Gå til innhold

Merkelig batteriproblem på HTC HD2 (avhengig av hvor jeg er)

Gjest Slettet-GULVEX9f

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-GULVEX9f

Hei,

Jeg har hatt HD2 i ca et halvt år nå og er stort sett fornøyd. Men forrige måned begynte telefonen å lade seg ut ekstremt mye raskere. Fra å kunne holde 3-4 dager med normal bruk, holder den nå knapt 12 timer. Overgangen skjedde brått, nærmest på dagen.

Det merkelige er at jeg har vært litt på ferie nå, og da jeg var en uke i Danmark holdt den i 4 dager igjen, det samme da jeg var en tur på hytta i Larvik. Men før, mellom og etter dette, altså når jeg befinner meg hjemme i Oslo, utlades telefonen ekstremt raskt.

Bluetooth og WLAN er deaktivert, telefonen er ikke tilkoblet nettet, og oppgavebehandler viser ingen programmer som kjører.

Er det noen som kan tenke seg hva dette merkelige problemet kan skyldes?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mobiltelefoner bruker mye mer strøm hvis dekningen er dårlig. Kan det være at dekningen har forandret seg hjemme hos deg? Hvis det er dårlig 3G-dekning inne kan det være en idé å låse telefonen til å bruke GSM når du er inne. Hvis du bruker One Call kan det være at NwN har slått inn og gir deg svak dekning - da bør du låse telefonen til Telenor sitt nett.

Ellers er det alltid en slager å resette telefonen når det gjelder Windows Mobile...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GULVEX9f

Mobiltelefoner bruker mye mer strøm hvis dekningen er dårlig. Kan det være at dekningen har forandret seg hjemme hos deg? Hvis det er dårlig 3G-dekning inne kan det være en idé å låse telefonen til å bruke GSM når du er inne. Hvis du bruker One Call kan det være at NwN har slått inn og gir deg svak dekning - da bør du låse telefonen til Telenor sitt nett.

Ellers er det alltid en slager å resette telefonen når det gjelder Windows Mobile...

Telefonen viser at den har full dekning. Det virker ikke som om den finner 3G i det hele tatt, kun EDGE. Den er uansett tilkoblet GSM hele tiden. Jeg har Chess, og er tilkoblet Netcom sitt nett.

Prøver meg på å resette telefonen, og ser om det hjelper...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GULVEX9f

Ingen forbedringer enda. Jeg gjorde en jobb på Fornebu her om dagen, og så lenge jeg var der, holdt batteriet godt. Virker som om det kun er i Oslo problemet ligger??? Kan ikke si sikkert om det kun er i leiligheten min problemet er, eller i hele området, men jeg har i hvert fall god GSM-dekning her, og 3G er deaktivert.

Et annet problem jeg har hatt er at ofte når folk ringer meg kommer de rett til svareren, og jeg får en tekstmelding om at jeg har et ubesvart anrop. Dette mens telefonen ligger ved siden av meg med full dekning. Kan det være noen sammenheng her? Noen forslag? Skal jeg prøve å sette telefonen tilbake til fabrikkinnstillinger, kan det hjelpe?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...