Gå til innhold

Quad 9650 vs e8500 duo

Anbefalte innlegg

Hei,

har en pc med e8400-prosessor og begynner å se at applikasjoner og spill roper etter mer juice...

har ikke råd til å oppdatere til iCore pr idag, så jeg vurderer quad 9650, men det føles litt bakstreversk å oppgradere på den allerede utdaterte lga 775-sokkelen...

e8400 og q9560 kjører begge på 3ghz - kan man med sistnevnte cpu da forvente tilnærmet dobbel ytelse i applikasjoner som er optimalisert for fire kjerner, eller blir regnestykket mer komplisert...?

jeg sliter bl.a i Sonar Cakewalk når jeg har masse plug-ins åpne, og i GTA IV, som sluker cpu-power uten hemninger...

det skulle ikke være noen som har en q9650, evt q9550 å selge...?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Q9650 har 6mb cache per kjernepar, samme som E8500. Q9650 er definitivt en bra oppgradering, spes. på som du nevner GTA IV.

Den er derimot priset såpass stivt at det ikke er verdt det kontra det å oppgradere til en i5/i7 maskin. 2500 for en Q9650 er nesten 1000 kr dyrere enn en i5 750, og 200 kr dyrere enn en i7 930.

Hadde du derimot fått tak i en brukt for rundt 1000,- ville det vært en god deal. Men det skal godt gjøres, har vært på søken ei stund selv.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Blir i alle fall latterlig å bruke penger på en E8500 når du har en E8400....

Kjenner ikke kravene til de spillene, men kanskje et nytt skjermkort kan hjelpe?

Overklokking av E8400 er da nesten obligatorisk og gjøres enkelt ved å øke fsb noen hakk i bios.

Ingen anbefalte han om å oppgradere til E8500.. Om du tenker på mitt inlegg, så har jeg bare skrevet at jeg overclokket CPUen istedenfor oppgradere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...