Gå til innhold

PCen forstyrrer TV-signalene til NRK1 og 2!

Anbefalte innlegg

OKay, dette er helt sprøtt og here it goes:

Jeg ahr PCen oppe i stua for øyeblikket pga. jeg ser på film på TVen. Samme dagen som jeg flyttet den opp fikk vi problemer med kanalene NRK1 og NRK2. Ingen andre. De begynte og flimre og det er en sånn kjekk stripe som flyr oppog ned over TVen. Når jeg skrur av PCen forsvinner de.

Det hjelper ikke å koble ut alt som har med TVen å gjøre eller å skru av anlegget. Det er altså selve PCen. Men hvordan?! Når jge hadde PCen her oppe før, med et GF2 kort hadde jeg ikke slike problemer. Sitter med 9700Pro atm, men jeg tror ikke akkurat at det enkle kortet kan herpe opp TV-signaler, og hvorfor for bare 2 kanaler? Help! ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

RF utstråling er jo en velkjent problemstilling. Alle PC produsenter må følge visse krav for å dempe denne strålingen, men med hjemmebygg kan jo alt skje.

Har du brukt ferrittringen som fulgte med kabinettet, eller visste du ikke hva det var? Den vil dempe utstråling fra dioder og brytere foran på kabinettet.

Har du casemoddet og laget store åpninger i kassa?

Eller kanskje du ikke har lokket på i det hele tatt?

En tett metallkasse demper stråling meget bra. Dessuten hjelper det å flytte PCen litt vekk fra TVen.

Lenke til kommentar

Pga. problemer med ledninger har jeg to kabinetter stående med ledning fra det ene til den andre. Derfor står kabinettene åpne og slikt. Hva er det RF-stråling står for forresten. Skadelig til andre enn TVen? Og en ferretring er...? ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...