Zwerre Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Å kom igjen, dere fikk jo masse hint Lenke til kommentar
Zwerre Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 tilnavnet hans betyr den halte eller den lamme Lenke til kommentar
Exelcius Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Var vel strengt tatt ikke du som hadde riktig svar på forrige spørsmål, men okei: Ibn al-Walid Khalid. Lenke til kommentar
( ) Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 tilnavnet hans betyr den halte eller den lamme Timur Lenk. Lenke til kommentar
Zwerre Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 tilnavnet hans betyr den halte eller den lamme Timur Lenk. stemmer Lenke til kommentar
Zwerre Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Jeg var en av de føsrte karolingske kongene, jeg deler nesten navn med en person i ringenes herre, tilnavnet mitt var den yngre og/eller den lille Lenke til kommentar
( ) Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Med riktig svar innabords, blir ny oppgave som følger: Vedkommende nektet å ære en gjenstand, og måtte til straff ødelegge noe spiselig. --- Senere fikk vedkommende en kort, men heldig karriere på det våte element. Lenke til kommentar
( ) Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Jeg var en av de føsrte karolingske kongene, jeg deler nesten navn med en person i ringenes herre, tilnavnet mitt var den yngre og/eller den lille Pippin den lille, far til Karl den Store. Lenke til kommentar
Zwerre Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Jeg var en av de føsrte karolingske kongene, jeg deler nesten navn med en person i ringenes herre, tilnavnet mitt var den yngre og/eller den lille Pippin den lille, far til Karl den Store. stemmer, kom ingen nye spørsmål, så jeg bare begynte men men, kan det være jonas som ble spist av hvalen? Lenke til kommentar
( ) Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 stemmer, kom ingen nye spørsmål, så jeg bare begynte men men, kan det være jonas som ble spist av hvalen? Da tror jeg vi begge har misforstått den historien. Riktignok mangler vi historisk bevis på at vedkommende jeg spør om eksisterte, men det er ikke umulig, og historien skal være såpass godt kjent i dette landet, at det burde være enkelt nok... I kveld vil jeg evt. poste flere opplysninger. -akr Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Sinbad Sjøfareren? Lenke til kommentar
( ) Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Ok, da får jeg kort gi litt til info. Kort efter "karrieren på det våte element", kvittet vedkommende seg med en bestemt nøkkelfigur, og slo seg så sammen med en del andre mennesker fra området, for formål å drive geriljakrig mot makthaverne. Dette gikk bra, og til slutt slo de tre seg sammen - mens vedkommende person fremdeles levde. Sinbad Sjøfareren ????? Gulliver ????? Altså, vi snakker om en person som faktisk kan ha levd - vi mangler rett og slett kilder om vedkommende. Der er ingenting i den vanlige historien om vedkommende som kan sies å være ahistorisk - og der er definitivt ingen magi med i historien; det er alt innenfor mulighetenes begrensning. Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 (endret) Tror vi må ha mer hint ? men dette var en bra oppgave Endret 12. januar 2011 av Mr.Duklain Lenke til kommentar
( ) Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 "Det våte element" trenger ikke være salt... Og har noen tenkt på hva "de tre" er ? (Hint: De eksisterer fremdeles, men har noen flere med seg...) Og det er ikke så langt dit i hverken fysisk eller kulturell forstand... Lenke til kommentar
( ) Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Wilhelm Tell: Stimmt! Forøvrig kunne det ha vært praktisk om noen påpekte de reglene som jeg senere oppdaget i første posting - eller har disse blitt endret ? -akr Lenke til kommentar
Cair Paravel Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 (endret) Syns det bør gå minst eit døgn før kven som helst kan poste. Ny oppg: Eg skapte ein del kvalme fordi eg rasistisk motivert ønskte at ein by skulle leggjast øyde. Det einaste som gjekk til grunne var imidlertid ein busk, som for øvrig står for produksjon av eit protein fleire tusen gongar giftigare enn blåsyre. Endret 12. januar 2011 av HEAL Lenke til kommentar
Cair Paravel Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 (endret) Eg vart kjend skuldig for mi brotsgjerning etter loddtrekning, og måtte ei kort tid etter dette halde meg under overflata så stormen rundt meg kunne stilne. Ein ven av meg gav meg heldigvis losji, men det varde ikkje lenge før han kasta meg ut. Dette opphaldet vert idag tolka som frampeik på ei seinare hending. Endret 12. januar 2011 av HEAL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå