Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Blinklys problemer RS125

Anbefalte innlegg

Hei, har følgene problem(er) med blinklys:

Venstre side er det ingen som blinker, men blinklysindikatoren lever sin egen rave låt og blinker som den aldri har gjort før.

Høyre side blinker begge, men blinklysindikatoren blinker fint og normalt.

Hva kan dette grunnes?

se bilde for croppet bilde av blinklys

post-132752-1279755410,9279_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må ha elektronisk blinklysrele, dette sitter under baksetet på venstre side sett bakfra.

Sjekk at alle pærene virker på venstre side.

Er en liten svart boks med 3 pinner om jeg ikke husker feil.

Denne skal passe: http://www.speedoptions.no/index.php?main_page=product_info&products_id=2244

Edit: Hehe, hadde samme blinklys som deg på RSen min!

Endret av L4ss3
Lenke til kommentar

Du må ha elektronisk blinklysrele, dette sitter under baksetet på venstre side sett bakfra.

Må jeg det eller kan det være nok med motstander, tor at de har brent opp: 690130.jpeg

Edit: Hehe, hadde samme blinklys som deg på RSen min!

Kan du sende link til dem, har funnet lignende med glødelampe men jeg mener at jeg har LED

Lenke til kommentar

Ville gjort det skikkelig med bare å bytte blinklysrele, det er ingen sak. Gjort det på 2 sykler, like lett på begge.

Bare dra ut kontaktene og sett inn i det nye releet, koster vel en hundrings ca.

Bare vipp av glasset på blinklyset så ser du det. Problemet mitt var at jeg ikke gadd å leite etter nye lyspærer til de, så kjøpte LED blinklys på den jeg har nå.

Bruk en flattrekker til å vippe glasset av, er enklest å vippe det av innerst mot ledningene.

Lenke til kommentar

Har nå sjekket opp blinklysene, de er ødelagt begge to på venstre side, og begge får 12V fra reléet. Er det da feil relé montert på eller for lite motstand? i så fall hvor mye motstand bør jeg montere på?

høyre side holder på å bli ødelagt (brenne opp / smelte) og blinklysindikatoren blinker ikke lengre? skyldes dette for høy spenning også?

Mitt lille hode tenker at reléet er til glødelamper ikke til LED, kan dette stemme? og i så fall hva må jeg kjøpe og montere for å "konvertere" til LED?

Rotete skrevet på en sen kveld så beklager dette og håper vi kan finne ut av dette :)

EDIT: Google har svart meg og sagt at LED blinklys skal gå på 12V, skal ut og finne nye i morgen noen som har peiling på lignende i Sandnes / Stavanger området? tester MC Centeret og RBH Racing (eller hva det heter) da var det altså blinklysa som sikkert var ødelagt.

Endret av Narils
Lenke til kommentar

Problemet til alt var de smelta lysene, hev på orginale på venstre side (LED høyre, ser :thumbdown: ut) og har bestilt opp nye LED så får montert de på onsdag. Blinklysindikatorproblemene ble også fikset nå. takk for all hjelp! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...