DonKnaus Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 Hei! Jeg og familien min har nettopp kjøpt trollgarn men har ingen erfaring med garn fra før og jeg lurte på om noen kunne si meg hvordan man setter ut og hva man trenger. Jeg har allerede: Trollgarn Flytedupp Jeg vet man trenger lodd men hvordan lodd og hvor får man kjøpt det? Takk Lenke til kommentar
M98kF1 Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 (endret) Trollgarn tipper jeg du skal sette i sjøen? Du trenger -To "lodd" feks murstein festet med en bit tau i hver ende av garnet -Tau på 5-6 milimeters tykkelse (går greit med tynnere, men det kan være vondt å trekke i) og lengde tilpasset dybden du skal fiske på (ca 20-30m bør holde). Dette tauet bør helst være "synketau", sånn at det ikke ligger å flyter i overflaten å blir kjørt over av båter. selv bruker jeg slikt tau. -En bøye (f.eks en spylevæskekanne) hvor du skriver på navn, adresse og telefonnummer (lovkrav) - Ett kart over området, så du kan finne en lovende plass. f.eks sjøkartet på gulesider.no Tips: Finn en plass hvor bunnen skrår fra 0-5 meter inne ved land og nedover til hvertfall 20-30 meter dypt 50-100meter utenfor. Begynn å sett garnet nærmest land på ca. 5meters dyp (pass på at det er misnt 2m vann over garnets grunneste punkt på lavvann, dette er nok ett lovkrav). Sett garnet 90o på strandlinjen og la det stå over natten. Edit: Du bør/må også ha gummihansker når du trekker opp garnet igjen, da det er unormalt mye brennmaneter langs store deler av kysten i sommer. Endret 23. juli 2010 av M98kF1 Lenke til kommentar
DonKnaus Skrevet 13. august 2010 Forfatter Del Skrevet 13. august 2010 jeg har vært ute med det nå og det gikk veldig fint,, fikk bare en fisk og en krabbe men skal ut igjen neste helg ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå