigmatech 1284 (heter noe sånt). Da får du mye mer ut av overklokkingen. Denne cpu-kjøleren koster ca 280kr tror jeg. Ble meget positivt overasket da jeg monterte og testet den. Klar over at du da går 100kr over, men en cpu-kjøler kan du kanskje kjøpe i ettertid. Den er enkel å montere. EDIT: merkelige skrivefeil... EDIT2: så at noen linket til et 4850 kort, og jeg støtter den. Har et slikt kort i AMD-maskinen jeg har bygget selv og selv om det ikke er like fremtidsrettet (dx11) - så er det en meget bra chip. Takk for svar Killer_DT. Er det denne cpu kjøleren du snakker om XIGMATEK Achilles S1284C Isåfall er den ikke socket AM3 :\ Lenke til kommentar
srbz Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 Bare fordi AM3 ikke er listet på Amentio sine produktsider betyr ikke det at den ikke passer. http://willyfogg.com/he/p66655744/Xigmatek+Achilles+S1284C+H.D.C+%28775_AM2_AM3%29+CPU+Cooler/ Det står heller ikke noe om socket 1156 eller 1366, men jeg ser ikke bort fra at både disse og AM3 kan passe med kjøleren. Send en mail til butikken og spør på forhånd, så er du sikret ihvertfall. Lenke til kommentar
Runspack Skrevet 23. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2010 Bare fordi AM3 ikke er listet på Amentio sine produktsider betyr ikke det at den ikke passer. http://willyfogg.com/he/p66655744/Xigmatek+Achilles+S1284C+H.D.C+%28775_AM2_AM3%29+CPU+Cooler/ Det står heller ikke noe om socket 1156 eller 1366, men jeg ser ikke bort fra at både disse og AM3 kan passe med kjøleren. Send en mail til butikken og spør på forhånd, så er du sikret ihvertfall. Takk for tipset srbz, har sendt mail til Amentio så jeg får håpe den passer til AM3. Kjøleren ser jo digg ut da, så det blir nok en som på meg Lenke til kommentar
BAT Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 Hvis kjøleren passer AM2 så passer den også AM3. De har samme festebrakett på hovedkortet. Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 24. juli 2010 Del Skrevet 24. juli 2010 Takk for svar Killer_DT. Er det denne cpu kjøleren du snakker om XIGMATEK Achilles S1284C Isåfall er den ikke socket AM3 :\ Det er den ja. AM2 og AM3 festingen er den samme. Er noen som klarer å gjøre ting bakoverkompatibelt. Lenke til kommentar
Runspack Skrevet 25. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2010 Takk for svar Killer_DT. Er det denne cpu kjøleren du snakker om XIGMATEK Achilles S1284C Isåfall er den ikke socket AM3 :\ Det er den ja. AM2 og AM3 festingen er den samme. Er noen som klarer å gjøre ting bakoverkompatibelt. Vel, da blir det en slik kjøler på meg håper jeg. Takk for svar folkens da er tråden løst ;D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå