Gå til innhold

Trenger jeg fortsterker?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Husk på at forsterkeren er minst like viktig som høyttalerne selv om du er opptatt av "godlyd" så ikke bare kjøp det billigste du finner. Men med valg av de høyttalerne er du vel bare opptatt av å kunne spille høyt så bare finn en med høy effekt (mange watt).

allt går igjennom forsterkeren, inkl. subwoofer da regner jeg med.

har tenkt å ha ett anlegg på rommet mitt.

i en vanlig forsterker er det vell muligheter for og koble til pc, mobil ol.?

Ja du kan koble alt mulig til forsterkeren så lenge den har innganger for det, men det står i spesifikasjonene. Om du skal ha subwoofer må du vel også sørge for at forsterkeren har sub-utgang (er jeg temmelig sikker på).

Lenke til kommentar

Husk på at forsterkeren er minst like viktig som høyttalerne selv om du er opptatt av "godlyd" så ikke bare kjøp det billigste du finner. Men med valg av de høyttalerne er du vel bare opptatt av å kunne spille høyt så bare finn en med høy effekt (mange watt).

allt går igjennom forsterkeren, inkl. subwoofer da regner jeg med.

har tenkt å ha ett anlegg på rommet mitt.

i en vanlig forsterker er det vell muligheter for og koble til pc, mobil ol.?

Ja du kan koble alt mulig til forsterkeren så lenge den har innganger for det, men det står i spesifikasjonene. Om du skal ha subwoofer må du vel også sørge for at forsterkeren har sub-utgang (er jeg temmelig sikker på).

takk nokk en gang! :new_woot:

hvor mye må jeg ut med for en greit forsterker? :cool:

da var vell alt jeg lurte på besvart.

Lenke til kommentar

Man kan skille mellom aktive og passive høytalerbokser. Denne ser ut som en passiv, og har derfor ingen forsterker integrert i boksen. En aktiv høytaler har en forsterker integrert i boksen, noe som er mest vanlig i subwoofere ;)

Lenke til kommentar

hvor mye må jeg ut med for en greit forsterker? :cool:

Kommer ann på budsjett og alt annet. Siden du likevel skal kjøpe fra HiFi-klubben kan du gå ned dit og spørre hva de anbefaler til de høyttalerne. Alle komponenter har sin egen lille "spillesignatur" som gjør den aktuelle enheten unik eller helt jævlig.

Men som sagt, så tror jeg du for det meste er ute etter å spille høyest mulig så jeg sier: hva som helst, bare det har litt trøkk i seg! :D

Men for å besvare spørsmålet ditt heeeelt konkret; et par tusenlapper er ikke uvirkelig. Du finner sikkert en fin en til 2.000, men du får hva du betaler for.

Lenke til kommentar

Man kan skille mellom aktive og passive høytalerbokser. Denne ser ut som en passiv, og har derfor ingen forsterker integrert i boksen. En aktiv høytaler har en forsterker integrert i boksen, noe som er mest vanlig i subwoofere ;)

takk:D

viss en sub er aktiv, er det da linje inngang for tilkopling av f.eks andre satelitt høytalere?

mye aktivitet i denne delen av forumet, skal jeg si!

Lenke til kommentar

takk:D

viss en sub er aktiv, er det da linje inngang for tilkopling av f.eks andre satelitt høytalere?

mye aktivitet i denne delen av forumet, skal jeg si!

Tror ikke du kan koble sattelitthøyttalere via subben da må du evt kjøpe en surroundreciever.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...