Gå til innhold

Forslag til utvidelse av hjemmekino

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å oppgradere hjemmekinoen min for muligens å få bedre lyd. Jeg har kjøpt elementer til anlegget mitt over en lang periode på anbefalinger fra andre, både på nett og venner.

Mitt anlegg:

TV: Skal investere i ny tv, ser på Samsung 46" LED-TV i full HD med 3D-teknologi UE46C8705XXE

Forsterker: Pioner VSX-LX52

DVD spiller: HARMAN/KARDON DVD31

Høyttalere

front: MORDAUNT-SHORT ms 50i:

400 watt peak power capacity, 90dB for 1 watt input, rated for amps 15 to 200 watts RMS. Two 200 mm (8tommer) bass mid units with aluminium dome liquid cooled tweeters

sub: KLIPSCH RW 12d

senter: AUDIO PRO

bak: technics sb cs55 120watt små høttalere

Jeg har også en Windows Home Server hvor jeg har lagt alle filmene og musikken som jeg streamer til anlegget via PlayStation 3.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjenner ikke til front høytallerene dine. Men ett godt forslag kan være å gå til anskaffelse av en effektforsterker. 8 tommer elementer krever litt, og 90 dB er effektivt, men ikke veldig effektivt. Og Pioneeren din får da litt vel mye å jobbe med. Den har Pre-out, slik at en enkel oppgradering er mulig.

Merker å sjekke ut er Rotel og Emotiva. Sistnevnte må importeres, men det er veldig mange som har god erfaring med dette, da Norge, sammen med Australia er landene som Emotiva eksporterer mest utstyr til. De er billige fordi de selves direkte fra de som lager den, og ikke har mellom steg.

Ellers så vil jeg kanskje anbefale å vente til neste generasjon av TV ved 3D kjøp. Jeg gjør dette selv. Det anbefales også fra de som har testet å få for plasma. Men mye av LCD problemene vil nok løses til neste generasjon vil jeg tro. (Oppdateringene som er problemet, og gir litt mye flimring i 3D bildene)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...