Utah Skrevet 12. juni 2012 Del Skrevet 12. juni 2012 Oppgaven har stått ledig i en uke, så jeg ta bare en lette en, som alle burde kunne Jeg var liten av vekst, hadde stor makt og min hest var hvit. Hvem er jeg? Lenke til kommentar
ulf1 Skrevet 12. juni 2012 Del Skrevet 12. juni 2012 Oppgaven har stått ledig i en uke, så jeg ta bare en lette en, som alle burde kunne Jeg var liten av vekst, hadde stor makt og min hest var hvit. Hvem er jeg? Napoleon!! 1 Lenke til kommentar
Asplii Skrevet 12. juni 2012 Del Skrevet 12. juni 2012 (endret) Jeg er en kommunist og er fra Russland og folk kjenner meg via vodkaen! Hvem er jeg? Endret 12. juni 2012 av Asplii Lenke til kommentar
Bakitafrasnikaren Skrevet 3. juli 2012 Del Skrevet 3. juli 2012 No har det gått ei veke og vel så det. Eg var ein sentral figur i ein av dei mest spektakulære aksjonane under andre verdskrigen. Eg blei seinare dubba "Europas farlegste mann". Eg har eit stort arr over andletet. Lenke til kommentar
Kvassbert Skrevet 4. juli 2012 Del Skrevet 4. juli 2012 SS mannen Otto Skorzeny Aksjonen er flere, men blant annet så reddet han Mussolini i en helt sinnsyk aksjon. Lenke til kommentar
Bakitafrasnikaren Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 SS mannen Otto Skorzeny Aksjonen er flere, men blant annet så reddet han Mussolini i en helt sinnsyk aksjon. Det er sjølvsagt riktig Din tur å stille spørsmål. Lenke til kommentar
Kvassbert Skrevet 29. juli 2012 Del Skrevet 29. juli 2012 Den siste i en lang rekke av religiøse ledere. Jeg rømte landet, og da var den siste rest av selvstendighet borte. Hvem er jeg? Lenke til kommentar
Kvassbert Skrevet 29. juli 2012 Del Skrevet 29. juli 2012 Godt gjettet, men ikke riktig! Lenke til kommentar
Kvassbert Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 Nærmere våre egne kyster... Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Er ikke Olav Engelbrektsson du skal frem til? (Norges siste katolske erkebiskop - rømte i 1537, og samme året ble kirken i Norge lagt inn under staten) Lenke til kommentar
Kvassbert Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 Korrekt. Olav Engelbrektsson. Ikke bare ble kirken lagt under staten, men Engelbrektson var den siste på lang lang tid som hadde noe ønske, vilje og evne til å hevde norsk selvstendighet ovenfor Danmark. Din tur! Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 Damn, jeg regnet den som et longshot... Vi skal til omtrent samme tid. Jeg er ingen kjekk kar og blir ofte beskrevet som både grusom og humørsyk. Jeg klarte til tross for dette å skaffe meg tre koner - kanskje på grunn av min interesse for musikk. Min største bragd er imidlertid rikspolitisk: Jeg var sentral i å etablere selvherredømme i mitt land. Lenke til kommentar
Staketten Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 Skal oss til Sigismund II Augustus? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 Nei, men du gjør opp rett tre med tanke på verdsdel. Lenke til kommentar
Kvassbert Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 Kan det være Ivan den grusomme? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå