Mr.Duklain Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 (endret) Ja, der får jeg for å bruke norsk wikipedia. Lyst til å ta en ny oppgave ? Endret 12. mars 2012 av Mr.Duklain Lenke til kommentar
Tusker Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 Hiver meg på en siden det var stille her Jeg er en norsk radikal historiker som ikke hadde særlig tiltro til det parlamentariske demokratiet. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 25. mars 2012 Del Skrevet 25. mars 2012 Nei... Kan jo være en del... Terje Halvorsen... Halvparten av kretsen rundt J.A. Seip... To-tre nazister som var historikere også, såvidt jeg husker... Men jeg tipper Edvard Bull den eldre, eller i det minste en på den tiden i DNA, det var nok den største bølgen med kommunisme i Norge, samtidig som historie-faget var enormt sterkt i Nord-Europa på den tiden. Lenke til kommentar
Tusker Skrevet 25. mars 2012 Del Skrevet 25. mars 2012 Er enig i at det var et veldig vagt formulert "Jeg er" spørsmål, og at det kunne gjelde endel. Men jepp, var Edvard Bull d.e jeg tenkte på ja Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 25. mars 2012 Del Skrevet 25. mars 2012 Oook... På tide med litt eldre saker. Som arvtager av en av de mest kjente underhusene i den største kongefamilien i Europa gjennom tidene fortsatte jeg krigen mot et av mine naboland, startet en lang krig mot et annet, og var fantastisk populær i min samtid. Et sterkt hint er at jeg både tok tronen mens min far allerede var i live, og delvis ga slipp på min egen før jeg selv døde, noe som er relativt uvanlig i min familie, hvor drap av slektninger er langt mer moteriktig... Lenke til kommentar
Cair Paravel Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 Denne tråden har vært død altfor lenge, så starter en ny quiz: I mitt rike var jeg drott, skjønt bastard jeg var av herkomst, fostret liten vikingknott, varslet geistlig læres innkomst. Hvem er jeg? Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 wild guess men Olav den hellige? Lenke til kommentar
Cair Paravel Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 Du er helt klart inne på noe, men personen vi skal frem til er ikke norsk. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 27. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2012 William Eroberen? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 Jeg sitter og lurer på hvem i helvete jeg tenkte på, for jeg husker det ikke... Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 28. mai 2012 Del Skrevet 28. mai 2012 (endret) Første som popper inn i hodet mitt er Rollo av Normandie? Endret 28. mai 2012 av Mr.Duklain Lenke til kommentar
Cair Paravel Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Det er ikke riktig, jeg kan si så meget at mitt navn til forveksling ligner navnet på en tidligere norsk butikkjede. Lenke til kommentar
Kvassbert Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 ER ikke Athelstan av England? Lenke til kommentar
Cair Paravel Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Æthelstan (Adalstein) er presist korrekt. Din tur Lenke til kommentar
Kvassbert Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 Åja, også butikken Adelsten. Grr. Rekti. Hmm. Min far var stor, og min sønn var stor. Selv fikk jeg ikke mye tid på toppen. Ble venn med en viktig aktør som min far hadde kranglet med. Men, jeg var da sjef en stund i alle fall. Hvem er jeg? Lenke til kommentar
Kvassbert Skrevet 4. juni 2012 Del Skrevet 4. juni 2012 HAr tråden dødd igjen? Vi snakker nordisk middelalder her Lenke til kommentar
Utah Skrevet 4. juni 2012 Del Skrevet 4. juni 2012 (endret) Odin? Endret 4. juni 2012 av Zoku Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå