DJ_Dark Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 (endret) VS Champions League Kvalikk 2. kvalifiseringsrunde, andre kamp Lerkendal Stadion, Trondheim 21. juli 2010 kl. 20.45 Viasat 4 Kampen Rosenborg tar imot Linfield på Lerkendal til andre kamp i Champions League kvalikkens andre kvalikkrunde. Første kamp endte 0-0. Tips: 3-0 Rosenborg Rosenborg MÅ score for å gå videre og Rade Prica er tilbake. Dette burde føre til flere mål for Trondheimslaget. RBK.no skriver: Rosenborg gjennomførte tirsdag sin siste trening før den viktige kampen mot Linfield onsdag kveld. Inne på stadion drillet Nils Arne Eggen spillerne i angrepsspill og dødball. Med Rade Prica tilbake på laget måtte en spiller vike, og det ble Fredrik Winsnes denne gangen. Det betyr at Steffen Iversen spiller hengende spiss, mens Markus Henriksen blir høyre indreløper mot Linfield. Anthony Annan fortsetter sentralt på midten, mens Morten Moldskred blir makker til Prica på topp. Linfield Nord-irsk lag med utallige seriemesterskap som håper på å ta skalpen fra Rosenborg. RBK.no med intervju av "Pistol" Pete. 26 år gamle Peter Thompson har 162 scoringer på 255 seriekamper for Linfield. Det enorme scoringssnittet i Linfield førte til at han gikk til Stockport County foran 2008-sesongen. Der ble han imidlertid ikke noen suksess, og foran denne sesongen er han tilbake i Linfield. I et intervju med den nordirske avisen Belfast Telegraph forteller han i dag om taktikken som gjør at han har tro på avansement mot Rosenborg. - Før i Europa så spilte vi i en 4-3-3 formasjon, som ofte endte i en 4-5-1 formasjon, hvor jeg som spiss ble veldig isolert på topp. Forrige uke prøvde vi å spille et 4-2-3-1 system, og personlig så følte jeg det som en stor forskjell. Vi har trent en del på det, og blitt mer og mer komfortabel med det. Og det synes jeg vi kunne se i kampen også. - Jeg fikk mere støtte på topp enn i tidligere kamper i Europa, og vi hadde ballen mere enn vi bruker i slike kamper. Vi skapte ikke så mye, men vi fikk noen halvsjanser og vi trenger bare at en ball går i mål så er vi videre. Thompson er den eneste spilleren i dagens Linfieldlag som har scoret på bortebane i Europa. Han scoret mot Gorica i Slovenia for tre år siden, og to år før det igjen var han helten da de slo ut Ventspils fra Latvia. Selv om han mener Rosenborg med sin historikk er store favoritter, så viste spillet i den første at Linfield virkelig har en mulighet. Sist de var i Skandinavia ble de slått ut av Elfsborg med ett mål, etter å ha spilt 0-0 hjemme i første kampen. - Mot Elfsborg så var vi uheldige, vi hadde nok sjanser selv på slutten til å ha klart 1-1, og det ville sendt oss videre. - Elfsborg hadde stor støtte fra hjemmepublikummet, og det regner vi med å møte i kveld også. Men denne gangen skal vi ta vare på muligheten når vi får den. Rosenborgs lag: Daniel Örlund Mikael Lustig - Kris Stadsgaard - Vadim Demidov - Micke Dorsin Markus Henriksen - Anthony Annan - Per Ciljan Skjelbred Steffen Iversen Morten Moldskred - Rade Prica Endret 23. juli 2010 av DJ_Dark Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 De som ikke har Viasat 4 kan følge kampen via Radioadressa: mms://media3.xstream.dk/adressa_radio_live_76 og Adressa live: http://live.adressa.no/ Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 21. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2010 Radio Adressa er fantastisk. Petter Rasmus Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 21. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2010 Viasat Fotball sender også kampen på sin facebookside. Lenke til kommentar
Crispin Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Fint av viasat, så på en irsk kanal med dårlig kvalitet eller noe slikt før jeg fant den. Prica 1-0!! Lenke til kommentar
wûst Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Henriksen blir jo voldtatt der ute, ser ikke ut til å gagne han tho. Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 endelig litt aggressiv fotball Lenke til kommentar
kilik Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Tja, greit videre uten å imponere på noen måte. Rimelig lett vei til CL i år. I verste fall Basel, FCK eller Anderlecht i siste runde hvis vi slår AIK. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 21. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2010 Gogo! Knusing av AIK på Råsunda om ei uke. Vurderer sterkt å ta turen. Ellers var vår søte Bagh på tv da Henriksen putta. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Herlig kamp, spesielt første scoringen var viktig. De er totalt avhengige av Prica, det viser seg gang på gang. Svensken var allerede på plass ser jeg, fra AIK. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 21. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2010 Vi har en svenske fra AIK allerede på laget i Örlund. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Da var man hjemme. Er ikke veldig imponert over det jeg så i dag, men det er ikke enkelt å spille mot et lag som ikke er interesert i å spille fotball. Markus Henriksen imponerer noe voldsomt, og jeg tror han kommer til å nå langt. Moldskred blir bare dårligere, og nå kan man jo si noe så skremmende som at Trond Olsen faktisk er bedre enn noen Lenke til kommentar
Bagh Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Ellers var vår søte Bagh på tv da Henriksen putta. Lenke til kommentar
Bagh Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Ingen stor kamp og Linfield startet stygt med noen forferdelige taklinger. Henriksen får gjennomgå i hele kampen. Moldskred har blitt bedre, men det e fortsatt langt frem og opp. AIK tror jeg kan bli vanskelig, kommer an på om de er bedre enn i vinter for da sugde de ræv. Lenke til kommentar
Armageddon Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 Moldskred er og blir en fjott. Hverken pasninger, skudd eller løp funker. At han fortsatt får starte er et mysterium. Også presteren han å gå ut å si at han driter i om han ikke scorer, så lenge RBK vinner. Det etter tre uavgjort på matcher vi skal vinne. Vet han hadde målgivende, men tror han var heldig med den. Han kniper jo igjen øynene når han passer ballen. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 22. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2010 Når han først putter, kommer det. Bare vent. Lenke til kommentar
Armageddon Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 Annan kommer til å putte før Mållaus. Mark my words. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå