Gå til innhold

Hvem er jeg(ny gjettelek)

Gunfreak

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med riktig svar innabords, blir ny oppgave som følger:

Vedkommende nektet å ære en gjenstand, og måtte til straff ødelegge noe spiselig.

---

Senere fikk vedkommende en kort, men heldig karriere på det våte element.

Lenke til kommentar

Jeg var en av de føsrte karolingske kongene, jeg deler nesten navn med en person i ringenes herre, tilnavnet mitt var den yngre og/eller den lille

Pippin den lille, far til Karl den Store.

stemmer, kom ingen nye spørsmål, så jeg bare begynte

men men, kan det være jonas som ble spist av hvalen?

Lenke til kommentar

stemmer, kom ingen nye spørsmål, så jeg bare begynte

men men, kan det være jonas som ble spist av hvalen?

Da tror jeg vi begge har misforstått den historien.

Riktignok mangler vi historisk bevis på at vedkommende jeg spør om eksisterte, men det er ikke umulig, og historien skal være såpass godt kjent i dette landet, at det burde være enkelt nok...

I kveld vil jeg evt. poste flere opplysninger.

-akr

Lenke til kommentar

Ok, da får jeg kort gi litt til info.

Kort efter "karrieren på det våte element", kvittet vedkommende seg med en bestemt nøkkelfigur, og slo seg så sammen med en del andre mennesker fra området, for formål å drive geriljakrig mot makthaverne.

Dette gikk bra, og til slutt slo de tre seg sammen - mens vedkommende person fremdeles levde.

Sinbad Sjøfareren ????? Gulliver ????? Altså, vi snakker om en person som faktisk kan ha levd - vi mangler rett og slett kilder om vedkommende. Der er ingenting i den vanlige historien om vedkommende som kan sies å være ahistorisk - og der er definitivt ingen magi med i historien; det er alt innenfor mulighetenes begrensning.

Lenke til kommentar

"Det våte element" trenger ikke være salt...

Og har noen tenkt på hva "de tre" er ? (Hint: De eksisterer fremdeles, men har noen flere med seg...)

Og det er ikke så langt dit i hverken fysisk eller kulturell forstand...

Lenke til kommentar

Syns det bør gå minst eit døgn før kven som helst kan poste.

Ny oppg: Eg skapte ein del kvalme fordi eg rasistisk motivert ønskte at ein by skulle leggjast øyde. Det einaste som gjekk til grunne var imidlertid ein busk, som for øvrig står for produksjon av eit protein fleire tusen gongar giftigare enn blåsyre.

Endret av HEAL
Lenke til kommentar

Eg vart kjend skuldig for mi brotsgjerning etter loddtrekning, og måtte ei kort tid etter dette halde meg under overflata så stormen rundt meg kunne stilne.

Ein ven av meg gav meg heldigvis losji, men det varde ikkje lenge før han kasta meg ut.

Dette opphaldet vert idag tolka som frampeik på ei seinare hending.

Endret av HEAL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...