Gå til innhold

Kjøre spill fra minnebrikke på Nintendo DSi?

oladola

Anbefalte innlegg

Hei,

Har noen spill på en minnebrikke, når jeg putter brikken inn i DSi'n dukker den ikke opp - jeg kan imidlertid veldge minnebrikken som lagringsmedia for kameraet på DSi'n. Hva må jeg gjøre, må jeg bruke en spesiel minnebrikke, eller skyldes feilen noe annet? Trodde nemlig at jeg bare kunne putte inn brikken med spillene på, og så browse meg frem til de forskjellige spillene...

På forhånd takk for svar.

Thomas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan ikke bruke det originale SD-kort slot som er i DSi'en for å spille kopier av spillene. Til det må du kjøpe noe slikt som Acekard 2i eller lignende. Har en slik i DSi'en til dama og lillebroren, mye mer praktisk å ha alle spillene på kortet enn å drasse med seg en bunch med spill cartridges

Lenke til kommentar

Les retningslinjene du. https://www.diskusjon.no/guidelines#1

Vi må gjerne diskutere piratkopiering til DSi; men det er ikke lov til å linke til eller legge ut noe som fører til piratkopiering

Skal ikke piratkopiere noen verdens ting jeg, eller lære hvordan jeg gjør det. Skal spille noen spill som jeg har på en Micro SD brikke, som er originale (kjøpte) spill.

Er det en slik R4 sak jeg må ha da?

Ja eller nei?

Thomas

Lenke til kommentar

Les retningslinjene du. https://www.diskusjon.no/guidelines#1

Vi må gjerne diskutere piratkopiering til DSi; men det er ikke lov til å linke til eller legge ut noe som fører til piratkopiering

Det at man bruker R4/ Akecard 2i vil aldeles ikke si at man pirat kopierer dem. Jeg eier selv alle spillene jeg har på min brikke og har en digital kpi av dem på brikken fordi jeg ikke gidder å drasse på alle spillene. Det kan oså blant annet brukes til avspilling av film, musikk, IRC og MSN. Som sagt, veldig kjekke saker.

Beklager oladola, men du for google deg frem selv siden det ikke er lov til å linke til ting på forumet. Jeg må nok si at det ikke er noe særlig vanskelig å søke sg frem til informasjonen :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...