w@abbus Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 Har en ordre hos multicom.no Hva er smertegrensa for hvor lenge jeg skal vente på levering av ordren? Ved kontakt hos dem så sier de at de venter på varer fra et lager.. Skyldte bla på ferietid... Vel ikke mitt problem.. dvs det er det nå da..... De får ringe manpower eller.no ved ferie.. er alltid ferier.. hvert eneste år Tar det virkelig år og dag å få en vare fra et sentral lager? Hva er poenget med et sentral lager om ikke multicom.no har logistikken i orden? Vurderer å heve kjøpet.. (men da må jeg vente ENDA lenger) angrer for at jeg ikke handlet på komplett eller.no Hvor lenge må jeg tåle å vente på levering før jeg evt hever et kjøp på nettbutikken multicom.no? Ordresummen er betydlig stor.. Hva mener du? Hva er din smertegrense for ventetid, for en nettbutikk? Lenke til kommentar
StopNsteer Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 (endret) Min grense er ikke mer 1 måned. Ved mitt forrige kjøp, ventet jeg rundt en måned og ba dem slette orderen. EDIT: Hvis de ikke klarer å gi deg et konkret leveringsdato, avbestill med en gang. med slikt services fortjener de ikke et ØRE Endret 22. juli 2010 av StopNsteer Lenke til kommentar
PerB Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 Hva er smertegrensa for hvor lenge jeg skal vente på levering av ordren? Dette kan bare du svare på. Hva er smertegrensen? Avhengig av hva du har betstillt og hvor raskt du må ha det. Tar det virkelig år og dag å få en vare fra et sentral lager? Er det virkelig år og dag siden du bestillte? Ved kontakt hos dem så sier de at de venter på varer fra et lager.. Skyldte bla på ferietid... Vel ikke mitt problem.. dvs det er det nå da..... De får ringe manpower eller.no ved ferie.. er alltid ferier.. hvert eneste år. Ja det er ferier hvert år. Men her er butuikken avhengig av: 1) Egne folk - spesielt hvis leveransen skal settes sammen. 2) Ferieavvikling hos leverandører (kan være forskjellig på de forskjellige delene. 3) Ferieavvikling hos produsent samt at dine varer finnes på og kan leveres til vår avkrok av verden. Og en Manpower-vikar vil ikke nødvendigvis gi noe bedring (opplæring etc. etc. Lenke til kommentar
w@abbus Skrevet 23. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2010 (endret) Hva er smertegrensa for hvor lenge jeg skal vente på levering av ordren? Dette kan bare du svare på. Hva er smertegrensen? Avhengig av hva du har betstillt og hvor raskt du må ha det. Tar det virkelig år og dag å få en vare fra et sentral lager? Er det virkelig år og dag siden du bestillte? Ved kontakt hos dem så sier de at de venter på varer fra et lager.. Skyldte bla på ferietid... Vel ikke mitt problem.. dvs det er det nå da..... De får ringe manpower eller.no ved ferie.. er alltid ferier.. hvert eneste år. Ja det er ferier hvert år. Men her er butuikken avhengig av: 1) Egne folk - spesielt hvis leveransen skal settes sammen. 2) Ferieavvikling hos leverandører (kan være forskjellig på de forskjellige delene. 3) Ferieavvikling hos produsent samt at dine varer finnes på og kan leveres til vår avkrok av verden. Og en Manpower-vikar vil ikke nødvendigvis gi noe bedring (opplæring etc. etc. Du ser vel at jeg overdrev LITT her.. Seff er det ikke "år" siden jeg bestilte ? Og, jeg spør da nederst om hva DIN smertegrense for hva ventetid er? Greit nok at det er ferie tid... men hvorfor skal det gå ut over meg som kunde? Vitner om dårlig lederskap om ferien setter en bedrift ut av spill Som leder bør man ansette ferievikarer i tide, til at de få nok opplæring til å utføre oppgavene som skal utføres ved ferieavvikling.. En trenger ikke være rakettforsker for å plukke en del fra hyllene på et sentral lager, pakke det og shippe det til kunde/butikken.. Om det er slik at det er varelevering en gang i uka eller annet så burde det vært NULL problem å gitt meg en dato da min bst er meg i hende Hva er poenget med et lager som ikke kan levere? Da trenger man virkelig ikke et lager.. Da kan man jo bestille rett fra produsent/importør.. Et av poengene med et lager er jo at man skal ha varene kjapt på plass når "hylla" i butikken er tom Hvor vanskelig er det egentlig å kjøre en pakke fra A -> B? Blir det fraktet med NSB så skjønner jeg ventingen.. ) Blir for dumt å tilby "luftsuppe og venteboller" som et produkt i nettbutikken Endret 23. juli 2010 av w@abbus Lenke til kommentar
thomit Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 (endret) Det du gjør før du bestiller noe fra en nettbutikk, er at du ringer dem og spør spesifikt om de har alle varene du bestiller på deres eget lager, og når du kan vente å få varen på døra. Enten sier de da at joda, de har alt inne, og gir de deg en dato +- et par dager, eller de sier at den og den varen ikke er på lager, men at de venter den inn da og da - ved det siste eksempelet vet du aldri hvor lang tid det kan ta før du har varen. Det kan ta et par dager, det kan ta et par måneder. Dette gjelder alle nettbutikker, fordi de faktisk er avhengig av å få varer fra produsenten, eller et sentrallager et eller annet sted i verden, som igjen må få varene fra produsenten osv.. Det er ingen nettbutikker som sitter på et eget, stort lager - det er en av grunnene til at nettbutikk er billigere enn en "vanlig" butikk. I tillegg er det ingen nettbutikker som bevisst plager deg ved å forsinke ordren din - de er alle best tjent med at bestillingen går kjapt og ryddig unna. Men noen ganger skjærer det seg. Ferieavvikling er et kjent problem i de fleste bransjer. Det samme gjelder forsåvidt ved bestilling i "vanlig" butikk også. Jeg kjøpte en gang en sofa i en vanlig møbelbutikk, men de hadde den ikke på lager, den skulle bestilles fra produsenten, og det ville ta en uke, toppen to. Vel, det tok to måneder. Du kan selvfølgelig bli fed up, og avbestiller, og bestiller fra en annen nettbutikk som har samme produkt - men sjansen er da stor for at det ikke vil gå noe kjappere, fordi denne nettbutikken også er avhengig av å få varen fra produsenten, eller fra det samme sentrallageret som den første nettbutikken - hvis de ikke tilfeldigvis har akkurat den varen liggende på sitt eget lille lager da, selvfølgelig. Da jeg bestillte en bærbar Kunshan fra Multicom, gjorde de det klart for meg at det kunne ta tid, fordi de faktisk ikke hadde fått en eneste barebone av den modellen fra Clevo ennå, (den var ikke helt ute på markedet ennå) og de nevnte en måned, kanskje to. Det var jeg happy og inneforstått med. Det tok bare en måned. Fair enough. Endret 23. juli 2010 av thomit Lenke til kommentar
w@abbus Skrevet 28. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2010 Er ikke første gang jeg handler fra nettbutikk Leveringstiden til multicom er håpløs lang Fikk beskjed i går.. Må vente enda lenger Nå vurderer jeg å heve kjøpet Lenke til kommentar
turboshock Skrevet 28. september 2012 Del Skrevet 28. september 2012 Jeg anbefaler å unngå multicom.no. Det er etter min mening en elendig nettbutikk. De har ekstremt lang leveringstid, dårlig kontroll på egen nettside i forhold til lagerstatus og generelt svak kundeservice. Lenke til kommentar
Pydien Skrevet 10. oktober 2012 Del Skrevet 10. oktober 2012 Jeg er ikke enig, bestillte en laptop der for en liten tid tilbake, den kom før forventet levering og har virket ypperlig. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 10. oktober 2012 Del Skrevet 10. oktober 2012 Jeg er ikke enig, bestillte en laptop der for en liten tid tilbake, den kom før forventet levering og har virket ypperlig. Det er min erfaring også. Jeg bestilte en laptop med en del endringer på i forhold til standardoppsettet, allikevel gikk det bare 8 dager (minus helg) fra jeg bestilte til den kunne hentes på postkontoret. Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 10. oktober 2012 Del Skrevet 10. oktober 2012 (endret) Har selv også bare gode erfaringer med multicom.no. Bestilte meg en datamus og en harddisk for en tid tilbake og var på postkontoret etter 4 dager. EDIT: forsåvidt så kan jeg legge til at smertegrensa mi når det gjelder leveringstid varier. Dersom det er fra norske nettbutikker, varen er på lager og jeg er i behov for varen, blir jeg sur dersom det tar lenger enn to uker. Når det gjelder å bestille fra ebay, så har jeg en annen terskel. Bestilte et cover til mobilen min på ebay for 2 uker siden, og det har enda ikke kommet. Likevel er det samme søren for meg når det kommer, fordi mobilcover ikke er livsviktig. Endret 10. oktober 2012 av Audun0505 Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 10. oktober 2012 Del Skrevet 10. oktober 2012 Bestilte en laptop i august, og da jeg fikk den fant jeg ut at dette var feil modell. Jeg fikk avtale om at jeg måtte returnere den før de kunne sende ny til meg. Jeg sendte den inn, og da jeg ikke hadde hørt noe ifra dem på 2 uker, ringte jeg dem. Da ventet de på å få inn den nye pc-en fra lageret, men at de skulle få den i løpet av 2-3 dager. Så, omsider etter 3 uker uten PC, fikk jeg den riktige tilbake. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå