McHill Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Kommer ikke på noen, så det er bare og skrive de som føler for det Lenke til kommentar
Batinna Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Hun var kjent for sine skriv som hun delte med omverdenen fra det innestengte mørket. Lenke til kommentar
Batinna Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Haha, snakker om enkel Lenke til kommentar
Cair Paravel Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 (endret) Eg var blant dei største forskarane i det førre hundreåret, og mine oppdagingar la grunnlag for eit av vårt samfunns mest detrimentale nyvinningar. Imidlertid fekk min nære samarbeidspartnar all ære for mitt bidrag i ei tid då eg sjølv var i eksil. Endret 5. november 2010 av HEAL Lenke til kommentar
Sapere_aude Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 (endret) Med fare for å være useriøs og alvorlig Off-topic, kan vi skrive bokmål her? Snakker selv dialekt, men vi kan kanskje holde oss til det mest benyttede skriftspråket i landet når vi uttrykker oss skriftlig. Endret 5. november 2010 av Sapere_aude Lenke til kommentar
Cair Paravel Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Beklager viss du ikke forstod, og det sier jo seg selv at det ville blitt et babelsk virvarr her inne dersom hver og en skulle benytte seg av sin inngrodde dialekt som ingen andre forstår. Når det er sagt kan jeg ikke se at jeg i oppgaveteksten har benyttet meg av noe annet en normert nynorsk, som til informasjon er likestilt med den dannede dagligtale. Jeg oppfatter kritikken derfor som uberettiget, men kan naturligvis omformulere meg på bokmål dersom dette skulle være ønskelig. Utsagnet "jeg snakker også dialekt" blir i denne sammenheng omtrent som å si "jeg skriver med bokstaver(/symbol)", selvfølgelig snakker du dialekt eller et standardspråk som forsåvidt også er en type dialekt. Under følger en revidert utgave; "Jeg var blant de største forskerne i det foregående århundre, og mine oppdagelser la grunnlag for et av vårt samfunns mest skadelige nyvinninger. Imidlertid fikk min nære samarbeidspartner all ære for mitt bidrag på en tid da jeg selv var i eksil" Lenke til kommentar
Sapere_aude Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Jeg forstod hva du skrev, jeg er ikke dyslektisk heller ^^ Har et litt anstrengt forhold til skriftlig nynorsk, men for all del, foretrekker du det så kjør på Mulig forespørselen ble krassere enn hva som var tiltenkt. Når det gjelder oppgaven er jeg ikke mye klok, noe som ikke hjelper meg min forespørsel akkurat Lenke til kommentar
McHill Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 jeg har ikke noe problem med og lese nynorsk og jeg har ikke noe problem med og forstå hva du skriver. Tilbake til Topic, er det Leó Szilárd du vil fram til? Lenke til kommentar
Cair Paravel Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Eg takka nei til å bli med i "Manhattan-prosjektet", men mitt arbeid var heilt nødvendig for at prosjektet skulle bli ein realitet. For dette fekk min samarbeidspartner nobelpris, ein pris mange meiner han burde delt med meg. Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Albert Einstein? Lenke til kommentar
Cair Paravel Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Eg har som Einstein fått eit grunnstoff oppkalla etter meg. Lenke til kommentar
Cair Paravel Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Nei, men tampen brenner stadig meir. Eg jobba saman med Otto Hahn i 30 år, han var best eksperimentelt medan eg stod for det teoretiske grovarbeidet. Etter Marie Curie er eg kanskje den kvinna som har hatt størst vitskapleg betydning i moderne tid. Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Da vet jeg det Lise Meitner Lenke til kommentar
Cair Paravel Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Heilt riktig. Meitner var jøde og måtte etter Anschluss foreta ei risikabel flukt gjennom Tyskland til Nederland, og vidare derifrå til det nøytrale Sverige. Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Mitt folkeslag styrte over et av middelalder europas mektigste riker men og min bror grunnla et annet rike i en annen verdensdel der jeg var rikest andre regent. Lenke til kommentar
Cair Paravel Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Baldwin den første av Jerusalem? Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 riktig den tok du fort Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå