notalive Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 Hei. Jeg har en switch av typen NETGEAR, som er tilkoblet et nettverkskamera, og dersom jeg kobler det til min bærbare pc, virker dette supert. Problemet oppstår når jeg skal ha det til å virke på min fars stasjonære pc. Vi har bredbånd fra telenor, og har stående et Zykel multimodem av typen P2602HWT som hans pc er koblet til. Internettilkoblingen er koblet til DSL-porten på modemet. Det jeg lurer på da er hvordan kan jeg få dette til å fungere? Eller om det ER mulighet til å koble det sammen. Jeg har prøvd en god del av innstillingene uten at det gir noe resultat. En annen ting, hvis jeg kobler kabelen fra netgear-switchen direkte i pappas pc, finner den ikke noe nettverk. Eneste klare forskjellen jeg ser mellom de to pc-ene er at hans kjører vista, og min win 7. Er det noen som kan hjelpe meg? På forhånd takk. notalive Lenke til kommentar
Bjørnar (Rait) Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 (endret) Skal ikke være noe større problem enn og koble switch til en av utgangene av multimodemet, er vell 4stk der med nummer hvis jeg ikke tar feil, for også koble PCer, og nettverks-kamera til det. Er selvfølgelig flere løsninger men det er jo multimodemet som styrer styrer med DHCP så det har ikke noe og si om du kobler da nettverks-kameraet til multimodem eller switch siden multimodemet tar seg av dette hvis jeg ikke tar feil. Eneste med switch er at den fungerer som et utvidet ledd med flere porter. -- Bjørnar Rait.no Endret 30. juli 2010 av Bjørnar (Rait) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå