Kris_TheLord Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 Denne så ganske god ut, men tviler på om den bruker den samme teknologien til storebroren Formac 2010. Men billig var den 6990kr! Link til test: http://www.dinside.no/php/art.php?id=90086 Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 Ja men så har den også "bare" 1280x1024 oppløsning og er formet som en 5:4 format istede for 4:3(??) Men er kontrasten og de andre specsene det samme da? Det var en forskjell mellom 17" og 20,1" da men tror ikke de er så langt fra "storebroren".....tror nok prisen fort går opp når skjermen tar 1600x1200 oppløsning, men det er jo ok med budsjettmodeller av samme produsent :wink: Ved du kontrast og andre specs på den da? Lenke til kommentar
Hoibraaten Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 Blir kvalm av måten du skal skryte skjermen din opp til skyene slabbedasken, drittunge. Lenke til kommentar
CFD Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 Hvis vi skal diskutere ting så synes jeg og endel andre at det er utrolig plagsomt at folk plaserer hva slags oppsett de har på datamaskinen sin i signaturen sin. Husker det var en debatt om akkurat dette for en god stund siden, men man kan jo ikke bestemme hva slags signaturer som diverse personer på forumet skal ha. Og hva har slabbedasken gjort? Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 Blir kvalm av måten du skal skryte skjermen din opp til skyene slabbedasken, drittunge. Skjerp deg Vi trenger ikke Fjortiss folk her på forumet. (fjortiss er ikke en alder med en tillstand) Jeg sier hva forskjellen er som gjør at prisen er billigere....jeg kan med EN GANG se at du ikke har peilingen på hva det er snakk om Hoibraaten: jeg ser du er en nykommer.....Les reglene for bruk av forumet og OPPFØR deg deretter. Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 Selve skjermpanelet virker bra. Synd man nesten må frem med Dremelen og sage vekk den stygge plasten... Hvorfor kommer de ikke med ordentlig fot som man kan heve og senke skjermen på? Jeg er enig i at 1280x1024 er litt feil format. Har lyst på en 19" LCD selv, men syns de kunne være i 1400x1050 eller noe sånt. Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 Joda det er en fot bak skjermen så man kan få skjermen til å stå nesten 90 grader rett opp og ned eller mindre slike at skjermen stikker mer eller opp mot taket. Førstnevnte spilling selvfølgelig best siden da får du hele skjermen synelig og er optimal for spilling og alt annet en driver med :wink: apropo oppløsning så er 1280x1024 ok. Jeg bruker den oppløsningen i FPS spill som Unreal2003 for å oppnå dønn stabilt bilde med høyest mulig kvalitet, men når du spiller spill som Generals o.l så er 1600x1200 en nødvendighet (synest jeg da ) Det er da du savner 1600x1200 oppløsning om en ikke har det Lenke til kommentar
Hoibraaten Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 Blir kvalm av måten du skal skryte skjermen din opp til skyene slabbedasken, drittunge. Skjerp deg Vi trenger ikke Fjortiss folk her på forumet. (fjortiss er ikke en alder med en tillstand) Jeg sier hva forskjellen er som gjør at prisen er billigere....jeg kan med EN GANG se at du ikke har peilingen på hva det er snakk om Hoibraaten: jeg ser du er en nykommer.....Les reglene for bruk av forumet og OPPFØR deg deretter. Veldig snålt at det skulle komme fra deg, forteller deg bare at jeg blir kraftig irritert av hvordan du alltid skal komme med "kjøp formac 21" LCD den er best!" i alle poster som handler om LCD, skjønn at ikke alle har råd til sånt. Vet det kanskje høres litt teit ut men jeg blir litt provosert av sånn bærumsoss oppførsel Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Blir kvalm av måten du skal skryte skjermen din opp til skyene slabbedasken, drittunge. Skjerp deg Vi trenger ikke Fjortiss folk her på forumet. (fjortiss er ikke en alder med en tillstand) Jeg sier hva forskjellen er som gjør at prisen er billigere....jeg kan med EN GANG se at du ikke har peilingen på hva det er snakk om Hoibraaten: jeg ser du er en nykommer.....Les reglene for bruk av forumet og OPPFØR deg deretter. Veldig snålt at det skulle komme fra deg, forteller deg bare at jeg blir kraftig irritert av hvordan du alltid skal komme med "kjøp formac 21" LCD den er best!" i alle poster som handler om LCD, skjønn at ikke alle har råd til sånt. Vet det kanskje høres litt teit ut men jeg blir litt provosert av sånn bærumsoss oppførsel Jag har ikke sagt til NOEN at de må kjøpte den største modellen, jeg bare påpekte FAKTA ingen skryt og ingen annbefalinger..... børumoss=? Jeg snakker om erfaringer og kunnskap, ikke skryt...jeg prøver å forklare hvorfor denne 19" skjermen billigere osv. Det er jo det han som lagde denne tråden ville vite...fakta....ikke "du skryter" innlegg som ikke har noe med dette enme å gjøre. :-? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Slike personangrep hører ikke hjemme noen steder. Å diskutere saklig er vel ikke så vanskelig? Vi snakker jo om døde ting her og ikke mennesker... Slabbedasken : Formac skjermen er en død ting ikkesant? Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Slike personangrep hører ikke hjemme noen steder. Å diskutere saklig er vel ikke så vanskelig? Vi snakker jo om døde ting her og ikke mennesker... Slabbedasken : Formac skjermen er en død ting ikkesant? nei min lever Det er ikke første gangen jeg er blitt beskyldt for å lage skryteinnlegg....og jeg er ergelig lei av, og dette med usakelige personangrep (igjen og igjen) Lenke til kommentar
Kris_TheLord Skrevet 20. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2003 Merkelig, kan ikke finne noen form for informasjon om skjermen på Formacs egen nettside: www.formac.com Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Den skjermen var veldig stygg. Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Litt enig i noe av det som blir sagt her, men slike ting er vel diskutert opp og ned en million ganger før. Min personlige mening er at signatur med sine specs og 3dmark er unødvendig i hvert eneste innlegg. Handler posten om overklokking, så kan det være artig for andre å lese...EN GANG. Det holder det.... Nå høres det sikkert ut som jeg hakker veeeldig mye på deg slabbedasken.. (les: forrige innlegg) :wink: Men jeg tror de fleste har fått med deg at nettopp du har en skjerm til 13-14000 nå. Vær stolt av det du har jobbet for å kunne ha råd til, men husk på at ikke alle klarer å spytte like mye penger i en skjerm, og når da folk gleder seg til å legge 4-5000,- i en skjerm, så kommer innlegg om at "jeg har en til 13-14k og DEN er fet den..." ikke alltid like morsomt for den som endelig skal kjøpe det de kanskje har spart opp lenge til og vil fortelle andre om. Jeg tror de fleste her å på forumet blir mer imponert av ting folk faktisk har slitt **** av seg for å få kult, men ikke nødvendigvis dyrt, enn av kjøp-noe-dyrt-og-vis-det-frem. Sier ikke at du er en kvalm drittunge som bare vil vise frem det du har, men et raskt søk på forumet om formac, detter det frem 48 topics med ditt navn veeeldig sentralt så det er ikke så rart at noen reagerer litt etter å ha fått det stemplet inn så mange ganger at du har sånn skjerm. No hard feelings... Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Enig med JohnnyKnoxwille. Begynner å bli lei av dette (no offense) Lenke til kommentar
Eskil87 Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Helt enig med det snakket om signaturen Johnny. np: Mayhem - Pagan Fears Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Enig med de JonnyK her. Begynner å bli litt lei av slikt selv. Selv bryr jeg meg ikke om hva noen av dere har (utenom dere som har 17" Powerbook ) Lenke til kommentar
CS_eR GøY Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Det har nokk blitt litt mye briefing og showoff angående den skjermen til slabbedasken ja ^^ man kjøper ikke datating for å briefe.. og den skjermen tror jeg er litt oppbrukt Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 21. juni 2003 Del Skrevet 21. juni 2003 Jeg sier hva forskjellen er som gjør at prisen er billigere....jeg kan med EN GANG se at du ikke har peilingen på hva det er snakk om Det er enkelt å forklare hvorfor det er så store prisforskjell mellom formac 19" og 20.1" lcd skjermene. Det har med produksjons antallet å gjøre. 20.1" ca 15000kr og ca 7000 for 19". Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 21. juni 2003 Del Skrevet 21. juni 2003 Det er enkelt å forklare hvorfor det er så store prisforskjell mellom formac 19" og 20.1" lcd skjermene. Det har med produksjons antallet å gjøre. 20.1" ca 15000kr og ca 7000 for 19". Det neppe så enkelt du. Det bør være heva over enhver tvil at det er dyrere å lage skjermer med flere pixler. I dagens produksjonsprossess av LCD skjermer kastes fortsatt veldig mange panel pga døde pixels. Flere pixels = større sansynlighet for døde pixels = flere panel må forkastes. Produksjonsantallet er utvilsomt en medvirkende årsak til prisforskjellen, men det er slettes ikke den eneste! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå