HKS Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 Raptor' date='23. juli 2010 - 10:36' timestamp='1279877791' post='15973450']"Alt dette går an ved å omgå hele distribusjonssystemet til Apple" (løst sammendrag) Det er vel og bra, men distribusjon av slik programvare er ikke like enkelt. Det går nemlig ikke an for en iPhone-bruker å f.eks. åpne en link i en SMS eller på en nettside og få installert en slik applikasjon. Det går derimot helt fint på WinMo og Android. Uten å kunne distribuere programvaren til sine kunder på en enkel måte hjelper det lite. I en stor bedrift er dette en uakseptabel mte gjøre det på. Der har man sentrale verktøy som administrerer alle telefonene som bedriften har registrert. disse verktøyene kan fjerninstallere applikasjoner, samt oppdatere. Uansett hva din bedrift har gjort internt så ser du kjapt med litt research at de som leverer mobile løsninger på WinMo har gått for Web Apps til iPhone og applikasjoner til Android. Det er en grunn til det, nemlig at Apple på ingen måte legger til rette for at man skal kunne utvikle og distribuere denne typen applikasjoner. iPhone er et konsumentprodukt, på godt og vondt. Jeg kan nevne en applikasjon som jeg nylig har sett i drift et par steder... Det er flere kasse-applikasjoner for iPhone. Disse fungerer ved at telefonen er koblet opp mot en server med varebeholdning, priser, etc. Du er en "jakke" for iPhone, med barcode skanner og kredittkort leser. Varene du ønsker kjøper scannes med iPhone, du trekker kortet, og signerer på skjermen. Kvittering skrives enten ut på en trådløs skriver eller sendes til deg på e-post. En slik applikasjon blir blant annet brukt av Apple Store i USA, samt flere andre klesbutikker. Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 ... Slik jeg forstår deg så liker du multitaskingen på iOS fordi du slipper å avslutte ting manuelt. Akkurat som på Android, med andre ord? ... Det var slik multitasking på Android var ment å fungere, men det gjør det ikke. Derfor er Taskkiller et av de mest populære appsene til Android. Min personlige erfaring er at Android er svært dårlig på å styre multitasking og når du har startet en del apps så blir telefonen sirup og det hender også ofte at den rett og slett booter av seg selv. Ettersom Taskkiller er meget populært på Anroid Market så går jeg ut fra at det er mange som sliter med multitasking i Android. Etter mange av postene her på forumet å dømme er det mange som installerer task killers fordi de antar at det er noe man må ha siden det ikke er noen annen måte å avslutte applikasjoner på. Så bruker de disse, og får masse trøbbel (klassikeren er "satans drittelefon, nå har vekkerklokka mi sluttet å fungere!"). Jeg har aldri hatt noen task killer på min telefon, og jeg vil ikke si at jeg sliter med multitasking. Selvsagt skal man ikke dra konklusjoner bare basert på ens egen erfaring, men som du sier, "min personlige erfaring" er at telefonen fungerer helt fint med multitasking, uten å bli sirup - og at den booter av seg selv har jeg aldri opplevd på de tre månedene jeg har hatt den. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Apple-bundetJa, jeg synes det er bra! Kall meg Apple's bitch, men steike hvor bra det funker! MobileMe-medlem er jeg. Alt av kalendere, mail, kontakter og utallige andre program blir synket on-the-go(tredjeparts programmer bruker ofte iDisk til synking). Jeg har installert program som spiller av alt du kan tenke deg av filtyper og leser alt mulig av drit, men jeg ender alltid opp med det sleeke og lette fra Apple. Det funker bare så utrolig mye bedre, ser så utrolig mye bedre ut, tar så utrolig mye mindre batteri og er så utrolig mye kjappere at jeg ofrer heller litt konverteringstid for å få det så fint sortert i iPod-appen, video-appen og bilde-appen. Man må gi en del av sjela si og gå fullt inn for å få full utbytte, men DAMN det er så verdt det! Det er da ingen positiv egenskap å være bundet til, om muligheten hadde vært den samme. At noe ser mye bedre ut er subjektivt, og sier ingenting om hvorfor iOS er bedre enn android. Du kan godt moderere begrepet "utrolig mye" for å unngå fanboy-kommentarer, nettopp fordi iOS ikke bruker 'utrolig mye' mindre batteri. Det er kjappere, men ikke i gaten 'utrolig mye' kjappere. Sjela di har heller ingenting med hvorfor iOS er bedre og dårligere enn android. Det jeg prøver å si: Hold hovedinnlegget saklig(ere), ellers ber du om bråk fra andre diskutanter Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 iOS er i allefall mye mye snillere med batteriet i telefonen din, og får mest mulig ut av det. Det er i allefall konklusjonen min når jeg gikk fra HTC Desire til iPhone 4. 1400 mAh batteri i HTC Desire. 1420 mAh batteri i iPhone 4. Dette er jo helt klart en total subjektiv sammenligning så den må taes for det den er. Men i går fikk jeg iPhone 4. Ladet den opp og aktiverte den i 12 tiden. Siden den tid har den vært på hele tiden, blitt trykket med i ca 6 timer. Snakket på telefon i ca 30 minutter, sendt meldinger, surfet, lastet ned apps, testet apps osv osv. Jeg slo også på wifi, bluetooth og gps med en gang jeg tok telefonen i bruk. Når jeg stod opp i mårrest var det ca 50 % batteri igjen. Gikk på jobb, brukte telefonen flere ganger og brukte den helt normalt uten å tenke på batteriet. Når jeg kom hjem i 4 tiden var det 5% batteri igjen. Ganske bra med tanke på at alt stod på, samt at jeg på Desiren måtte ha 80% eller mer for å holde ut arbeidsdagen. Widget med snarveier for å strømstyre slik jeg gjorde det på Desiren er helt unødvendig på iPhone. Det er i allefall noe jeg mener iOS er mye bedre på. Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 iOS er i allefall mye mye snillere med batteriet i telefonen din, og får mest mulig ut av det. Det er i allefall konklusjonen min når jeg gikk fra HTC Desire til iPhone 4. 1400 mAh batteri i HTC Desire. 1420 mAh batteri i iPhone 4. 36 timer på iphone 4 med beskjeden bruk, dog noe installering av apps og konfigurering, batteriet viser 43% Første ladesyklus, batteriet har ikke nådd maks kapasitet enda. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Første ladesyklus, batteriet har ikke nådd maks kapasitet enda. Gjelder ikke sånt eldre typer batterier? Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Første ladesyklus, batteriet har ikke nådd maks kapasitet enda. Gjelder ikke sånt eldre typer batterier? Det sier at nye batterier ikke lengre har memory funksjon, men det er en sannhet med modifikasjoner. Et bra lademønster i starten forbedrer full kapasitet og forlenger levetiden. Lenke til kommentar
;_; Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 (endret) Hva mener du med et bra lademønster? (Vil vite litt fakta om det, før jeg får min iPhone 4). Endret 7. august 2010 av ;_; Lenke til kommentar
borchgrevink Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 Første ladesyklus, batteriet har ikke nådd maks kapasitet enda. Gjelder ikke sånt eldre typer batterier? Det sier at nye batterier ikke lengre har memory funksjon, men det er en sannhet med modifikasjoner. Et bra lademønster i starten forbedrer full kapasitet og forlenger levetiden. Dessverre en seiglivet myte. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 Det er for mye flisespikking, finn heller kilder og les: Battery:A real bugbear for existing owners, the iPhone’s battery has been improved substantially for this fourth incarnation with a reported 7 hours of 3G talktime, 300 hours of standby, 10 hours of video playback and 40 hours of music. A reported 40% improvement on the 3GS and a welcome fix. It still isn’t removable, however, so no stashing an emergency second battery for those sticky situations… The HTC Desire’s battery is both more and less, with a 6.5 hour talk time and a whopping 340 hours of standby. A removable battery does mean that you can easily purchase a spare to keep the flagship Android phone going that much longer. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 Det er for mye flisespikking, finn heller kilder og les: Battery:A real bugbear for existing owners, the iPhone’s battery has been improved substantially for this fourth incarnation with a reported 7 hours of 3G talktime, 300 hours of standby, 10 hours of video playback and 40 hours of music. A reported 40% improvement on the 3GS and a welcome fix. It still isn’t removable, however, so no stashing an emergency second battery for those sticky situations… The HTC Desire’s battery is both more and less, with a 6.5 hour talk time and a whopping 340 hours of standby. A removable battery does mean that you can easily purchase a spare to keep the flagship Android phone going that much longer. Joda Desire batteriet varer sikkert så lenge om man setter den i flightmodus og slår av skjermen. men det er jo ikke batteriet sin skyld, men android os'et. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 Det burde da være klart at de ble testet under like forhold. iPhone har 20mAh mer, det er ikke noe men og ikke noe derfor. Testen viser det den viser! Du står fritt frem for å linke til andre tester, jeg vil bare ha litt mer fakta på bordet. Lenke til kommentar
serrghi Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 Så langt jeg kan se er disse de ENESTE aktuelle fordelene med en iphone: Har man mac selv hjemme er det enkelt å synkronisere mot denne. Batteritiden er bedre (Selv om batteritiden til android forbedres hele tiden). AppStore er fortsatt litt større enn market. Også har en ulempene: vanskelig for utviklerene å utvikle applikasjoner grunnet begrensinger i OS'et, du kjøper en telefon som du strengt tatt ikke "eier" såfremt at du ikke jailbreaker den (men det forekommer også på android, selv om det er telefonprodusenten sin feil, og ikke google sin). Ikke minst, det er en iPhone (hihi, usaklig). Dette er altså da MIN mening, så får dere krangle dere imellom om hvorfor jeg tar. (Jeg bryr meg helt ærlig ikke). Hadde jeg hatt mac hjemme, så skulle jeg vurdert en iPhone. Men siden jeg er en utvikler og utvikler daglig i Java, og benytter de fleste av Google sine tjenester, passer en Android telefon meg bedre. (Ikke minst pga slideout keyboard). Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 Klarer ikke å se fordelene ved å ha en Mac og en iPhone. Muligens jeg ikke er opplyst på området, men det eneste du får som ekstra da er et stort rødt stempel i pannen. Lenke til kommentar
imartin Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 android er nok litt forbi nå. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 Det burde da være klart at de ble testet under like forhold. iPhone har 20mAh mer, det er ikke noe men og ikke noe derfor. Testen viser det den viser! Du står fritt frem for å linke til andre tester, jeg vil bare ha litt mer fakta på bordet. Om batteriet i Desire holdt så lenge som testen "beviser" så hadde du ikke sett så mye skriving om batteriet på alle mobilforum i verden. Vi hadde også funnet reviews som påstår noe av det samme. Det eneste jeg ser på reviews er at du kan klare å få en dags bruk ut av telefonen med normalt bruk, men at du burde lade hver natt. Lenke til kommentar
ketle Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 Det burde da være klart at de ble testet under like forhold. iPhone har 20mAh mer, det er ikke noe men og ikke noe derfor. Testen viser det den viser! Du står fritt frem for å linke til andre tester, jeg vil bare ha litt mer fakta på bordet. Det er masse men og derfor fordi man som regel bare tester taletid og ikke kjører andre applikasjoner. Problemet med Android er at Android Market ikke har noen kvalitetskontroll av applikasjonene som blir lagt ut og at derfor er det mange av de som er bugga. Disse bugsa går ofte ut over batteriet. Det er flere her på forumet som opplever at iPhone har mye lengre batteritid med normal bruk enn Android telefoner har, selv om de på papiret er like gode. Jeg har selv ofte opplevd at applikasjoner jeg har lastet ned tømmer batteriet på under en time. Senest i går opplevde jeg at batteriindikatoren på min HTC Android gikk fra grønt til rødt på ett par timer uten at jeg brukte telefonen. Lenke til kommentar
