Gå til innhold

Binding av mobiler kan være ulovlig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det går faktisk an å sponse telefoner uten å lure kundene også...

 

Slik som i f.eks Danmark. Aldri mer enn 6 måneders binding, og MYE lavere priser (pga sponsingen).

 

Poenget er at teleselskapene ikke vil sponse noen med billigere mobil om de ikke får noe tilbake. Slik det er nå er selskapene garantert inntekter i opptil 18 måneder.

 

Nå kjenner jeg ikke til ordningen i Danmark som du refererer til, men teleselskapene gir ikke fra seg penger uten å få de igjen, flerfoldige ganger.

Lenke til kommentar
Det går faktisk an å sponse telefoner uten å lure kundene også...

 

Eh, lure kundene?

 

Folk som føler seg lurt og synes det er sleipt at Netcom/Telenor/Whoever vil at du skal være kunde hos dem en viss tid som gjenytelse for at de betaler hoveddelen av det telefonen din koster burde vel beskyttes mot seg selv all den tid det er helt opp til deg selv om du vil betale det telefonen faktisk koster (og dermed ikke få bindingstid) eller ikke. :roll:

Lenke til kommentar
Det går faktisk an å sponse telefoner uten å lure kundene også...

 

Eh, lure kundene?

 

Folk som føler seg lurt og synes det er sleipt at Netcom/Telenor/Whoever vil at du skal være kunde hos dem en viss tid som gjenytelse for at de betaler hoveddelen av det telefonen din koster burde vel beskyttes mot seg selv all den tid det er helt opp til deg selv om du vil betale det telefonen faktisk koster (og dermed ikke få bindingstid) eller ikke. :roll:

 

en kamerat av meg fikk bytta teleoperatør og fikk straffegebyr på 3300, det synes jeg er overvurdering av sine egne subsidier. når de i tillegg sender ut advarselen på sms, når han ble frastjelt tlf. og ikke klarer å sende varselbrevet rekomandert er det helt på sin plass å aldri betale disse pengene.

 

gjaldt forøvrig CHESS

Lenke til kommentar

gjaldt forøvrig CHESS

 

Chess har jo ikke bindingstid en gang...?

 

 

Gabriel_X: Mange skjønner jo selvsagt hvor lite lurt det er å binde seg så lenge som 18 måneder, men mange, spesielt unge personer biter på at telefonen høres veldig billig ut, og finner senere ut at abbonnementet er dyrt å betale, og verst av alt, de kan ikke bytte til billigere aktører, som f.eks chess.

 

Det er stor forskjell på en bindingstid på 6 måneder, og en bindingstid på 18 måneder.

Lenke til kommentar

gjaldt forøvrig CHESS

 

Chess har jo ikke bindingstid en gang...?

 

Hvis så er tilfelle er det jo litt rart at de stevner min kamerat for 3350 kr' date=' penger de forøvrig aldri vil se noe til! 8)[/quote']

 

Det må jo være en grunn selvsagt! Men at han har byttet abbonnement er ikke grunnen i hvertfall. Tror du bør ta en prat med kameraten din jeg...

Lenke til kommentar

gjaldt forøvrig CHESS

 

Chess har jo ikke bindingstid en gang...?

 

Hvis så er tilfelle er det jo litt rart at de stevner min kamerat for 3350 kr' date=' penger de forøvrig aldri vil se noe til! 8)[/quote']

 

Det må jo være en grunn selvsagt! Men at han har byttet abbonnement er ikke grunnen i hvertfall. Tror du bør ta en prat med kameraten din jeg...

 

Nei, avtalebrudd. Siden han kjøpte seg en sponset T68i med Chess, denne tlf ble stjelt, og han kjøpte seg en sponset 7250 med Telenor!

Lenke til kommentar

Nei, avtalebrudd. Siden han kjøpte seg en sponset T68i med Chess, denne tlf ble stjelt, og han kjøpte seg en sponset 7250 med Telenor!

 

:lol: Hvor kjøpte han en telefon sponset av chess!?

 

4. Kan man kjøpe subsidierte mobiltelefoner med Chess Connect eller Chess Business?

Nei, dette er dessverre ikke mulig. Prisene på disse abonnementene er så lave at

vi ikke kan subsidiere telefoner i tillegg. Vi vil snart lansere en webshop hvor du kan få kjøpt telefoner til svært lave priser.

 

Merk at den webshopen selger telefoner helt uten binding eller forutsetninger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...