Gå til innhold

Hvem er jeg(ny gjettelek)

Gunfreak

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Beklager viss du ikke forstod, og det sier jo seg selv at det ville blitt et babelsk virvarr her inne dersom hver og en skulle benytte seg av sin inngrodde dialekt som ingen andre forstår.

Når det er sagt kan jeg ikke se at jeg i oppgaveteksten har benyttet meg av noe annet en normert nynorsk, som til informasjon er likestilt med den dannede dagligtale. Jeg oppfatter kritikken derfor som uberettiget, men kan naturligvis omformulere meg på bokmål dersom dette skulle være ønskelig. Utsagnet "jeg snakker også dialekt" blir i denne sammenheng omtrent som å si "jeg skriver med bokstaver(/symbol)", selvfølgelig snakker du dialekt eller et standardspråk som forsåvidt også er en type dialekt. Under følger en revidert utgave;

"Jeg var blant de største forskerne i det foregående århundre, og mine oppdagelser la grunnlag for et av vårt samfunns mest skadelige nyvinninger. Imidlertid fikk min nære samarbeidspartner all ære for mitt bidrag på en tid da jeg selv var i eksil"

Lenke til kommentar

Jeg forstod hva du skrev, jeg er ikke dyslektisk heller ^^

Har et litt anstrengt forhold til skriftlig nynorsk, men for all del, foretrekker du det så kjør på :thumbup:

Mulig forespørselen ble krassere enn hva som var tiltenkt.

Når det gjelder oppgaven er jeg ikke mye klok, noe som ikke hjelper meg min forespørsel akkurat :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...