eisa01 Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 (endret) Det er for mye flisespikking, finn heller kilder og les: Battery:A real bugbear for existing owners, the iPhone’s battery has been improved substantially for this fourth incarnation with a reported 7 hours of 3G talktime, 300 hours of standby, 10 hours of video playback and 40 hours of music. A reported 40% improvement on the 3GS and a welcome fix. It still isn’t removable, however, so no stashing an emergency second battery for those sticky situations… The HTC Desire’s battery is both more and less, with a 6.5 hour talk time and a whopping 340 hours of standby. A removable battery does mean that you can easily purchase a spare to keep the flagship Android phone going that much longer. Hva med å poste en link når du først er i gang med å finne kilder: http://mobilenews.omio.com/mobile-phone-news/htc-desire-vs-apple-iphone-4mobile-phone-face-off/ Kilden din referer kun til spesifikasjonene på telefonene, og er dermed ganske meningsløs. Man må teste batteriene for å se om de holder hva de lover. Anandtech har gjort dette i sin anmeldelse av iPhone 4 og kommet fram til at iPhone 4 er noe av det beste du får på smartmobilmarkedet. Her er tallene i forhold til Droid Incredible/Nexus One aka HTC Desire (jeg tok den med høyest levetid) Taletid 3G: 7.47 vs 5.82 Surfetid 3G: 6.65 vs 3.77 Surfetid Wifi: 9.96 vs 5.62 Det er og verdt å legge merke til at iPhone 3GS er nr 2 på 3G og Wifi surfing, og kun slått av Droid Incredible utgaven av HTC Desire på taletid. Det er ganske bra med tanke på at den har et mindre batteri enn de andre. http://www.anandtech.com/show/3794/the-iphone-4-review/13 @ketle: Du har ikke Facebook installert? Den hadde en bug i den nyeste oppdateringen som gjorde at den tømte batteriet, ble fikset i en ny oppdatering dagen etter (i går) Endret 7. august 2010 av eisa01 Lenke til kommentar
eisa01 Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 Business software derimot, er ikke velkommen på iOS i dag. Det er et stort marked, så hvorfor Apple stenger disse ute er uforståelig for meg. Hvor har du dette fra? Jeg har lest dine senere innlegg i tråden og syns ikke du har forklart dette. Bedrifter kan lage sine egne apps som de selv vil og sende disse ut til de ansattes mobiler. Selv er jeg bare en student foreløpig, så jeg har ikke akkurat fått prøvd noe av dette selv, men Apple har en egen side rettet mot bedriftsmarkedet, så at business software ikke er velkommen er bare tull. Jeg ville sett igjennom denne linken hvis jeg var deg: http://www.apple.com/iphone/business/ Lenke til kommentar
HKS Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 Hvor har du dette fra? Jeg har lest dine senere innlegg i tråden og syns ikke du har forklart dette. Bedrifter kan lage sine egne apps som de selv vil og sende disse ut til de ansattes mobiler. Selv er jeg bare en student foreløpig, så jeg har ikke akkurat fått prøvd noe av dette selv, men Apple har en egen side rettet mot bedriftsmarkedet, så at business software ikke er velkommen er bare tull. Jeg ville sett igjennom denne linken hvis jeg var deg: http://www.apple.com/iphone/business/ Jeg har allerede kommentert det... Bedrifter kan fritt deployere sine egne applikasjoner til de ansatte sine iPhone uten å måtte få de godkjent av Apple. Som utvikler har du da helt frie hender. Du kan gjøre hva du vil i bakgrunnen, og du kan endre på hva du vil av Apple sin funksjonalitet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå