Gå til innhold

Ang. det om PCMAX er seriøse eller ikke

Kenti

Anbefalte innlegg

Det har regjert en del rykter om PCMAX er seriøse eller ikke her på forumet etter hva jeg jeg har forstått.

Jeg tar opp dette fordi jeg ar bestilt en bærbar pc fra de selv. Servicen var det ikke noe å si på, den var veldig god og jeg fikk hele tiden raske svar fra de. Hvordan pcen virker gjenstår å se, den skal jeg hente på posten i morgen.

Jeg er klar over at det ikke er et veldig stort firma, og at de derfor ikke har mulighet til å betjene butikken i Oslo hele tiden.

Jeg fikk en mail av barbara.no i dag der de sa at de hadde snakket med PCMAX om lån av ECS G732 til testing. Maskinen barbara.no IKKE fikk låne av Multicom.

Dette vil jeg si er et pluss (+) i boka for PCMAX, og det bør være et slag i deres favør i spørsmålet om de er seriøse eller ikke.

Det var alt jeg ville si.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kjøpte en bærbar fra dem. fikk bra svar på mail og har hatt bra kontakt med dem på tlf.ikke hatt noen problemer med å nå dem på tlf heller.så langt har pcen fungert utmerket,håper såklart ikke jeg noen gang må returnere den så jeg vet ikke hvordan de er på retursaker.tror de har solgt en god del av min type pc der i det siste så det ville forundret meg om de var på vei til konkurs...

Lenke til kommentar
Skjønner ikke at folk tør kjøpe noe som helst fra Pcmax for tiden(konkursryktene florerer).....og det at de ikke kan ha folk fast i butikken??Bare tull,de har bestandig hatt folk i butikken.......kjøp fra andre butikker,og la Pcmax dø i fred.

Har du handlet der eller? Eller baserer du svaret ditt på rykter?

Lenke til kommentar

Kanskje Uberboss har et lite poeng han ikke vil ut med? Kanskje inside informasjonen kom fra MEG? kanskje jeg forsvant fra butikken pga "nedskjæringer"? kanskje jeg vet noe DERE ikke vet?

Mange kanskje her, men tenk om jeg slapp ut det svaret alle vil høre?

Jeg vil ikke si hvorfor folk har dårlig erfaring for tiden, da jeg ikke lenger er ansatt der og jeg har en viss taushetsplikt hengende over meg,

men det burde ikke være vanskelig å skjønne at PCmax synger på siste vers ;)

-Tidligere PCmax ansatt-

Lenke til kommentar
Jeg handlet endel på Pcmax ja,,før ...men ikke nå lenger...tar ikke sjansen.Har litt inside info som ikke kommer ut her fra meg.Så det er ikke bare rykter.Men for all del , bare kjøp dere som vil/tør....

Hvis du ikke er beredt til å fortelle det du sitter inne med, synes jeg ærlig talt du kan holde kjeft. Det du her gjør er direkte ufint både overfor forumbrukerne og bedriften det er snakk om. Å spre slik FUD uten å ha beviser som kan bekrefte dine uttalelser, er bare barnslig.

Edit: Dette gjelder også S-Blazer sitt innlegg.

Lenke til kommentar

Jeg skal ikke komme her å si at S-Blazer eller uberboss ikke vet noe jeg ikke vet. Men jeg er helt enig med det Linuxguru skriver. Hvis dere har noe å fortelle, fortell det! Ikke bare sleng ut ymse kommentarer og rykter som dere ikke kan underbygge med fakta.

Hvis det er hemmelighetskremerier dere vil holde på med, kan dere gjøre det for dere selv.

Vi "vanlige" forumbrukere vet ikke hva vi skal tro når slik "info" som dere gir kommer ut. For alt vi vet kan dere være en konkurrent eller noen som er sure på PCMAX fordi dere fikk sparken eller liknende. Dette er bare antagelser, ikke noe jeg sier er tilfelle, til opplysning.

Så hvis dere har noe å si, spytt ut!

Lenke til kommentar
Kanskje Uberboss har et lite poeng han ikke vil ut med? Kanskje inside informasjonen kom fra MEG?

Takker for den S-Blazer...visse ting egner seg ikke her på forumet.Så får alle dere andre sure og grinete folken gjøre/tro hva dere vil.Jeg for min del handler IKKE hos Pcmax lengre.

Lenke til kommentar

Døm selv, dette er Lindorff sin vurdering av dem:

Aksjeselskap

Navn PCMAX AS Foretakstype AS

Org.nr 976948440 Status

Aksjekapital 50,000 Innbetalt Aksjekapital 50,000

Adresse SOFIESGATE 66 A Stiftelsesdato 19961127

Postnr og Sted 0168 OSLO

Telefon Telefaks

Rating - Aksjeselskap

3 poeng

Rød - Kreditt frarådes (1 - 20)

Gul - Kreditt mot sikkerhet anbefales (21 - 39)

Grønn - Kredittverdig (40 - 100)

Regnskapstall (klikk på dato for flere regnskapsposter)

(tall i tusen) 20011231 Endring (i %) 20001231 Endring (i %) 19991231

Omsetning 4,132 -7.25 4,455 2,347.80 182

Driftsresultat -617 -636.52 115 858.33 12

Resultat før EOP -695 -755.66 106 715.38 13

Nettoresultat -684 -1,259.32 59 637.50 8

Omløpsmidler 635 -10.69 711 364.71 153

Anleggsmidler 8 -33.33 12 -29.41 17

Kortsiktig gjeld 1,193 102.20 590 514.58 96

Langsiktig gjeld 0 0 0

Egenkapital -551 -514.29 133 79.73 74

Totalkapital 642 -11.20 723 325.29 170

Revisoranmerkninger

19991231 Årsoppgjøret er ikke avgitt innen lovens frist

Betalingsanmerkninger

Antall registrerte anmerkninger 12

Nr Reg. dato Beskrivelse Kilde Beløp Endret Status Kreditor

01.a 20010823 INKASSO INTRUM JUSTITIA 823

02.a 20011121 INKASSO LINDORFF 2,592 20020124 Delvis oppgjort ADVISO AS/POSTEN BA

03.a 20021120 INKASSO LINDORFF 3,145 20030211 Delvis oppgjort POSTEN BA

04.a 20021204 INKASSO LINDORFF 2,031 20030305 Delvis oppgjort POSTEN BA

05.a 20021205 INKASSO LINDORFF NaN 20030513 Delvis oppgjort TELENOR BEDRIFT AS

06.a 20030106 INKASSO LINDORFF 4,667 20030429 Delvis oppgjort POSTEN BA

07.a 20030220 INKASSO LINDORFF 2,889 POSTEN BA

08.a 20030306 INKASSO LINDORFF 1,980 POSTEN BA

09.a 20030327 INKASSO LINDORFF 1,665 POSTEN BA

10.a 20030416 INKASSO LINDORFF 3,174 POSTEN BA

11.a 20030425 INKASSO Kreditorforeningen Vest 2,031 UNI MICRO AS

12.a 20030502 INKASSO LINDORFF 2,294 POSTEN BA

Antall ansatte

2001 3

2000 3

1999 1

Lenke til kommentar

Har sjølv vore inne på Lindorff og sjekka økonomien til PCMAX.

Dei har haddt ein veldig bra økonomi fram til i år, då var det eit eller anna som har gått galt, regnesak er ikkje levert, dei har fått på seg mange innkassoer.

Korleis dei får tak i pcer med den dårlege økonomien veit ikkje eg, dei har ingen kredit.

Spørs om problemet er at dei selger for billege bærbar pcer, for det gjer dei, veldig billeg. Dei ligger no fleire tusen under Multicom, dei må regne seg ei enorm forteneste.

Det som er heilt sikkert er at det er få firma som har svart så raskt og bra på spørsmål som dei.

Spørr eg samme spørsmåla til multicom så er det på ingen måte så bra svar som kjem tilbake, viss det kjem svar.

Det som er virkeleg synd er at det her i landet kun er to firma som selger ECS pcer, og det er PCMAX og Multicom, PCMAX er på konkursens rand og multicom over priser pcene.

Håper pcmax kan få ryddet opp i økonomien sin, dei virker som eit bra firma og at dei vil fortsette med å lever oss billege og bra bærbare pcer.

Eg venter spent på G551 kjem, sikkert den billigeste og beste centrino til no. Multicom har gitt meg ein pris på 15000, i asia selges den for 11000. Eller G552 samme som G551 men denne med pentum mobile prosessor.

Lenke til kommentar

Det er ikke hensiktsmessig å sammenligne priser fra Asia med norske.

Tror faktisk det er verdt noen tusen kroner ekstra for en såpass dyr vare, for å være dekket av den norske Forbrukerkjøpsloven.

Tydelig at kombinasjonen strengt lovverk / lav pris har vært med å ta knekken på PCMAX.

Jeg tror absolutt ikke MultiCom tar mer fortjeneste for varene sine enn noen andre aktører i markedet (som klarer å overleve, da.....)

B.T.

Lenke til kommentar

I rest my case? Du har ikke lagt fram noen case uberboss, du har bare kommet med ubegrunnede kommentarer. Derimot har andre kommet frem med diverse info.. Er det denne informasjonen du ikke kunne dele med andre? Du har vært totalt useriøs etter mitt synspunkt.

Prøv å begrunne dine kommentarer bedre i fremtiden.

Lenke til kommentar

En kamerat kjøpte en bærbar fra PcMAX som han sendte i retur igjen pga for mye støy. Etter det tok det lang tid å få kontakt med PcMAX, verken på mail eller telefon. På web sto det at de holdt på å flytte til nye lokaler. Etter mye om og men kom han i kontakt med dem, men ingen penger kom...

Nå har det gått 2-3 mnd og han har til nå fått litt over 2000 tilbake. Han får litt nå og da, men bare små beløp. Litt kjipt når en har lagt i 16000...

/steinih :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...