thres93 Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Jeg har en 40" samsung flatskjerm og har innebygd tuner "tror jeg".. Lurer på hvilket tilegskort jeg trenger for å putte canal+ kortet mitt i tv'en min. Takker for alle kommentarer. Thomas Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 desverre du men det er ikke nok info til å gi deg et konkret svar du. 1. hvilken modell er tven, kanskje du har en link til selger/produsent. 2. hvordan skal du motta canal+? de sender jo sine kanaler over fiber, satelitt, rikstv og kabeltv(coax er det vel) har du lest på hva slags kortslots som er i tven din? Lenke til kommentar
thres93 Skrevet 22. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2010 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=444117&cks=ASS&assoc=20ACC316-0E63-43E2-9BBE-D2583A1 Samsung 40" LCD-TV LE40B535 Lenke til kommentar
thres93 Skrevet 22. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2010 Og skal koble fra parabol Så jeg lurer på om jeg kan koble fra parabol og inn på tv'en, og bruke den "innebygde tuneren" og evt. hvilket tilegskort jeg trenger. Fordi den tuneren jeg fikk med fra canal+ har bare SCART og jeg har lyst å se på HD Tv Lenke til kommentar
thres93 Skrevet 22. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2010 Jeg er for cheap til å kjøpe meg en hd tuner :S Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 ok... direkte sakset fra din link til tven: Denne TV’en fra Samsung har innebygget MPEG-4 tuner, godkjent av RiksTV, for det digitale bakkenettet i Norge. TV’en støtter standard høy definisjons TV (HDTV), 7 dagers programguide, radio og text-TV samt en mengde andre funksjoner. RiksTVs programkort settes i en CAM, som igjen settes direkte i TV’en. Følgende CAM er godkjent for bruk med RiksTV programkort: Technicrypt CXV MP RiksTV CAM for CI-slot (CA-modul). pris på den foreslåtte modulen er 749,- vis vi nå ser på informasjonen som er gitt i den linken vet vi hva du trenger for å få dette til. men du har da enda ikke sagt noe om din leverandør av tjenester, men siden jeg føler meg litt snill idag så sjekket jeg canal digital og viasat for å se hva de har av tunere. viasat har ikke så vidt jeg kan se(men de har vel ikke canal+ heller ). mens canal digital har en. men den koster jo ca en tusenlapp da. mens en hd dekoder fra de koster ca halvparten. Lenke til kommentar
Bobben1 Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 (endret) ok... direkte sakset fra din link til tven: Denne TV’en fra Samsung har innebygget MPEG-4 tuner, godkjent av RiksTV, for det digitale bakkenettet i Norge. TV’en støtter standard høy definisjons TV (HDTV), 7 dagers programguide, radio og text-TV samt en mengde andre funksjoner. RiksTVs programkort settes i en CAM, som igjen settes direkte i TV’en. Følgende CAM er godkjent for bruk med RiksTV programkort: Technicrypt CXV MP RiksTV CAM for CI-slot (CA-modul). pris på den foreslåtte modulen er 749,- vis vi nå ser på informasjonen som er gitt i den linken vet vi hva du trenger for å få dette til. men du har da enda ikke sagt noe om din leverandør av tjenester, men siden jeg føler meg litt snill idag så sjekket jeg canal digital og viasat for å se hva de har av tunere. viasat har ikke så vidt jeg kan se(men de har vel ikke canal+ heller ). mens canal digital har en. men den koster jo ca en tusenlapp da. mens en hd dekoder fra de koster ca halvparten. Canal Digital Parabol har HD dekoder til kr.1 mot binding i 12 måneder. http://parabol.canaldigital.no/Parabol/dekodere/HD-dekoder/ Canal Digital kabeltv tilbyr CA modul til IDTV. Tror de koster ca. 1000kr. Det samme gjør Canal Digital parabol. Endret 28. juli 2010 av Bobben1 Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Canal Digital kabeltv tilbyr CA modul til IDTV. Tror de koster ca. 1000kr. Det samme gjør Canal Digital parabol. Sant nok, men trådstarter har allerede nevnt 1) hvilken TV han har, og 2) at han har parabol -og når man sjekker spesifikasjonene til TV'en ser man at den støtter DVB-C (kabel) og DVB-T (bakkenett, Riks-TV), men ikke DVB-S (parabol). Med andre ord er det ingen vei utenom separat HD-tuner til parabolen, med mindre han bytter TV. 1 Lenke til kommentar
larhog Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 hei har gått for canaldigital sin hd-løsning nå. Vi har flere tv'r i huset, og for å slippe å kjøpe dekoder til samtlige, lurer jeg blant annet på en Samsung LE40A559 tv, om den støtter disse ca-modulene eller hvordan det funker? Og hvordan er canaldigital på andre dekodere, enn deres egne? Er de fremdeles låst til å kun bruke deres egne dekodere? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 B-serien som kom i 2009 har ikke DVB-S innebygget. De har DVB-T og DVB-C (for RiksTV og Canal Digital Kabel-tv) vanligvis. Det er kun enkelte i C-serien, 2010-modellene, som har DVB-S (Canal Digital Parabol) integrert. 1 Lenke til kommentar
larhog Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 B-serien som kom i 2009 har ikke DVB-S innebygget. De har DVB-T og DVB-C (for RiksTV og Canal Digital Kabel-tv) vanligvis. Det er kun enkelte i C-serien, 2010-modellene, som har DVB-S (Canal Digital Parabol) integrert. hæ? jeg har i hvert fall DVB-C og DVB-T mener jeg. hva betyr dette i bunn og grunn? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 B-serien som kom i 2009 har ikke DVB-S innebygget. De har DVB-T og DVB-C (for RiksTV og Canal Digital Kabel-tv) vanligvis. Det er kun enkelte i C-serien, 2010-modellene, som har DVB-S (Canal Digital Parabol) integrert. hæ? jeg har i hvert fall DVB-C og DVB-T mener jeg. hva betyr dette i bunn og grunn? Nå skal jeg ikke si at jeg er 100% sikker på dette, da jeg ikke finner spesifikasjonene hos Samsung, men A-serien som kom i 2008 hadde DVB-T MPEG2. Dvs. kan ta imot sendinger via antenne (Terrestrial), men ikke fra Norge siden vi benytter MPEG4. DVB-C = kabel DVB-S = satelitt 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå