Zwerre Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Den busken høres ut som moses eventuelt Lenke til kommentar
Cair Paravel Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Den busken høres ut som moses eventuelt Du er nærare enn du trur. Denne oppgåva er dedikert til deg! Lenke til kommentar
Cair Paravel Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Ok, skal prøve å gjere det litt meir openlyst med ein limerick: ------------------------------------------------------------------- Min venn var en redning i nøden Skjønt nesten han ledet til døden Han Ishmael søkte for Akab det spøkte På ny min sjel unnfanget gløden Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 siden du sier det er dedikert til han får jeg vell prøve Cato den eldre? Lenke til kommentar
Cair Paravel Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Ikkje heilt. Prøvde i limericken å alludere til eit kjent litterært verk, der vår ven (som med rette burde stått i anførselsteikn) spelar ei sentral rolle. Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 (endret) Får prøve igjen da poeter er ikke min spesialitet Dante Alighieri Endret 15. januar 2011 av Mr.Duklain Lenke til kommentar
Cair Paravel Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 (endret) Får prøve igjen da poeter er ikke min spesialitet Dante Alighieri For det første har denne personen særs lite med poesi å gjere. Riktignok er ein fjerdedel av historia hans skrive på ein lyrisk måte, men det er neppe det du forbind han med. Limericken er i seg sjølv eigenkomponert, men med allusjon meiner eg at dei personane eg nemner ved namn, er kjende personar frå eit anna relativt nyare verk i verdslitteraturen. Tittelen på dette har same namn som namnet til "venen" i verket. Elles er det på same vis som Tell få kjelder som stadfestar denne personens eksistens. Historia inneheld ei rekkje metafysiske element, til dømes når buska veks opp. Endret 15. januar 2011 av HEAL Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 (endret) Regner med det du prøver å alludere til er Moby Dick? Da tipper jeg Jona. Endret 15. januar 2011 av Henrik B Lenke til kommentar
Cair Paravel Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 Heilt korrekt Trudde denne var enkel eg sidan det var Zwerre sitt svar på førre oppgåve, og eg sa at nøtta var dedikert til han.. Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 (endret) Får å få liv i denne igjen tar jeg en ny Jeg gjorde opprør for å støtte en keiser men gikk senere imot han og tapte. (Hvis Henrik B skriver en ny så kan han overta.) Endret 28. januar 2011 av Mr.Duklain Lenke til kommentar
Cair Paravel Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 (endret) slett Endret 28. januar 2011 av HEAL Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 30. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2011 Får å få liv i denne igjen tar jeg en ny Jeg gjorde opprør for å støtte en keiser men gikk senere imot han og tapte. (Hvis Henrik B skriver en ny så kan han overta.) Markus Antonius? Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Får å få liv i denne igjen tar jeg en ny Jeg gjorde opprør for å støtte en keiser men gikk senere imot han og tapte. (Hvis Henrik B skriver en ny så kan han overta.) Markus Antonius? Nei jeg var av germansk avstamning. Lenke til kommentar
Cair Paravel Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Eg også tenkte først Markus Antonius, men Oktavian var ikkje keisar på det tidspunktet. Henry the Lion? Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Dessverre ikke riktig jeg er ikke så kjent selv men han jeg først støttet endte et turbulent år i romersk historie. Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Ikke riktig jeg støttet Vespasian i år 69 Lenke til kommentar
Cair Paravel Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Antonius Primus? Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 (endret) Dessverre feil. Jeg kan samelignes med ledere som Arminius og Bodica siden mitt hovedmål var uavhengihet fra romerriket. Endret 2. februar 2011 av Mr.Duklain Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå