Hightown Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 Hei har nå nylig fått et problem ved at pc'en ikke skrur seg på når jeg trykker på på knappen i frontpanel og på hovedkort, ingen respons. (hovedkort lyser som vanlig) Dette problemet oppstod da jeg flyttet pc'en min fra en kompis og hjem til meg. Når jeg startet pc'en da, sto den på i 2 sekunder før den skrudde seg av, og siden har jeg ikke kunnet skru den på har prøvd å starte pc på alle slaks måter med ett minne kort osv. også restarta bios (CMOS). Men når jeg prøver å jumptarte den (sette en binders mellom den grønne og svarte ledningen på 24 pin conectoren) starter alle vifter å gå, men ingen respons til skjerm. Ser ut som at pc ikke vil poste eller starte bios. får 4 røde lys på skjermkortet mitt som lyser konstant da. er det hovedkortet som har tatt kvelden? Har et asus p6t deluxe v2 hovedkort setter pris på all hjelp Lenke til kommentar
Cubicle Dude Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 (endret) Sjekk om kabler fra HK mot kabinettet er løsnet. Sjekk også mot manualen til HK om alle kablene er korrekt på plass. Resette bios = enten ved å koble fra hoved strøm og resette jumper, eller ved å koble fra strøm og ta ut bios batteri. Ikke resett jumper med strømmen tilkoblet. Sjekk manualen til ditt HK mot ledlampene som lyser. Antar du mente hovedkortet og ikke skjermkortet. When in doubt... koble fra alle enheter og koble sammen igjen etter hk manualen. Endret 22. juli 2010 av Cubicle Dude Lenke til kommentar
Hightown Skrevet 22. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2010 takk for hjelp ! har nå tatt ut alt og satt inn igjen, først bare psu og hovedkort og satt på alle deler og prøver å starte vær gang, uten hell. har også fått låne et annet hovedkort av en venn, alle deler funker på dett ink. psu. har tatt ut batteriet i 10 minutter uten strøm til noe i pc'en, men kan fortsat jumpstarte hovedkortet (hivs det er det heter) men engang jeg skrur på psu, starter alle vifter men bios vil ikke starte opp/ingen singaler til skjerm synes at det er litt rart at det ikke skal gå an å skru på uten den bindersen :S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå