Gå til innhold

Lett å ta opp TV-programmer til harddisken med TV-kort?


Mys1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Leste dette fra Hauppages hjemmesider

" By connecting the Component video output from your high definiton cable TV or satellite TV set top box to the component video inputs of the HD PVR, you will be able to record the TV programs coming from your set top box to the hard disk. Component video connections are normally the Red/Green/Blue connectors on the back of a set top box. Sometimes they are also called YPrPb or YCrCb connectors. "

 

Det betyr vel at jeg kan koble den til min Canal Digital HD PVR-dekoder?

 

Men jeg har også lest at det er noen form for sperre på Canal Digital? Har ikke Hauppage da grunnlag for det de sier, hvis du ser det som står over

Lenke til kommentar

CD HD PVR har ikke komponent utgang. Tror ikke det er noen dekodere hos CD som har komponent.

I Europa brukes SCART RGB, i USA brukes komponent. Men dette er analoge signaler, nå har HDMI overtatt som standard for HD.

 

Du kan alltids ta opp fra en CD dekoder til PC, men da med kompositt (elendig kvalitet).

CD gjør hva de kan for å sperre muligheten til å ta opp på PC med god kvalitet.

 

Edit: CD HD PVR har komponent.

Endret av Hårek
Lenke til kommentar

Men hvis jeg går utenom dekoderen, bare rett fra veggen, og kobler antennekabelen til et TV-kort på en pc, da vil jeg kunne se/ta opp TV-programmer, eller har CD sperret dette også? Vet at dette er analoge signaler, men kanskje det ikke er så elendig, er jo ikke elendig å se på TV på en flatskjerm med antennekabel direkte i TV-en, istedenfor å gå via en dekoder da.

 

Jeg så på denne, vil den funke for meg på pc-en?

 

Og hva er forskjellen på digitalt signal og analogt signal? Må digitalt signal gå gjennom en dekoder?

Endret av Mys1
Lenke til kommentar

Ja, analog TV kort vil fungere. Det burde være en god del slike å få tak i på bruktmarkedet. 

En stor ulempe er at de fleste sendiger nå er 16:9, så det blir lite bilde med sort ramme oppe og nede.

 

 

Den du linker til er DVB-T (digital), den kan ikke brukes.

 

Det er helt forskjellige tunere for analog og digital. Og så er det flere forskjellige typer digitale tunere.

Det finnes også digitale kanaler som ikke er kryptert (dvs ikke trenger dekoder), men det er utenlandske og lite interessante.

 

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...